Hjälp med komponenter till vattenkylning

Permalänk
Medlem

Hjälp med komponenter till vattenkylning

Tjena!

Jag har ett tag funderat på detta med vattenkylning, att det vore kul.
Eftersom jag är helt novis med det så skulle jag behöva hjälp med åtgång av alla grejer/komponenter och vilka märken osv man bör använda sig av om ett eventuellt bygge skulle ske, samt soft/hardtubes?
Jag vänder mig till alla SweCare som jag vet besitter en otroligt hög kompetens inom ämnet

Jag tänker att om det finns någon som skulle vilja hjälpa till att diskutera detta vidare och eventuellt göra en "inköpslista" till mig så skulle jag bli oerhört glad.

/G

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera att använda https://www.ekwb.com/custom-loop-configurator/ så vet du precis vilka delar som behövs/passar till just dina komponenter och chassi. Sen måste du såklart inte använda just deras grejer men den listar i vart fall upp vad som får plats och vad som behövs.

Visa signatur

Yggdrasil | Intel i7 13700KF direct die | RTX 4090 iChill | Z790 MEG Ace | 2x16 6600C34 | 4TB Gen 4

TrueNAS | Ryzen 5 2600X | 5x4TB Ironwolf Pro Raid

Permalänk
Medlem
Skrivet av BettyBoo42:

Kan rekommendera att använda https://www.ekwb.com/custom-loop-configurator/ så vet du precis vilka delar som behövs/passar till just dina komponenter och chassi. Sen måste du såklart inte använda just deras grejer men den listar i vart fall upp vad som får plats och vad som behövs.

Åh okej!, tack så mycket, jag visste inte att det fanns.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Jag tror du får börja med att specificera vad du har tänkt använda för chassi, om du tänkt kyla både cpu samt gpu. Vad gäller soft tubing vs hard tubing så är ju främst en estetisk fråga vad man föredrar, men till en första loop hade i alla fall jag kört på soft tubing då det är nog mycket att tänka på när man jobbar med vatten för första gången.

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Jag tror du får börja med att specificera vad du har tänkt använda för chassi, om du tänkt kyla både cpu samt gpu. Vad gäller soft tubing vs hard tubing så är ju främst en estetisk fråga vad man föredrar, men till en första loop hade i alla fall jag kört på soft tubing då det är nog mycket att tänka på när man jobbar med vatten för första gången.

Ja, min tanke var att specificera det om någon var intresserad av att hjälpa till att diskutera saken.
Ja eftersom de är i så fall första gången så kommer jag börja med soft tubing, jag specar hela datorn under.

Chassi: Lian Li pc-011 dynamic
MB: Msi b450 tomahawk max
CPU: R7 3700x
GPU: Evga 3080 Ftw3 Ultra
PSU: Corsair RM850x

Jag tänker kyla CPU och GPU i så fall, och låta detta gå till en 360 radiator

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Ja, min tanke var att specificera det om någon var intresserad av att hjälpa till att diskutera saken.
Ja eftersom de är i så fall första gången så kommer jag börja med soft tubing, jag specar hela datorn under.

Chassi: Lian Li pc-011 dynamic
MB: Msi b450 tomahawk max
CPU: R7 3700x
GPU: Evga 3080 Ftw3 Ultra
PSU: Corsair RM850x

Jag tänker kyla CPU och GPU i så fall, och låta detta gå till en 360 radiator

Jag skulle rekommendera att köra en radiator till om du har tänkt vattenkyla hela systemet då det finns gott om utrymme för det i chassit och det är en rätt marginell prisskillnad.

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Jag skulle rekommendera att köra en radiator till om du har tänkt vattenkyla hela systemet då det finns gott om utrymme för det i chassit och det är en rätt marginell prisskillnad.

