Stick Ballers: unikt fysikbaserat och analog-kontrollerat fotbolls spel

Permalänk

Stick Ballers: unikt fysikbaserat och analog-kontrollerat fotbolls spel

Hej!

Jag började utveckla detta spel för lite över en månad sen då jag tyckte ideen jag hade för kontrollerna var för bra för att inte lägga energi på att testa. Det är lättare att förstår grejen genom att kolla på trailern eller prova det själv, snarare än att jag ska försöka förklara vad som gör det intressant här!

Spelet funkar bäst i chrome och kräver handkontroll för att fungera. Det körs helt i webbläsaren och är utvecklat med hjälp av three.js.

Trailer:

Spelet:
https://www.stickballers.com

Gillar ni musiken i spelet kanske ni också skulle gilla min ganska spel inspirerade musik vid https://soundcloud.com/leaping-boy, eller leaping boy på spotify.

Gillar ni spelet, rösta gärna upp på reddit!
https://www.reddit.com/r/IndieGaming/comments/kymv0k/stick_ba....

Tusen tack, har ni någon feedback skulle jag gärna vilja höra den (positiv eller negativ)!

mvh,
Gustaf

Permalänk
Medlem

Ser kul ut!
Kanske kan testa lite ikväll, måste koppla in handkontroll bara.
Ingen video på när du kör multiplayer mot någon annan? Eller är det inte implementerat ännu?

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem

Wow riktigt häftigt, kan bli nått stort av detta.

Permalänk
Skrivet av Cyne:

Ser kul ut!
Kanske kan testa lite ikväll, måste koppla in handkontroll bara.
Ingen video på när du kör multiplayer mot någon annan? Eller är det inte implementerat ännu?

Bara split-screen implementerat i nu läget och lite svårt att få hit folk att spela med lokalt under corona! Men jag har tänkt att fixa online så klart. Lite kluven inför om jag ska använda Websocket eller WebRTC i nuläget bara. Orolig att det blir för laggigt att köra TCP.

Ser fram emot om du har någon feedback efter test!

Permalänk
Skrivet av MarkSix:

Wow riktigt häftigt, kan bli nått stort av detta.

Härligt! Då jag fått väldigt lite (inga) kommentarer efter att postat på andra ställen så började jag tro att det inte hade potential. Det är jävligt svårt att se saker man gjort själv objektivt!

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, finns ju jättemånga som gillar "variety" spel nuförtiden så jag skulle nog köra på

Behövs nog multiplayer till slut dock, samt matchmaking.

Permalänk
Medlem

Implementera en skill-ranking när spelet slår igenom

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Skrivet av Hattifnatten:

Implementera en skill-ranking när spelet slår igenom

Ja det måste jag göra så att det blir lite Rocket League över det. Dock väntar jag med det innan jag vet om intresset är tillräckligt stort och folk faktiskt kommer spela det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gustafpihl:

Ja det måste jag göra så att det blir lite Rocket League över det. Dock väntar jag med det innan jag vet om intresset är tillräckligt stort och folk faktiskt kommer spela det.

Reddit kanske kan vara bra för spridning?

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

Kravet på handkontroll måste du jobba bort. Typ 98% av marknaden försvinner ju i och med det kravet. :/

Visa signatur

---

Permalänk
Skrivet av Gorian:

Kravet på handkontroll måste du jobba bort. Typ 98% av marknaden försvinner ju i och med det kravet. :/

Sant! Problemet är att spelet nog blir rätt ospelbart med tangentbord/mus. Blir nog så att jag inkluderar nån typ av WASD för att gå och klicka och dra för att rotera, men det blir jävligt svårt att få någon bra känsla där tror jag.

Permalänk
Skrivet av Hattifnatten:

Reddit kanske kan vara bra för spridning?

Provade posta i några subreddits (playmygame och indiegaming) men de posterna försvann rätt fort i mängden där. Känner du till några passande subreddit?