Sagan om ringen / The Lord of the Rings kommer till 4K UHD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Apple rekommenderar minst 25 Mbit/s för 4K, tror den tar strax över 40 Mbit/s när det kommer som mest data, så räcker bra med 100 Mbit/s lina och vem har inte det i Sverige numer? Är imponerad av bildkvaliten man får ur AppleTVn, räcker rätt så långt. Skivorna går väl uppåt 100 Mbit/s så klart det är skillnad, men den är inte gigantisk.

Gör som mig, äg bägge! (plus BD och DVD)

Det är nog ganska nära full-relase dock.

Jag rippade mina 4k skivor rakt av med bara Engelskt ljud och video. Tror de låg på ca 30-50 Mbit i bitrate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Det är nog ganska nära full-relase dock.

Jag rippade mina 4k skivor rakt av med bara Engelskt ljud och video. Tror de låg på ca 30-50 Mbit i bitrate.

De är närmare 70mbit. Ca 70GB för 105-120 min.

Permalänk
Medlem

87 mbit/s ungefärligt bitrate.

Knappt jag klarar spela upp det på Shield på Kodi. Filen är över 100 GB. Spolar man för mycket och grejar börjar det buffra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mainman:

Playstation 5 stödjer inte Dolby Vision va? Hade tänkt köpa boxen och spela den med Playstationen men om det är så stor skillnad känns det ovärt?

Nej, varken ps5 eller Xbox stödjer Dolby vision när man ser på filmer.
Därför går de helt bort för hemmabiofreaks.

Permalänk
Medlem

Någon som vet var man kan köpa boxen? Slut i lager i Sverige vad jag kan se, "kommande 200122" som förra veckan var 200118.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Någon som vet var man kan köpa boxen? Slut i lager i Sverige vad jag kan se, "kommande 200122" som förra veckan var 200118.

Köp här

Permalänk
Medlem
Skrivet av SotarnAnton:

Alltså det är såååå jäkla fult med tyska på boxen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Finns även på svenska Amazon med fri frakt dessutom:
https://www.amazon.se/Herr-Ringe-Extended-Trilogie/dp/B08KHWN...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Alltså det är såååå jäkla fult med tyska på boxen

Sagan om ringen triologin / Lord of the Rings triology (4K UHD Blu-ray)
https://www.tradera.com/item/342923/441698654/sagan-om-ringen...-

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Sagan om ringen triologin / Lord of the Rings triology (4K UHD Blu-ray)
https://www.tradera.com/item/342923/441698654/sagan-om-ringen...-

Snyggt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Jag har en att sälja till dig om det inte var du som vann budgivningen? Har inte ens spelat igenom alla filmerna... Körde igenom film ett, sen kom jag på att jag tröttnade på att byta skivor och lyssna på blu-ray spelaren snurra, så jag köpte filmerna på Applestore till APTV4K istället 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoux:

Jag har en att sälja till dig om det inte var du som vann budgivningen? Har inte ens spelat igenom alla filmerna... Körde igenom film ett, sen kom jag på att jag tröttnade på att byta skivor och lyssna på blu-ray spelaren snurra, så jag köpte filmerna på Applestore till APTV4K istället 😂

Tack, men har redan beställt från amazon