Permalänk
Medlem

Tether

Allt snack om krypto senaste tiden har fått mig att läsa lite mer. En vän pushade denna artikel till mig:

https://crypto-anonymous-2021.medium.com/the-bit-short-inside...

Det är ju en lätt skrämmande läsning ur flera aspekter. Jag försökte följa lite trådar via Twitter och liknande men det är hög brusnivå där.

Är det nån här som är insatt i vad som händer och sägs, och kan säga om artikelns slutsatser är vettiga?

Permalänk
Medlem

Problemen kring Tether har varit välkända i gott över 3 år nu och marknaden verkar inte bry sig, eller som vissa säger, "det är inräknat i priset."

Jag har läst många kommentarer online som gör tankegymnastik och påvisar hur en Tether-krash kan få värdet på övrig krypto att skjuta i höjden.

Faktum att Bitcoin fortfarande är på top än idag är väl bevis nog att du kan slänga all rationalitet ur fönstret när du investerar i krypto.

Så för att svara på din fråga; ¯\_(ツ)_/¯ hodl?

Tangentiellt tycker jag att författaren hade en konstig mix av ignorant risk-tagande och data-ledd konservatism. Artikeln spårade ur och blev väldigt dryg att läsa från "The epiphany." Jag skulle inte lägga mycket vikt på något som sägs efter "The exit."

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem