PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Jag beställde min DE från Dustin 18/09. Har någon ett hum om när jag kan tänkas få hem den?😭

Permalänk
Skrivet av Holmq:

Tror att ni som beställde från CyberPhoto kommer få vänta extra länge med tanke på att deras beställningar vart uppe hur länge som helst och det är inte en superstor kedja så dem lär inte prioriteras i leveranser

Man vet aldrig. Förmodligen så inte så värst mycket öängre än alla andra.

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Skrivet av turboprocess:

tja nepp inte hört något än. men fick mail för någon vecka sen att dom har inte glömt min beställning och skickar så snart det finns i lager. men man vill ju ha den snart :(.. när beställde du där?

Ok! Ja vi får hoppas de får en batch snart:) jag beställde vid nyår. Hade de ens en leverans vid release eller under jul?

Permalänk
Medlem

Har det landat någon leverans av PS5or i Sverige sedan nyår?

Visa signatur

Dator: Lian Li A3, R7 9800X3D, ASUS X670E Gene, Thermalright Phantom Spirit 120 SE, Kingston Fury@6000CL30, ASUS RTX5080 PRIME OC, Firecuda 530 2TB, 2st 990 Pro 2TB, Thermaltake SFX 1000W Platinum.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Har det landat någon leverans av PS5or i Sverige sedan nyår?

Elgiganten fick in förra veckan! Verkar som att Webhallen också fått leverans idag/igår eftersom det inte längre står "50+ på väg"

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB

Permalänk
Medlem

Digital i lager på Netonnet

Permalänk
Medlem
Skrivet av ptkn:

Digital i lager på Netonnet

Beställde en hoppas man hann få en

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz

Permalänk
Medlem

just köpt, får se hur länge de finns kvar

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus rog strix 4090 , quest3 vr

Permalänk
Medlem

där var de slut

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe:

Elgiganten fick in förra veckan! Verkar som att Webhallen också fått leverans idag/igår eftersom det inte längre står "50+ på väg"

då borde det vara nära nu. enl dem så borde jag vara med i denna batch, lägger en notis när jag får en uppdatering på min order.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

då borde det vara nära nu. enl dem så borde jag vara med i denna batch, lägger en notis när jag får en uppdatering på min order.

Du beställde i februari eller?

Visa signatur

Dator: Lian Li A3, R7 9800X3D, ASUS X670E Gene, Thermalright Phantom Spirit 120 SE, Kingston Fury@6000CL30, ASUS RTX5080 PRIME OC, Firecuda 530 2TB, 2st 990 Pro 2TB, Thermaltake SFX 1000W Platinum.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Du beställde i februari eller?

Snacka med webhallen igår och de sa att en av de 50+ som var på ingång var min och jag lade min beställning den 15 mars.

Visa signatur

Desktop: | CPU: Intel Core Ultra 7 265K | GPU: ATI Radeon RX 9070 XT 16gb | RAM: 48gb | SSD: 2 x 2tb m.2

Permalänk

NetonNet

Tycker det är intressant att man bevakat ps5 men fick inget mejl om att de kom på lager....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biggiiiss:

Tycker det är intressant att man bevakat ps5 men fick inget mejl om att de kom på lager....

Jag skulle tippa på att det mailutskicket sker efter ett visst tidsintervall och inte så fort varan kommer på lager tyvärr. Och den här gången tog det slut på runt fem minuter.
Får hoppas på fler släpp.

Permalänk
Skrivet av bugulu:

Jag skulle tippa på att det mailutskicket sker efter ett visst tidsintervall och inte så fort varan kommer på lager tyvärr. Och den här gången tog det slut på runt fem minuter.
Får hoppas på fler släpp.

Man tycker nästan att sådana mejl ska skickas ut kanske precis samtidigt eller någon sekund innan, annars är hela funktionen meningslös. Hur fasiken ska man annars hålla koll på alla hemsidor konstant. Blir ju att man måste sitta och refrescha sidorna 24/7

Permalänk
Medlem

Verkar som att det inte är lönt att bevaka eller förboka 😔

Angående Netonnet. (Väntar mig ett Mail imorgon: Hej nu har vi fått in DE PS5 i lager. Först till kvarn gäller.