Ja de går det också, ska man köra en i taket och en på sidan, eller taket och i botten? på chassit

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Sitter lite i samma sits. Ska också bygga en loop för första gången. Körde konfiguratiorn på EKWB. Väldigt simpelt.
Har beställt ett dynamic XL. Kommer köra en 40mm PE 360 i toppen och en 60mm XE 360 i botten och en distroplatta med inbyggd pump på sidan. Kommer försöka mig på hardtube. Slutar säkert med softtube men vill försöka iaf. Kommer följa din tråd och se om man kan få lite tips på vägen.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrnez:

Sitter lite i samma sits. Ska också bygga en loop för första gången. Körde konfiguratiorn på EKWB. Väldigt simpelt.
Har beställt ett dynamic XL. Kommer köra en 40mm PE 360 i toppen och en 60mm XE 360 i botten och en distroplatta med inbyggd pump på sidan. Kommer försöka mig på hardtube. Slutar säkert med softtube men vill försöka iaf. Kommer följa din tråd och se om man kan få lite tips på vägen.

Vad för grafikkort skall du kyla? är vattenblock förmonterat, eller ska du göra det?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Jag har i dagsläget ett Asus Strix 2080 Ti OC som inte har block men har beställt ett EKWB Quantum Vector block. Men sen har jag även köpt ytterligare ett 2080 ti med ett Corsair block på. Tanken var först att köra SLI men eftersom det tydligen upphör att stödjas nu i Januari och jag helt missat det kommer jag med största sannolikhet sälja ena kortet och ena blocket. Osäker på vilket av dom jag kör på. Jag tror det blir Corsair eftersom det redan är färdigt men vi får se.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrnez:

Jag har i dagsläget ett Asus Strix 2080 Ti OC som inte har block men har beställt ett EKWB Quantum Vector block. Men sen har jag även köpt ytterligare ett 2080 ti med ett Corsair block på. Tanken var först att köra SLI men eftersom det tydligen upphör att stödjas nu i Januari och jag helt missat det kommer jag med största sannolikhet sälja ena kortet och ena blocket. Osäker på vilket av dom jag kör på. Jag tror det blir Corsair eftersom det redan är färdigt men vi får se.

Ja okej, tyvärr så finns det inte något block att få tag i i dagsläget till min GPU, så funderar på att vänta med loopen till iallafall det går att köpa, verkar komma i februari, mars. :/ och på EKs hemsida står det april

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Har du kollat på eBay? Fick mitt block från Bulgarien för ungefär 1200kr med frakten inräknad. Inte jättemycket billigare än i Sverige eller från EKWB's hemsida men kanske får backplate med för samma pris.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrnez:

Har du kollat på eBay? Fick mitt block från Bulgarien för ungefär 1200kr med frakten inräknad. Inte jättemycket billigare än i Sverige eller från EKWB's hemsida men kanske får backplate med för samma pris.

Nej de har ja inte kollat, aldrig handlat på ebay Dock tror jag inte att de kommit något block till mitt kort än.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Nej de har ja inte kollat, aldrig handlat på ebay Dock tror jag inte att de kommit något block till mitt kort än.

Tror Bykski säljer till ditt kort.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Ja, min tanke var att specificera det om någon var intresserad av att hjälpa till att diskutera saken.
Ja eftersom de är i så fall första gången så kommer jag börja med soft tubing, jag specar hela datorn under.

Chassi: Lian Li pc-011 dynamic
MB: Msi b450 tomahawk max
CPU: R7 3700x
GPU: Evga 3080 Ftw3 Ultra
PSU: Corsair RM850x

Jag tänker kyla CPU och GPU i så fall, och låta detta gå till en 360 radiator

Mitt bästa tips är att läsa på så mycket som möjligt, då dyker det upp minde överraskningar framöver. Till exempel max höjd på GPU block för horisontal placering i O11D är 143mm så EK´s FTW3 block får inte plats den vägen.

Generella tips är att köp några extra anslutningar som tex 90 rotary vinklar, 2x45, Y-splitter och hane-hane anslutning för tex tömningsventil.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Mitt bästa tips är att läsa på så mycket som möjligt, då dyker det upp minde överraskningar framöver. Till exempel max höjd på GPU block för horisontal placering i O11D är 143mm så EK´s FTW3 block får inte plats den vägen.

