Cyberpunk 2077-utvecklare: "Spelet beräknades färdigt först 2022"

Permalänk
Medlem

I spelets titel finner ni det årtal vi kommer att befinna oss i när spelet har blivit av med majoriteten av alla buggar som finns. Som det är nu hade jag inte ens spelat det om jag fick betalt.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinceAkStyle:

Det var väl lite udda. Du ger inte ett betyg baserat på din upplevelse när du har gått igenom spelet utan baserat på din fantasi och dina förhoppningar för framtiden? Jag tycker att det är lite på grund av folk som dig, d.v.s folk som är lite för snäll och förlåtande, att stora bolag som CD project, EA och Ubisoft beter sig som de gör.

Nej, jag ställer spelet i perspektivet hur det kunde vara bättre. Om allt är top notch är det så klart 10/10, men om jag tycker kontrollerna, storyn, grafiken osv kunde tjäna på bättring så drar det ner betyget för mig, för då känns det som att det är något som saknas.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem

Såg nyss denna.

https://www.youtube.com/watch?v=omyoJ7onNrg&ab_channel=Crowbc...

Visst buggar osv kan dem säkert fixa.
Men allt annat då som totalt värdelös AI, poliser etc.
Allt som sades kunde göras som inte kan.
Allt dem lovade? Menar dem verkligen att det ska komma i framtiden?

Hur kan man tycka det är ett bra spel efter allt detta.
Visste inte hur illa det var tills jag såg denna video.

Ljuger fan rakt i ansiktet på oss!

Att man ens spelar skiten. Gör om gör rätt.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Såg nyss denna.

https://www.youtube.com/watch?v=omyoJ7onNrg&ab_channel=Crowbc...

Visst buggar osv kan dem säkert fixa.
Men allt annat då som totalt värdelös AI, poliser etc.
Allt som sades kunde göras som inte kan.
Allt dem lovade? Menar dem verkligen att det ska komma i framtiden?

Hur kan man tycka det är ett bra spel efter allt detta.
Visste inte hur illa det var tills jag såg denna video.

Ljuger fan rakt i ansiktet på oss!

Att man ens spelar skiten. Gör om gör rätt.

Två saker.
1. Utvecklare borde lära sig hålla käft om features innan release.
2. Konsumenter borde ignorera vad som utlovas och skita i hypen.

Jag saknar den gamla tiden då det helt plötsligt dök upp ett spel man knappt visste existerade och det blev en riktig hit.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Såg nyss denna.

https://www.youtube.com/watch?v=omyoJ7onNrg&ab_channel=Crowbc...

Visst buggar osv kan dem säkert fixa.
Men allt annat då som totalt värdelös AI, poliser etc.
Allt som sades kunde göras som inte kan.
Allt dem lovade? Menar dem verkligen att det ska komma i framtiden?

Hur kan man tycka det är ett bra spel efter allt detta.
Visste inte hur illa det var tills jag såg denna video.

Ljuger fan rakt i ansiktet på oss!

Att man ens spelar skiten. Gör om gör rätt.

Hänger inte med här riktigt, du själv spelar spelet, men behövde en random Youtube Aktivist för att tala om för dig hur pass dåligt spelet är? och förrens nu då efter att sett videon så inser du det själv?

Snacka om att propaganda fungerar, har folk inga egna åsikter längre, baserar folk verkligen sin åsikt efter vad deras favorit youtuber tycker? som just tjänar pengar på att skapa drama och enkla clicks/views :).

I min mening, de enda som har hypat spelet upp till skyarna till något som det inte var, är spelarbasen själva.

Spelet har över 80% positiva reviews på Steam, mängden folk som har röstat är även otroligt stor, mängden folk som är mycket mycket nöjda med spelet överstiger dom som är missnöjda 10 gånger till 1.

Ditt inlägg ovan (och andras) signalerar väldigt varnande om att det är dags att stänga av datorn, installera Tinder på telefonen, och sen återkomma till spelandet om sex månader eller mer med ett nytt och balanserat perspektiv på tillvaron.

Läser man ditt inlägg med en "Greta Thunberg" voiceover i huvudet så blir det ju iaf komiskt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jeppe109:

Två saker.
1. Utvecklare borde lära sig hålla käft om features innan release.
2. Konsumenter borde ignorera vad som utlovas och skita i hypen.

Jag saknar den gamla tiden då det helt plötsligt dök upp ett spel man knappt visste existerade och det blev en riktig hit.

Jag håller med, samtidigt förstår man ju att de behöver börja marknadsföra spel innan releasen idag. Det är svårt att komma igenom mediabruset och hype-tåget ger ju väldigt mycket gratis reklam liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

Hänger inte med här riktigt, du själv spelar spelet, men behövde en random Youtube Aktivist för att tala om för dig hur pass dåligt spelet är? och förrens nu då efter att sett videon så inser du det själv?

Snacka om att propaganda fungerar, har folk inga egna åsikter längre, baserar folk verkligen sin åsikt efter vad deras favorit youtuber tycker? som just tjänar pengar på att skapa drama och enkla clicks/views :).

I min mening, de enda som har hypat spelet upp till skyarna till något som det inte var, är spelarbasen själva.

Spelet har över 80% positiva reviews på Steam, mängden folk som har röstat är även otroligt stor, mängden folk som är mycket mycket nöjda med spelet överstiger dom som är missnöjda 10 gånger till 1.

Ditt inlägg ovan (och andras) signalerar väldigt varnande om att det är dags att stänga av datorn, installera Tinder på telefonen, och sen återkomma till spelandet om sex månader eller mer med ett nytt och balanserat perspektiv på tillvaron.

Läser man ditt inlägg med en "Greta Thunberg" voiceover i huvudet så blir det ju iaf komiskt

https://i.pinimg.com/originals/0c/09/cf/0c09cfaa193f2af0a017ee1e690e5173.jpg

Vad bra så många tycker det är så bra och du är en av dem!

Då är allt bra ? Och är ett spel som du hade förväntat dig?
Att det är helt okej?

Jag spelade när det kom ut. Men gjorde refund när jag insåg att det var inte ens i närheten av det jag trodde skulle vara.

Spelet är fortfarande trasigt.
Ser ingen anledning att spela det.

Men fortsätt att spela ett halv färdigt spel.

CDPR är säker jätte nöjda att det finns spelare som dig som accepterar spelet och kommer och försvarar dem när man säger sanningen om deras spel. Något dem inte skulle göra.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

Hänger inte med här riktigt, du själv spelar spelet, men behövde en random Youtube Aktivist för att tala om för dig hur pass dåligt spelet är? och förrens nu då efter att sett videon så inser du det själv?

Snacka om att propaganda fungerar, har folk inga egna åsikter längre, baserar folk verkligen sin åsikt efter vad deras favorit youtuber tycker? som just tjänar pengar på att skapa drama och enkla clicks/views :).

I min mening, de enda som har hypat spelet upp till skyarna till något som det inte var, är spelarbasen själva.

Spelet har över 80% positiva reviews på Steam, mängden folk som har röstat är även otroligt stor, mängden folk som är mycket mycket nöjda med spelet överstiger dom som är missnöjda 10 gånger till 1.

Du har uppenbarligen inte ens tittat på videon han länkade innan du gick på honom att han bara följer någon Youtube aktivist. Du hävdar till och med att de enda som hade orimliga förväntningar var spelarbasen. Vem är det? Videon faktiskt visar att förväntningarna var baserade på fake "gameplay" video som ingen platform matchar och massa påstående och löften som utvecklarna och chefer hos CD projekt gick ut med innan spelet släpptes.
Sen är det rätt komiskt att du anklagar honom att inte ha egna åsikter för att sen gömma dig bakom Steam statistiker.
Om man följer massan, det bästa underhållning som finns är "the voice" och "paradise hotel" och den bästa musiken är "schlager musik". Den bästa restaurang är Mac Donalds och den bästa användning av sin tid en ungdom kan göra är att spela fortnite 4 timmar om dagen. Där får du dina 80% av folket tycker si och så statistiker...
Du verkar vara otroligt smart!

