Permalänk

nya fläktar

hej jag har köpt en ny data o den kom med nzxt h510 case. problemet är att fläktarna som sitter i den låter skit högt hela tiden jag. så jag undrar om nån kanske har nå tips på tysta fläktar jag kan byta ut dom med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trådlösmus:

hej jag har köpt en ny data o den kom med nzxt h510 case. problemet är att fläktarna som sitter i den låter skit högt hela tiden jag. så jag undrar om nån kanske har nå tips på tysta fläktar jag kan byta ut dom med.

Vill du inte lägga för mycket pengar på dom så kan jag rekommendera arctic p12 samt p14 fläktarna 👍

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem

Lägger en +1 på Arctic P12. Enormt prisvärda små spinny boys

Visa signatur

Yggdrasil | Intel i7 13700KF direct die | RTX 4090 iChill | Z790 MEG Ace | 2x16 6600C34 | 4TB Gen 4

TrueNAS | Ryzen 5 2600X | 5x4TB Ironwolf Pro Raid

Permalänk
Skrivet av Tazadar:

Vill du inte lägga för mycket pengar på dom så kan jag rekommendera arctic p12 samt p14 fläktarna 👍

Skrivet av BettyBoo42:

Lägger en +1 på Arctic P12. Enormt prisvärda små spinny boys

oki tack så mkt jag ska kolla in dom

Permalänk
Medlem
Skrivet av trådlösmus:

hej jag har köpt en ny data o den kom med nzxt h510 case. problemet är att fläktarna som sitter i den låter skit högt hela tiden jag. så jag undrar om nån kanske har nå tips på tysta fläktar jag kan byta ut dom med.

Fläktar låter om dom går på hundra procent hela tiden. Går dina fläktar på full fart, eller låter dom en massa även vid lägre varvtal?

Mina fläktar är nästan helt tysta vid 50 procent, men sen när dom krämar på till hundra så blir det bra med ljud.