Tips på prisvärda trådlösa gaminghörlurar, tack.

Permalänk
Medlem

Tips på prisvärda trådlösa gaminghörlurar, tack.

Som rubriken lyder.

Har inte haft något gamingheadset, vare sig trådbundet eller trådlöst på väldigt länge. Har oftast bara kört mitt externa ljudkort med ett par musikmonitorer som jag använder för musikproduktion. Har dock upptäckt att jag vill börja spela med andra personer och orkar inte ha en SM57:a på bordet kombinerat med någon av mina hörlurar. Vill slippa sladdar helt enkelt.

Tänkte att jag skulle lägga ett gäng hörlurar på bevakning på Prisjakt. Och ifall dom redan är prisvärda vid fullt pris så skadar det ju inte att få än mer rabatt.

Äldre modeller går bra (bara teknologin funkar på ett adekvat vis).

Dyra (så länge dom är prisvärda och man inte betalar för märket) går också bra. Allt går egentligen bra så länge dom är bra. Ni är smarta, ni fattar.

Bra ljud i mikrofon och bra ljud i lurarna. Tappar inte kopplingen titt som tätt, etc. Enkelt.

Onödiga funktioner som RGB är inget jag är ute efter, men råkar det finnas på dom som just du rekommenderar, och det är bra lurar, så varför inte.

Har du några favoriter som hållit länge? Upp med dom. Någon nyhet som levererar? Upp med dom. Vet du nåt par som är på REA just nu? Upp med dom.

Ni fattar poängen.

Tack.

Permalänk
Inaktiv

Gillade mina Steelseries Arctic 3 för spelande och kommunicerande när jag hade dem, då de har en smart mixer som standard för att ställa balansen mellan röst och spelljud, det har jag inte sett på något annat headset.

Så istället för att konstant mecka med volymkontrollen i spel och ställa ned spelljudets volym så man kan höra vad polaren säger när strid bryter ut vrider man bara på en liten behändig ratt. Och sedan när man spelar solo kan man lika enkelt ratta tillbaks spelets volym igen så man får full inlevelse och njutning! Micken var också av bra kvalitet, och kunde enkelt trollas undan in i headsetet när man inte använder den.

Högtalarelementen var väl inte de bästa för musiklyssnande direkt, men funkade bra för spel. Dessutom vägde inte headsetet så mycket, och resårbandet över skulten gjorde dem bekväma att ha på sig även en längre tid.

Eftersom jag inte hade den trådlösa varianten vet jag inte hurpass väl det funkade, men nuförtiden är ju trådlöst tämligen tillförlitligt så jag skulle inte oroa mig så värst över det, om det är det du vill ha villsäga.

Skulle ta en rejäl titt på dessa igen om jag var ute efter spel-lurar till min PC, men då Arctic 5 med trådlöst istället, för det blev rätt tjôtit att behöva ta dem av sig hela tiden när man skulle hämta en tekopp osv.

Permalänk
Medlem

Audeze Penrose (trådlösa planmagnetiska lurar med mic utvecklad av Shure. Check. Micen lite känslig för placering dock.)
Steelseries Arctis Pro (de brukar dippa i pris ibland ner till 1600-1800 kr, då är de prisvärda. Överlägensen funktionalitet trots att ljudet är meh...)

Överlag skulle jag säga att du kan skippa tillverkarna som också gör RGB-belysta tangentbord och möss. Steelseries Arctis Pro har dock en hel del trevliga funktioner du kan läsa på. Ljudmässigt är det rätt kasst dock och för 3k+ är det vansinne.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Gillade mina Steelseries Arctic 3 för spelande och kommunicerande när jag hade dem, då de har en smart mixer som standard för att ställa balansen mellan röst och spelljud, det har jag inte sett på något annat headset.

Så istället för att konstant mecka med volymkontrollen i spel och ställa ned spelljudets volym så man kan höra vad polaren säger när strid bryter ut vrider man bara på en liten behändig ratt. Och sedan när man spelar solo kan man lika enkelt ratta tillbaks spelets volym igen så man får full inlevelse och njutning! Micken var också av bra kvalitet, och kunde enkelt trollas undan in i headsetet när man inte använder den.

Högtalarelementen var väl inte de bästa för musiklyssnande direkt, men funkade bra för spel. Dessutom vägde inte headsetet så mycket, och resårbandet över skulten gjorde dem bekväma att ha på sig även en längre tid.

Eftersom jag inte hade den trådlösa varianten vet jag inte hurpass väl det funkade, men nuförtiden är ju trådlöst tämligen tillförlitligt så jag skulle inte oroa mig så värst över det, om det är det du vill ha villsäga.

Skulle ta en rejäl titt på dessa igen om jag var ute efter spel-lurar till min PC, men då Arctic 5 med trådlöst istället, för det blev rätt tjôtit att behöva ta dem av sig hela tiden när man skulle hämta en tekopp osv.

Oj, tack för ett mycket utförligt svar. Uppskattas.

