Permalänk
Medlem

Blockera internet

Hej.
Har en asus RT-AC66U router och jag försöker att schemalägga tider då tex xbox inye skall kunna vara uppkopplat, ibland funkar det och ibland funkar det inte, är väldigt irriterande de gånger det inte funkar.
Någon som har ett tips på varför det inte funkar?

Finns det någon annan pryl man kan koppla in som är enkel att änvända och som man kan "blockera" internet till vissa enheter under vissa timmar med?
Tacksam för tips.
Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redhawks:

Hej.
Har en asus RT-AC66U router och jag försöker att schemalägga tider då tex xbox inye skall kunna vara uppkopplat, ibland funkar det och ibland funkar det inte, är väldigt irriterande de gånger det inte funkar.
Någon som har ett tips på varför det inte funkar?

Finns det någon annan pryl man kan koppla in som är enkel att änvända och som man kan "blockera" internet till vissa enheter under vissa timmar med?
Tacksam för tips.
Mvh

Kanske inte det du söker efter men brukar inte de flesta enheter typ Ipad, Xbox etc har parenting inställningar där du kan ställa in liknande önskemål?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Enbart Xbox Live? Du har ju föräldrakollen (Parental Control) som blockerar internetåtkomst för mac- eller ipadresser..

Permalänk
Medlem

Oki, då får jag gå in i xbox då och ställa in det?
Men mer allmänt om det gäller andra enheter?

Permalänk
Medlem

Har en AC2900 och kör schema på olika enheter, det funkar utan strul men man måste sätta tiden innan den börjat och gärna en bra stund innan. Om du har trådat och trådlöst samt 2,4 och 5 ghz måste du individuellt sätta på varje för många enheter kör fall back så om en slutar försöker den ansluta med nästa och de har olika Mac adresser.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Cirkel home. Fungerar även direkt i vissa routers som Netgear. Styrs via en app. Lite buggigt här och där men ok på det stora hela.

https://www.google.com/aclk?sa=l&ai=DChcSEwjczNjUiK7uAhVAQpEF...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redhawks:

ibland funkar det och ibland funkar det inte, är väldigt irriterande de gånger det inte funkar.
Någon som har ett tips på varför det inte funkar?

Ett vanligt problem för enheter som försöker åstadkomma sånt är att redan etablerade uppkopplingar (oavsett om det är TCP eller UDP) fortsätter att fungera medan nya blockeras. Det kan uppfattas som att det fungerar "ibland". Om så är fallet kanske det går att konfigurera en automatisk omstart av hela burken vid en lagom tidpunkt? Det kommer förstås att bryta alla uppkopplingar just då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Har en AC2900 och kör schema på olika enheter, det funkar utan strul men man måste sätta tiden innan den börjat och gärna en bra stund innan. Om du har trådat och trådlöst samt 2,4 och 5 ghz måste du individuellt sätta på varje för många enheter kör fall back så om en slutar försöker den ansluta med nästa och de har olika Mac adresser.

Oki, kan kanske vara att jag lägger in "blocken" för nära tiden det ska stängas av, ska testa att lägga det tidigare.
Finns det något sätt så man kan "styra" routern även utanför hemmets väggar?
Tack för alla svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redhawks:

Oki, kan kanske vara att jag lägger in "blocken" för nära tiden det ska stängas av, ska testa att lägga det tidigare.
Finns det något sätt så man kan "styra" routern även utanför hemmets väggar?
Tack för alla svar.

Med publik ip, men dynamisk dns och vpn inställningarna går det ja.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Med publik ip, men dynamisk dns och vpn inställningarna går det ja.

Om publik IP-adress saknas så går det ju alltid att använda en VPN-tjänst med som ger Publik IP-adress.
Isåfall kan jag rekommendera AzireVPN, där får man om man vill Publik IP-adress utan extra kostnad.

Permalänk
Medlem

En elak fullösning är att ha två accesspunkter, en som du kör Xbox på och som har ett tidur och en som du kör det andra på.

Eller så kan du kanske skaka fram en gammal 10Mbps hub och koppla Xbox-accesspunkten via den.