Permalänk
Medlem

"@" på Smart-TV med trådlöst tangentbord

Jag har en Smart-TV Philips 70PUS6724/12 och till den har jag ett tangentbord Logitech K400 trådlöst USB med pekplatta

Tangentbordet fungerar på alla sätt bra utom när jag ska skriva ett @
Jag har försökt på all möjliga sätt utan att lyckas och det funkar fint på PC med det vanliga AltGr + @ men när jag använder det för min TV så får jag bara 2:or och använder jag shift så får jag "-tecken som sig bör.

Finns det något knep att ta till? Jag har två separata TBs för TV och PC så jag kan gärna mixtra bara jag får så jag kan skriva @ på min smart-TV. Jag behöver det för att kunna logga in på TV4-play då jag måste skriva min mailadress där.

Rubrik förtydligad. // MOD
Permalänk
Medlem

Kanske det första du gjorde, men du testade CTRL-ALT-2 också?

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av nobbens:

Jag har en Smart-TV Philips 70PUS6724/12 och till den har jag ett tangentbord Logitech K400 trådlöst USB med pekplatta

Tangentbordet fungerar på alla sätt bra utom när jag ska skriva ett @
Jag har försökt på all möjliga sätt utan att lyckas och det funkar fint på PC med det vanliga AltGr + @ men när jag använder det för min TV så får jag bara 2:or och använder jag shift så får jag "-tecken som sig bör.

Finns det något knep att ta till? Jag har två separata TBs för TV och PC så jag kan gärna mixtra bara jag får så jag kan skriva @ på min smart-TV. Jag behöver det för att kunna logga in på TV4-play då jag måste skriva min mailadress där.

Finns det några inställningar för tangentbordslayout osv.? Fungerar åäö t.ex.?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Prova ctrl + alt + 2.

Mycket annat kan du inte prova.

Permalänk
Medlem

Såhär säger manualen:

Citat:

USB-tangentbordsinställningar

(Hemma) > Inställningar > Alla inställningar > Allmänna inställningar > Inställningar för USB-tangentbord
För att installera USB-tangentbordet slår du på TV:n och ansluter USB-tangentbordet till en av USB- anslutningarna på TV:n. När TV:n upptäcker tangentbordet för första gången kan du välja din tangentbordslayout och testa ditt val.

Värt att kontrollera att du har rätt layout vald. Kanske att du måste använda ett trådat tangentbord för att det ska fungera, men du borde ju då bara behöva logga in en gång.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Finns det några inställningar för tangentbordslayout osv.? Fungerar åäö t.ex.?

Jo det funkade - allt funkar utom det förbannade @
Jag har försökt med Fn, Win, Shift, Ctrl och AltGr i alla möjliga kombinationer - varför i all världen ska det inte funka?
Om de ändå någonsin kunde göra @ till en enkelknapp på TBs så det alltid funkar. Har ju alltid varit lite svajigt under åren.

På NetOnNet där jag köpte både TV och TB så sa de att de var kompatibla (Grrrr...).

Grrr... också att TV4 begär att jag måste logga in på TVn då jag inte mig veterligt har gjort det på mer än en av mina 3 datorer. Borde inte Chrome/Google fixa det så jag slapp logga in på ännu en enhet?

Ok, nu har jag iaf skrivit till TV4 om mitt problem å jag får väl be Philips skicka en uppdatering också.

Blir så slut på ett sånt här struntproblem...men ack så viktigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Såhär säger manualen:
Värt att kontrollera att du har rätt layout vald. Kanske att du måste använda ett trådat tangentbord för att det ska fungera, men du borde ju då bara behöva logga in en gång.

Tack för tipset - vad kan menas med layout mer än skandinavisk eller engelsk. Äöå funkar så och @ ska ju funka hur som - ja jag får sova på det och på det imorgon.

Permalänk
Medlem

Vilken layout har du inställd? Kan du prova en annan? På brittiskt tangentbord är det t.ex. alt + ' för @.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nobbens:

Jag har en Smart-TV Philips 70PUS6724/12 och till den har jag ett tangentbord Logitech K400 trådlöst USB med pekplatta

Tangentbordet fungerar på alla sätt bra utom när jag ska skriva ett @
Jag har försökt på all möjliga sätt utan att lyckas och det funkar fint på PC med det vanliga AltGr + @ men när jag använder det för min TV så får jag bara 2:or och använder jag shift så får jag "-tecken som sig bör.

Finns det något knep att ta till? Jag har två separata TBs för TV och PC så jag kan gärna mixtra bara jag får så jag kan skriva @ på min smart-TV. Jag behöver det för att kunna logga in på TV4-play då jag måste skriva min mailadress där.

Är väl bara att använda TVns (om finnes) tangentbord. Jag gjorde det på min LG TV, när man skulle logga in på Netflix appen första gången.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Du har väl en fjärrkontroll till TVn? Som du kan använda för att skriva med genom ett on screen-tangentbord? Annars hade det väl varit den enda TVn i världen som inte går att använda utan ett externt tangentbord

Permalänk
Medlem

Halvlöst

Skrivet av seville57:

Är väl bara att använda TVns (om finnes) tangentbord. Jag gjorde det på min LG TV, när man skulle logga in på Netflix appen första gången.

Bara å bara - inte så lite knöligt å sega sig fram med fjärrkontrollen men jag fick lov att använda den (& TVns TB) så jag iaf kunde logga in. Jag snackade med Philips om det här och jag fick en uppdateringslänk via mail jag skulle köra på mitt tangentbord. Jag har inte testat det än men ska göra det sen när jag sett det jag ska se på TV4.

Det borde ju följa med ett tangentbord till alla smart-TVs som säkert passar för det är ju så man vill ha det så det går att skriva gesvint och föra muspekaren lätt.

Permalänk
Medlem

Hjälpte inte ett skvatt att uppdatera. Däremot fick jag en bra option som gav mig möjlighet att avaktivera Caps Lock. Sen verkar min TV vara helt kass på att ta emot playprogram (streaming) då det hela tiden hakar upp sig (buffrar). Nä jag hoppas verkligen att det funkar bättre med en HDMI-kabel mellan min dator o TVn. Det ska det väl göra för då blir väl TVn endast en skärm till min dator? Inte undra på att TVn var så billig