Generella tips är att köp några extra anslutningar som tex 90 rotary vinklar, 2x45, Y-splitter och hane-hane anslutning för tex tömningsventil.

Tack för tipsen, nej det kommer bli vertikalt monterat grafikkort i så fall, de är enda sättet det kommer att få plats.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

mitt tips blir att använda rotary fittings mot radiator/block som du i sin tur fäster slangkopplingen mot. Detta gäller även vid användning av rör.

Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240

Permalänk
Medlem
Skrivet av T-Fork:

mitt tips blir att använda rotary fittings mot radiator/block som du i sin tur fäster slangkopplingen mot. Detta gäller även vid användning av rör.

Okej, finns det någon sida?

Uppskattar alla tips, och om ni tipsar får ni gärna skicka med en länk så det blir lätt att hitta

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240

Permalänk
Medlem

Okej Ja vattenkylning är verkligen en djungel

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

360 i botten och toppen, sen distroplate på sidan. Vettigaste och snyggaste att bygga i o11

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaegrlicious:

360 i botten och toppen, sen distroplate på sidan. Vettigaste och snyggaste att bygga i o11

Håller med. Snyggaste setup jag sett i dom..gillar inte reflektion frontdistro. Känns som alla rör då per automatik behöver korsa moderkortet och RAM. Kanske enklast att bygga så men ser inte roligt ut imo.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem

Jag sitter med en halvfärdig plan och kommer att köpa de flesta större komponenter från alphacool. Deras CPU-block "XPX" verkar vara ett av de allra bästa och går att hitta för under 500-lappen. Det finns många recensioner och ingen är besviken.

Här är lite läsning om blocket:

https://www.techpowerup.com/review/alphacool-eisblock-xpx/7.h...

Jag kommer köra deras XT45 420- och 280 mm radiatorer tillsammans med någon av deras pump- och reservoarkombos med välbeprövade D5. 140 mm fläktar har jag redan..
Skruvar och slang köper jag från inet när jag har monterat allt och ser framför mig exakt hur allting kommer att se ut.

Skaparen av Clock Tuner for Ryzen rekommenderar följande vattenblock som kostar något över 1000-lappen. Om det hade funnits i lager hade jag nog redan köpt ett, men ärligt talat vet jag inte om det är nått att satsa på för en annan som ändå kör på enkelt moderkort.

https://techn.de/overclocking-undervolting-watercooling-with-...

Här är hans recenssion:

https://www.guru3d.com/articles-pages/review-liquid-cooling-w...

Det finns inte i lager nu. Jag mailade dem häromdagen för att kolla kostnad för frakt och när det eventuellt kan komma vattenblock i lager. Vi får la se..

Även om XPX är billigare och tillräckligt bra så kommer det nog reta mig att det går att optimera ytterligare huvudsakligen genom att spendera 600 kr ytterligare.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

TechN AM4 vattenblock har 15 euro fraktkostnad.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sINsen:

Okej Ja vattenkylning är verkligen en djungel

Tänk nu på att din garanti ryker om du sätter på ditt grafikkort. Gäller inte då längre.
Sen skulle jag kört med 2 st 360 radiator.
Sen som nybörjare så skulle jag undvika allt som har med rotary vinklar. Kan läcka ibland. Sådana ska man sätta dit och sen inte röra så mycket. Blir glapp.
Sen en pump som är bra. Ställ in den i bios att den kör 1300 RPM vid ide och sen att den drar upp till högst vid användning.

https://www.inet.se/produkt/5322826/ek-quantum-kinetic-tbe-20...

https://www.inet.se/produkt/5320939/ek-cryofuel-clear-premix-...

https://www.inet.se/produkt/5320632/noctua-nf-a12x25-pwm

https://www.inet.se/produkt/5322349/ek-coolstream-rad-pe-360-...

https://www.inet.se/produkt/5321166/arctic-silver-5-kylpasta-...