Visa signatur

Ryzen 5 7600- 4070S- Alienware AW2724DM- LCD2C
MacBook Pro M1
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinceAkStyle:

Du har uppenbarligen inte ens tittat på videon han länkade innan du gick på honom att han bara följer någon Youtube aktivist.

Precis, jag har varken tittat på någon Cyberpunk video innan det släpptes, eller efter det släppts, jag totalt ignorerade allt under alla år, och installerade och faktiskt spelade spelet på release, den upplevelsen jag fick var att det var den bästa single player FPS RPG jag någonsin spelat.

Spelet har vissa buggar som man skrattade åt, men absout inget man skulle starta ett internet upplopp för.

Helt enkelt ett fantastiskt spel, där en minoritet har fått någon sorts psykos och försöker attackera det på alla håll och kanter.

När man försöker fråga dessa människor, vilket spel det är det du spelar eller har spelat, som sätter Cyberpunk i skamvrån, så får man inte många svar, det blir väll, fortnite, eller fallguys eller något.

Finns inte mycket som ens kommer nära.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

Precis, jag har varken tittat på någon Cyberpunk video innan det släpptes, eller efter det släppts, jag totalt ignorerade allt under alla år, och installerade och faktiskt spelade spelet på release, den upplevelsen jag fick var att det var den bästa single player FPS RPG jag någonsin spelat.

Spelet har vissa buggar som man skrattade åt, men absout inget man skulle starta ett internet upplopp för.

Helt enkelt ett fantastiskt spel, där en minoritet har fått någon sorts psykos och försöker attackera det på alla håll och kanter.

När man försöker fråga dessa människor, vilket spel det är det du spelar eller har spelat, som sätter Cyberpunk i skamvrån, så får man inte många svar, det blir väll, fortnite, eller fallguys eller något.

Finns inte mycket som ens kommer nära.

Tänk vad fantastiskt det skulle varit om de hade fått tiden på sig att göra klart spelet. Nått denna nyhet handlade om. Eller måste du spela spelet nu nu nu?
Tänk om du år 2022 kunnat sitta där, utan buggar, skill trees som faktiskt är logiska, ett UI som är användarvänligt, riktig AI. Interaktioner och val som spelar roll. Etc etc.
Varför vill du inte spela det spelet?

Och för övrigt så är steam betyget nere på 78%. Antalet nya review är toklågt. Så jag gissar att de inte säljer många ex just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

Precis, jag har varken tittat på någon Cyberpunk video innan det släpptes, eller efter det släppts, jag totalt ignorerade allt under alla år, och installerade och faktiskt spelade spelet på release, den upplevelsen jag fick var att det var den bästa single player FPS RPG jag någonsin spelat.

Spelet har vissa buggar som man skrattade åt, men absout inget man skulle starta ett internet upplopp för.

Helt enkelt ett fantastiskt spel, där en minoritet har fått någon sorts psykos och försöker attackera det på alla håll och kanter.

När man försöker fråga dessa människor, vilket spel det är det du spelar eller har spelat, som sätter Cyberpunk i skamvrån, så får man inte många svar, det blir väll, fortnite, eller fallguys eller något.

Finns inte mycket som ens kommer nära.

Är året 1996?
Fattar att man inte kanske hade möjlighet att läsa, kolla på massa videos om tex ett spel under 90 talet
Men 2020?
På ett sådant spel som har syns, hörts överallt. Tom på nyheter kom spelet upp på.
Du måste ju ha läst det här, FZ eller någon annan stans och förstod. Nä, spelet är inte bra just nu.
Tanken måste ju ha slagit dig eller?

Fine, du har inte sett eller läst något om spelet.
Men nu har du möjlighet att göra det.
Kolla på vad dem har LOVAT inte hype.
Att AI ska ett eget liv i spelet osv.
Finns så mycket som saknas i spelet.

För mig faller spelet platt.

2022 så hoppas jag kunna spela det riktigta Cyberpunk 2077.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Är året 1996?
Fattar att man inte kanske hade möjlighet att läsa, kolla på massa videos om tex ett spel under 90 talet
Men 2020?
På ett sådant spel som har syns, hörts överallt. Tom på nyheter kom spelet upp på.
Du måste ju ha läst det här, FZ eller någon annan stans och förstod. Nä, spelet är inte bra just nu.
Tanken måste ju ha slagit dig eller?

Fine, du har inte sett eller läst något om spelet.
Men nu har du möjlighet att göra det.
Kolla på vad dem har LOVAT inte hype.
Att AI ska ett eget liv i spelet osv.
Finns så mycket som saknas i spelet.

För mig faller spelet platt.

2022 så hoppas jag kunna spela det riktigta Cyberpunk 2077.

Du måste nog tagga ner en del, det du skriver är inte hälsosamt någonstans.

Du är för engagerad, det är ingen som har lovat dig en irl matrix 1.0 iom det här spelet, det är ett spel som många andra.

Det du begär ifrån ett spel skulle ta 15 år att utveckla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Tänk vad fantastiskt det skulle varit om de hade fått tiden på sig att göra klart spelet. Nått denna nyhet handlade om. Eller måste du spela spelet nu nu nu?
Tänk om du år 2022 kunnat sitta där, utan buggar, skill trees som faktiskt är logiska, ett UI som är användarvänligt, riktig AI. Interaktioner och val som spelar roll. Etc etc.
Varför vill du inte spela det spelet?

Och för övrigt så är steam betyget nere på 78%. Antalet nya review är toklågt. Så jag gissar att de inte säljer många ex just nu.

Vem säger att han inte kan lira spelet igen 2022?
Han har spelet det nu och gillade det. Låt folk gilla spelet om dom gör det. Jag gör det.
78% är bra. Inget mästerverk, men ett bra betyg.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Ni som har spelet, är de inte ett bra spel ändå? Vilket betyg skulle ni ge de? Funderar på inskaffat spelet framöver.

"Stabilt", det har inte krashat efter 100+ timmar, Doom Eternal hann krasha 3 gånger innan jag nått över 10 timmar.
Optimeringen, ganska imponerad av att mitt 2060 orkade driva spelet på en 34" skärm.
Så de har lagt tillräckligt mycket fokus på de delarna (imho).

Av någon anledning påmindes jag om Deus Ex: Invisible War under min tid med CP2077.

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Skrivet av UncleDirty:

Definationen "rollspel" kanske? Även att Cyberpunk bygger på pen & paper ROLLSPELET Cyberpunk som svenska Mutant även kopierade rätt friskt!

Jag står kvar vid att blev man intresserad pga GTA element kommer man bli besviken och får antagligen skylla sig själv. Cyberpunk är först och främst ett rollspel, precis som Witcher serien eller för all del Fallout serien.

Gillar du nämnda spel är sannorlikheten stor du gillar CP2077, har du någon stans på vägen fått för dig det är en GTA variant sorry men du borde ha läst på bättre

Du gör ju nästan lika många olika val i GTA V. Hur definierar du rollspel egentligen? Tycker du Cyberpunk kommer i närheten av giganter som Baldurs Gate II? Som en stor rollspelsfantast så föll Cyberpunk pladask för mig. 6/10, kan sträcka mig till 7/10 om de löser buggarna. Gillar hur överlägsen du låter när du bashar alla som inte gillar spelet. Nä, väljer man att göra en shooter där du kör bil så bör de delarna fungera bra också, det går inte gömma sig bakom en RPG stämpel och skita i att göra en underhållande gameplay loop.