Irritation
Permalänk
Skrivet av koreinu:

Verkar som att det inte är lönt att bevaka eller förboka 😔

Lite så... Jag förstår faktiskt inte hur så många människor har 6000 kr att bara lägga så, aldrig sett sådant här tryck på en produkt någonsin och jag skaffade ps4:an dagen den släpptes

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xabba55:

just köpt, får se hur länge de finns kvar

Och nu fick jag mejl att den skickats fron NoN. Flax att jag fick för mig kolla deras sida just imorse

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biggiiiss:

Lite så... Jag förstår faktiskt inte hur så många människor har 6000 kr att bara lägga så, aldrig sett sådant här tryck på en produkt någonsin och jag skaffade ps4:an dagen den släpptes

Finns nog tyvärr många scalpers i tråden eller folk som påstår sig köpa till sin fasters mosters hunds kompis. Köp via faktura, få varan, lägg ut på tradera, sälj, betala av fakturan och gå med vinst.

Fördelen med NetOnNet kontra andra butiker är att man loggar åtminstone in med personnummer och att det är begränsat till ett hushåll. Nu vet jag inte om det fungerar att lägga in en beställning utan att logga in och se om det går att få igenom ändå men får hoppas på att det inte går.

Permalänk
Medlem

Nu har dom skickat mitt ps5 från netonnet

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xabba55:

där var de slut

Taskigt, jag var inne där vid 8:30 och kikade tror jag. Strax efter jag började jobbet.

Hoppas man kan vara med nästa gång. Känns ovärt att bevaka på något sätt 😂

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: Gigabyte B650M PG Lightning | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | GPU: Gigabyte Radeon RX 7800 XT GAMING OC | RAM: Crucial Pro RAM 32GB (2x16GB) DDR5 @ 6000 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Kingston NV2 1TB | Seagate Barracuda 2TB | Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | OS: Windows 111 Professional - https://valid.x86.fr/vy2iva

Permalänk
Skrivet av bugulu:

Finns nog tyvärr många scalpers i tråden eller folk som påstår sig köpa till sin fasters mosters hunds kompis. Köp via faktura, få varan, lägg ut på tradera, sälj, betala av fakturan och gå med vinst.

Fördelen med NetOnNet kontra andra butiker är att man loggar åtminstone in med personnummer och att det är begränsat till ett hushåll. Nu vet jag inte om det fungerar att lägga in en beställning utan att logga in och se om det går att få igenom ändå men får hoppas på att det inte går.

Nackskott på scalpers...

Permalänk
Medlem

https://ibb.co/7jYzZDn

Någon hint för oss som har bokning på amazon.se

Han skrev även att han inte kan garantera någon tid men det borde komma "snart"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmq:

https://ibb.co/7jYzZDn

Någon hint för oss som har bokning på amazon.se

Han skrev även att han inte kan garantera någon tid men det borde komma "snart"

Jag chattade med Amazon igår och fick ingen indikation på att dem kommer till lagret snart, men jag hoppas att du har rätt

Skrivet av Amazon:

Unfortunately we do not have any news, for some reason playstation production is slow.
However you will receive an e-mail when we have an estimated date.

Permalänk

Väntar spänt på att dom dkickar min ps5 iffån cyberphoto snart

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .

Permalänk
Medlem

Bevakade också på NetonNet men därifrån kom inget mail om att de fått in något.

Någon som hört något mer MediaMarkt? Såg att någon fått leverans för en bokning 27/9. Själv får jag bara höra Q1 trots att min bokning är bara en/två dagar efter 27/9.

Permalänk
Medlem
Skrivet av turboprocess:

Väntar spänt på att dom dkickar min ps5 iffån cyberphoto snart

När bokade du?

Permalänk
Skrivet av balloo84:

När bokade du?

Bokade jämt innan jul. 😀😀😀. Har du bokat där??

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av turboprocess:

Bokade jämt innan jul. 😀😀😀. Har du bokat där??

Ja. 15/12. Men räknar inte med att den kommer snart tyvärr. Kanske lagom till den finna sommarvärmen 🙂

Permalänk
Skrivet av balloo84:

Ja. 15/12. Men räknar inte med att den kommer snart tyvärr. Kanske lagom till den finna sommarvärmen 🙂

Ja hehe. Slog du tilm på digital eller skivläsaren??. Har du fått något mail ifrån cyberphoto än??

Visa signatur