Kollade upp Arctic 5 och såg att Ljud och Bild gett dom fullt betyg. Tyvärr var det trådat. Dock kollade jag in dom här Arctis 7 och dom har ju fått en bunt med väldigt random betyg, hehe. Svårt att veta om folk gör fel, eller att QC är lite sisådär. Snygga som fan, dock.

Precis, musik är inte så intressant per se. Inte i lurar jag kommer ha som spellurar. Håller på med musik så allt sånt finns. Har ett RME Fireface UFX (externt ljudkort), men det kommer ju tyvärr inte vara i bruk. Vill bara att ljudet i spelen återges bra och att personen/personerna på Discord hör mig väl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Audeze Penrose (trådlösa planmagnetiska lurar med mic utvecklad av Shure. Check. Micen lite känslig för placering dock.)
Steelseries Arctis Pro (de brukar dippa i pris ibland ner till 1600-1800 kr, då är de prisvärda. Överlägensen funktionalitet trots att ljudet är meh...)

Överlag skulle jag säga att du kan skippa tillverkarna som också gör RGB-belysta tangentbord och möss. Steelseries Arctis Pro har dock en hel del trevliga funktioner du kan läsa på. Ljudmässigt är det rätt kasst dock och för 3k+ är det vansinne.

Tack. Skall kolla in dom förstnämnda.

Arctis Pro drar jag en prisbevakning på. Även om ljudet är lite "meh", så är det mest "meh" om man betalar fullt pris, dvs, 3 lax?

Föredrar ljudkvalitet över en massa funktioner (visst är funktioner fint, men du hajar), men anser du dom vara värda att inhandla runt 1600-1800, och ljudet är ok i både hör- och micändan rent generellt? Om man ser till det lägre priset, dvs.

Permalänk
Medlem

Jag har själv ett par Arctis pro wireless och tycker de är riktigt schysta, håller väl med om att det finns lurar med bättre ljud i men de är väl inte heller framtagna för att specifikt lyssna på musik, se på film osv, riktar väl sig mest mot gaming och där tycker jag de funkar lika bra som de flesta andra jag haft förut. Samt pysslar man lite med EQ så kan man nog få fram ett ok ljud.

Det är bra räckvidd på lurarna med, flera av mina polare äger andra hörlurar och man hör de börja lagga i discord bara de går ifrån datorn några meter, dessa kan jag gå runt i hela vår lägenhet på 112 kvm och det är inga problem med att de tappar ljud och jag kan snacka med polarna utan problem.

Gillar även att man får 2 batterier där man kan ladda det ena medan man använder det andra. Priset brukar väl åka ner vid black friday varje år så kanske dröjer innan de är på rea igen.

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera Arctis 7 2019 edition.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem

För 1600-1800 tycker jag Arctis Pro Wireless är prisvärda förutsatt att man inte ska lyssna på musik då, vilket du hade andra lurar till om jag fattade rätt?
Å andra sidan vette fan om de låter bättre än Arctis 7. Har haft båda vid olika tillfällen.
Bästa är nog att köpa och testa, och lämna tillbaka om du inte är nöjd!

Penrose kanske är lite overkill när jag tänker efter. För att va trådlösa är de grymma men ska man bara spela så kan man nog hitta billigare som funkar (kanske Arctis 7) Men du kan ju låna hem/ta öppet köp hos hifiklubben om du e nyfiken

Edit: Batterilösningen för Wireless Pro gör de nästan värda extrapengen mot Arctis 7 om du hittar dem för nedsatt pris.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Jag kan rekommendera Arctis 7 2019 edition.

Slå till direkt för det här priset? 😁

Hittar ingen prishistorik. Vet inte om mitt Prisjakt buggar. Har haft lite problem med luren och vissa hemsidor på senaste tiden.

Permalänk
Medlem

Jag är helnöjd med Logitech Pro X. Allting är tillräckligt bra liksom

Det enda jag hade önskat är utbytbart batteri men annars fungerar de perfekt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LeoLejon:

Kollade upp Arctic 5 och såg att Ljud och Bild gett dom fullt betyg. Tyvärr var det trådat.

Ja, det var så länge sedan jag hade de lurarna att jag glömde att det var 7:an som var trådlös.

...Och att de faktiskt heter Arctis! lol

Men som sagt, JA, jag skulle säga att för spelljud funkar de här lurarna mycket bra, och för röstkommunikation också, i bägge riktningar. Inbyggda mixern gör ju under här alltså. Jag skulle inte kunna leva utan den, om jag spelade lagspel online eller dylikt, den är så jäkla behändig helt enkelt! Supersmart idé!

Byggkvalitet är ju helt okej också skulle jag säga, även om de är mestadels plast så känns det gediget att hålla i ändå, inget rackel, som min mor brukade säga. Så om man köper dem blir man nog inte missnöjd. Såg att Arctis 7 2019 Edition kostar mindre än 1200 pix på Komplett just nu dessutom, det priset är ju rätt så klippt och skuret för vad man får för pengarna.

Så, lycka till typ!

Permalänk
Medlem

Ingen som har Logitechs G733?