Allt om Cyberpunk 2077 – nästa storspel från CD Projekt Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av xarl:

Någon som fått tillbaka pengarna än för ps4 versionen?

Hej!

Såg av en slump nu att jag fick pengarna tillbaka i förra veckan. Inte fått något mail om det eller någonting men 749,- var insatt på kontot från PSN.
Tänkte bara meddela dig så du vet!

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Avstängd

del 2

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Kopplat in min lgc9 65a med datorn! Fan vilken bild det blir 😄
Och noll inputlag med.Fast det är jävligt svårt att sikta med kontroll dock,fundersr på ett trådlöst keyboard.
Får runt 60-70 fps med mitt 3080 med allt på ultra och raytracing av.

Permalänk
Medlem

Del 2 vad?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av ronz:

Del 2 vad?

Första delen var pojkvännen som hade en lång (och väldigt balanserad) recension av spelet. Detta är deras mer normala lättsamma ”recension”

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Första delen var pojkvännen som hade en lång (och väldigt balanserad) recension av spelet. Detta är deras mer normala lättsamma ”recension”

Aha! Jo jag har sett några Girlfriend Reviews förut. Men visste inte att Pojkvännen hade recensioner också

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av ronz:

Aha! Jo jag har sett några Girlfriend Reviews förut. Men visste inte att Pojkvännen hade recensioner också

Tror inte han gör det normalt men i det här fallet behövdes en större förklaring (och något mer ”seriös”).
Helt klart värd att kolla på

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Bland det bästa i spelet tycker jag är när dramat är på topp och cellomusiken hörs. Sjukt bra cello.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Om vi bortser från ai, buggar och annat, är side quests i cyberpunk på samma nivå som tex Return to Crookback Bog i witcher 3?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av landahl:

Om vi bortser från ai, buggar och annat, är side quests i cyberpunk på samma nivå som tex Return to Crookback Bog i witcher 3?

Inget, absolut inget i något spel är så bra som hela bloody baron-questline:en! (I min mening såklart)

Dock är där några som jag tycker är uppe och sniffar lite på placeringarna precis under

Red=bloody
Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Har ~80h spelade och aldrig sett någon bil eller motorcykel komma farande från ingenstans
Enda bugg som jag noterat är att karaktären ställer sig upp i förarsätet när den kör bil.

Edit: av någon anledning så bestämmer sig karaktären också att vara naken på underkroppen när den står upp på taket.

Klart man inte ser en motorcykel komma farande. V är trots allt den enda i Night City som kan köra en.

Permalänk
Medlem

Här är en bra recension av spelet.

Här jämför han Hitman 3 med Cyberpunk.

Permalänk
Avstängd

Spoilers..förstås

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Moderator
Forumledare

Jag hoppas verkligen det kommer en patch idag eller imorgon annars kommer ju folk gå o taket (igen). Sitter man och säger i en video att det ska komma en uppdatering inom 10 dagar och inte håller det så är det illa 😱

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Avstängd
Skrivet av landahl:

Här är en bra recension av spelet.https://youtu.be/eIrY2nVYaFc

Här jämför han Hitman 3 med Cyberpunk.

https://youtu.be/cIQ1f--NPeM?t=489

Nu har jag inte sett videon men om man jämför Hitman med Cyberpunk så vart intresset för Cyberpunk otroligt litet. Hitman 2 har jag testat och tyckte det var otroligt stappligt och styrt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Nu har jag inte sett videon men om man jämför Hitman med Cyberpunk så vart intresset för Cyberpunk otroligt litet. Hitman 2 har jag testat och tyckte det var otroligt stappligt och styrt.

Snacka om att jämföra äpplen med bananer. Anti Cyberpunk rörelsen börjar nog bli lite desperata imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

Snacka om att jämföra äpplen med bananer. Anti Cyberpunk rörelsen börjar nog bli lite desperata imo.

Speciellt när en viss medlem bara sitter och länkar andra (främst negativa) recensioner utan att själv ha lirat spelet
Dessutom flera veckor efter release...

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Speciellt när en viss medlem bara sitter och länkar andra (främst negativa) recensioner utan att själv ha lirat spelet
Dessutom flera veckor efter release...

Ja, man får känslan att dessa Anti cyberpunk Aktivister sitter i hemliga dark webb forum och delar dessa videos till varandra haha, pinsamt

Permalänk
Medlem

Det är inga aktivister, folk förväntade sig mycket mer iom att CDPR själva hypade spelet som galningar men istället levererade de buggfest deluxe med massvis med bortklippt material, klart som tusan att folk är negativa.

Skrivet av LastNinjas:

Ja, man får känslan att dessa Anti cyberpunk Aktivister sitter i hemliga dark webb forum och delar dessa videos till varandra haha, pinsamt

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Inte ett ord någonstans om nästa patch/update :/

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LastNinjas:

Snacka om att jämföra äpplen med bananer. Anti Cyberpunk rörelsen börjar nog bli lite desperata imo.

Är inte anti cyberpunk då jag inte ens testat det men när man jämför spelet med Hitman så blev jag lite anti då jag inte alla gillade det.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av SCORPIUS:

Inte ett ord någonstans om nästa patch/update :/

Då håller vi tummarna för imorgon. Man kan för bövelen inte göra en ny tabbe 😂

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Om vi bortser från ai, buggar och annat, är side quests i cyberpunk på samma nivå som tex Return to Crookback Bog i witcher 3?

Nope, inte ens i närheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Då håller vi tummarna för imorgon. Man kan för bövelen inte göra en ny tabbe 😂

Sitter och väntar jag också. Eller egentligen inte då jag redan klarat spelet 100% + lite till. Sen vore det kul om man kunde få sitt 3080 någon gång....
Men jag vill köra igenom det igen och bara fokusera på huvudstoryn + några av de större sidouppdragen. Hemskt gärna med ett New Game+ läge. Men det kanske dröjer

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Avstängd

Spelet patchades precis till 1.1 @ GOG

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Tankar
Spännande

Fick använda "Check for updates" i GOG..

hahahAHhaHAHAH
Den officiella listan är såååå liten.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Inte ett ord någonstans om nästa patch/update :/

Har uppdaterat till 1.1 ikväll!

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pantsoff:

Har uppdaterat till 1.1 ikväll!

Och fler patcher kommer förstås

"We will continue this work in patch 1.2 and other upcoming updates. At the same time we will keep fixing the bugs you encounter and listening to your feedback on how to improve the overall game experience."

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR