Amazon - dela med er av era erfarenheter

Permalänk
Medlem

Jag har köpt en del grejer genom svenska och tyska sidan, och jag håller med om att paketeringen är bristfällig med oftast vikta kartongark som paket. Dock har jag än så länge inte köpt något ömtåligt så har inte märkt av någon nackdel än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jem:

Kan någon säga hur man returnerar en vara till Amazon? Är det lätt eller besvärligt?
Och hur lång tid har man på sig? Vem betalar returfrakten?
Annat man ska tänka på?

Såhär långt har jag bara beställt varor, som jag helt säkert vet är rätt. Och jag har haft turen att det inte har varit fel på dom.

Det är bara o gå in under dina beställningar på Amazon.se välja returnera vara. Sedan väljer du villken vara (om du köpt flera varor i samma beställning), välj orsak och sedan får du en förbetald DHL fraktsedel som du sätter på paketet och så lämnar du in det på närmsta DHL ombud. Det står där du får fraktsedeln vilket datum du måste skicka varan senast

Permalänk
Medlem

Har beställt från Amazon USA, Tyskland, England och nu Sverige. Aldrig haft problem.
En sak jag verkligen irriterar mig på är att helt plötsligt levereras inte Kindle läsplattor till sverige Amazon Sverige säljer inte dem heller.
Konstigt att de inte vill leverera en egen välkänd produkt till vårt land.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muffen:

Jag har köpt en del grejer genom svenska och tyska sidan, och jag håller med om att paketeringen är bristfällig med oftast vikta kartongark som paket. Dock har jag än så länge inte köpt något ömtåligt så har inte märkt av någon nackdel än.

Jag tycker att Amazon förpackar försändelser mycket bättre i Japan än i Europa och USA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

En sak jag verkligen irriterar mig på är att helt plötsligt levereras inte Kindle läsplattor till sverige Amazon Sverige säljer inte dem heller. Konstigt att de inte vill leverera en egen välkänd produkt till vårt land.

Vill minnas att jag sett dem sedan lanseringen.

https://www.amazon.se/dp/B08FLTYXZ4/
https://www.amazon.se/dp/B08FLVH3Z5/