Sådana här är skit bra om man vill slipa spänningar på slangar.
https://www.inet.se/produkt/5322469/ek-af-extender-rotary-m-f...

Glöm inte köpa kylpasta till sakerna.

Sen att bygga handlar om att planera väl när du ska börja montera. Sitt om testa lite olika idéer hur du ska dra slangar och var pumpen ska vara. Köp lite extra slang.

Sen tänk på vid första start att du kollar att där inte ligger kvar luft. Vinkla lite olika håll när pumpen kör högst RMP.
Kan bildas sen efter en tid. Gör så lite då och då.

Visa signatur

ASUS X299-DELUXE II.Asus RTX 2070 SUPER.i7-7820X 4.5 GHz.Sound Blaster AE-7.Logitech Z-906.3 Samsung 970 EVO 500G.1 Samsung 970 EVO Plus 500GB.1 850 EVO 500GB.Dell S2716DG 144 Hz.Samsung 27 120 Hz.2 Radiators 5 Fans.Dominator Platinum 32GB.Windows 10 Pro.Phanteks Enthoo Pro 2.

Permalänk
Medlem

Har själv kollat på EK-Torque Rotary 90. Är det risker med dom menar du?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem

https://www.proshop.se/Chassi-kylare/Arctic-P12-PWM-PST-5-pcs...

5-pack PWM för runda 200 pix.

Eller köp 6 st ovan nämnda Noctua för 300 kr styck bara för att de är ju såååå braaaaa.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrnez:

Har själv kollat på EK-Torque Rotary 90. Är det risker med dom menar du?

Äldre modeller kan bli lite dåliga efter en tid. Den du visa är en nya och bättre.
Man ska inte hålla på för mycket med dem. Men det går säker bra.

Visa signatur

ASUS X299-DELUXE II.Asus RTX 2070 SUPER.i7-7820X 4.5 GHz.Sound Blaster AE-7.Logitech Z-906.3 Samsung 970 EVO 500G.1 Samsung 970 EVO Plus 500GB.1 850 EVO 500GB.Dell S2716DG 144 Hz.Samsung 27 120 Hz.2 Radiators 5 Fans.Dominator Platinum 32GB.Windows 10 Pro.Phanteks Enthoo Pro 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paul50:

Äldre modeller kan bli lite dåliga efter en tid. Den du visa är en nya och bättre.
Man ska inte hålla på för mycket med dem. Men det går säker bra.

Ok, men det var skönt att höra.
Jag kommer köra hardtubes men kanske köra utloppet från topradiatorn bakom moderkortsplåten. Då tänkte jag köra softtube där. Men låt behöva använda lite Rotary fittings då. Antar att böjarna blir för hårda för softtube.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrnez:

Ok, men det var skönt att höra.
Jag kommer köra hardtubes men kanske köra utloppet från topradiatorn bakom moderkortsplåten. Då tänkte jag köra softtube där. Men låt behöva använda lite Rotary fittings då. Antar att böjarna blir för hårda för softtube.

Konsten är att när man jobbar med slang. När man trycker i den och sen börjar skruva så ska man kolla så slangen inte rör sig. Rotera. Kan hända ju hårdare man spänner den. Om då man lyckas rotera slangen. Då blir där en negativ spänning på slangen på andra motsatta kopplingen. Om man då har vinklar med rotation eller något så kan spänningen göra att den sätter sig lite snitt.
Då kan vatten läcka ut om packningen är gammal eller man har rört för mycket så det är glapp.
Det går nog bra de flesta gångerna. Men man ska hålla koll.

Visa signatur

ASUS X299-DELUXE II.Asus RTX 2070 SUPER.i7-7820X 4.5 GHz.Sound Blaster AE-7.Logitech Z-906.3 Samsung 970 EVO 500G.1 Samsung 970 EVO Plus 500GB.1 850 EVO 500GB.Dell S2716DG 144 Hz.Samsung 27 120 Hz.2 Radiators 5 Fans.Dominator Platinum 32GB.Windows 10 Pro.Phanteks Enthoo Pro 2.