RTX 3080 - Vilket av Gigabyte Gaming OC och MSI suprim X borde vara bästa valet?

Permalänk

RTX 3080 - Vilket av Gigabyte Gaming OC och MSI suprim X borde vara bästa valet?

Som rubriken lyder? Vilket kort bör man välja mellan dessa och vad är för- och nackdelar?

Vet att Suprim X behöver tre 8-pin t ex. Sen rekommenderas det 850W nätaggregat men jag kommer köra på ett Corsair 750W.

Tycker det är lite snyggare och passar väl bättre i ett chassi som är Phanteks Eclipse P500A DRGB White!

Storleken på kortet har dock ingen betydelse - kommer få plats.

Något annat att tänka på? Kommer antagligen köra med mitt Gigabyte men har funderingar på att köpa det andra kortet och sälja mitt egna isf!

Permalänk
Medlem

Menar du att du har ett Gigabyte och funderar på att byta till MSI SUPRIM?

Permalänk
Skrivet av Axel95:

Menar du att du har ett Gigabyte och funderar på att byta till MSI SUPRIM?

Japp, helt korrekt

Permalänk
Medlem

Tror du kan vara ganska lugn med ett 750W att Suprim. Tänkte själv skaffa Suprim men tyvärr är det förstort för mitt chassi och mitt 650W agg har inte kontakter nog för det kortet.

Permalänk

Tror inte skillnaden i prestanda blir stor,, möjligen att det går kallare och tystare än ditt gigabyte.
Den stora skillnaden blir i utseendet på kortet ,, jag har själv Suprim 3090x och det är ett jäkligt stort / snyggt kort.

Permalänk
Skrivet av JBergelin:

Tror inte skillnaden i prestanda blir stor,, möjligen att det går kallare och tystare än ditt gigabyte.
Den stora skillnaden blir i utseendet på kortet ,, jag har själv Suprim 3090x och det är ett jäkligt stort / snyggt kort.

Ja, det är ju just att det är snyggare. Äsch... kunde blivit en bra affär annars. Kunde få det för 10K och det är ju vad jag gav för mitt Gigabyte och det hade inte varit svårsålt. Men det blir väl lite tråkigt med mitt Gigabyte i mitt Phanteks Eclipse P500A DRGB White

Öpnnade annars mitt gigabyte så det låg rätt kort i emballaget och det gjorde det