Gillade mina Steelseries Arctic 3 för spelande och kommunicerande när jag hade dem, då de har en smart mixer som standard för att ställa balansen mellan röst och spelljud, det har jag inte sett på något annat headset.
Så istället för att konstant mecka med volymkontrollen i spel och ställa ned spelljudets volym så man kan höra vad polaren säger när strid bryter ut vrider man bara på en liten behändig ratt. Och sedan när man spelar solo kan man lika enkelt ratta tillbaks spelets volym igen så man får full inlevelse och njutning! Micken var också av bra kvalitet, och kunde enkelt trollas undan in i headsetet när man inte använder den.
Högtalarelementen var väl inte de bästa för musiklyssnande direkt, men funkade bra för spel. Dessutom vägde inte headsetet så mycket, och resårbandet över skulten gjorde dem bekväma att ha på sig även en längre tid.
Eftersom jag inte hade den trådlösa varianten vet jag inte hurpass väl det funkade, men nuförtiden är ju trådlöst tämligen tillförlitligt så jag skulle inte oroa mig så värst över det, om det är det du vill ha villsäga.
Skulle ta en rejäl titt på dessa igen om jag var ute efter spel-lurar till min PC, men då Arctic 5 med trådlöst istället, för det blev rätt tjôtit att behöva ta dem av sig hela tiden när man skulle hämta en tekopp osv.