Vilket spel vill ni se omgjort från grunden med tex RTX?

Permalänk
Medlem

Big Rig över the road racing!

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Inget, ogillar remakes och ser hellre nya spel om man inte syftar till att lösa kompabilitetsproblem (vilket går att göra utan att mecka med grafik). Raytracing i dess nuvarande form tycker jag f.ö är högst överskattat.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Dragon Age Origins. Det är inte ett så värst gammalt spel, men det hade verkligen kunnat se bättre ut.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Leisure Suit Larry

Permalänk
Medlem

Helst ser jag inga flera remakes/remasters.

Oftast glömmer man bort buggar, hur dåliga kontroller och annat var i gamla spel, det är sällan fixat i dessa facelifts, bättre att låta dem vara nostalgiska minnen och satsa på nya spel istället.

Permalänk
Medlem

Diablo 1 och 2. Och samma kärlek till Quake som de gett till Doom serien numera. Heretic, Blood, Shadow Warrior hade varit kul med

Visa signatur

It's out there
P4C800 Deluxe|2.6@3.2|4x256MbPC3200|2-2-2-5|Club3D ATi Radeon 9800Pro|http://service.futuremark.com/compare?2k1=7108213

Permalänk
Medlem
Skrivet av krks62:

The Neverhood

Jag känner mig kränkt, den är ju fotorealistisk 😂

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Inaktiv

Pong

Permalänk
Medlem

Miracle Warriors (Sega Master System)

Permalänk
Inaktiv

Empire: Total war

Permalänk
Medlem

Half-Life 2

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Space Quest VII.

Permalänk
Medlem

Mysteriet på Greveholm. Och
Myst spelen.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Gunship 2000, Lemmings, Ultima Underworld och Realms of Arcana.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

Portal hade nog passat bra, men det bygger kanske för mycket på ett geometrihack.

Permalänk
Medlem

Moonstone: A Hard Days Knight

Permalänk
Medlem

Halo CE, orginalet.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Endless Ocean 2. Sedan bör alla remasters göra om till VR så man får ett annat perspektiv på dem

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Dem gamla assassins creed spelen 1,2 brotherhood revelations.

Permalänk
Medlem

Dota 2
Heroes of might and magic III

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

Final Fantasy VII som en remaster.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Alltså ett spel där raytracing faktiskt skulle göra skillnad för gameplay och immersion är ju:

Thief 2: The Metal Age.

Där handlar allt om att röra sig osynligt i skuggor. Det vore fantastiskt med en ny version där det enda som ändras är modern grafik, med framförallt raytraced shadows.

Skrivet av physicalist:

Deus Ex. Alla delar (dvs 1, HR, MK. Fanns ingen del 2)

Också riktiga kvalitetsspel. Mankind Divided ser dock riktigt bra som det är men raytracing hade varit en fin uppgradering.

Skrivet av hölmiz:

Dota 2
Heroes of might and magic III

Eftersom jag spelar Dota 2 mer än jag vill erkänna måste jag hålla med även om raytracing inte skulle göra just något för det spelet.

Permalänk
Medlem

Ultima Online

Permalänk
Medlem

Goldeneye N64

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Sysop:

Första "passifict"spelet för mig, gillade det skarpt. När jag insåg att man kunde spela noterna baklänges för att få omvänd effekt, wow vilket AHA-upplevelse.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Avstängd
Skrivet av physicalist:

Deus Ex. Alla delar (dvs 1, HR, MK. Fanns ingen del 2)

Andra delen är ett helt ok spel faktiskt, om det inte vore för de pyttesmå områdena. Sen så är förstås ett ok spel ett mediokert Deus Ex..

I vart fall så alla Jedi Knight, Kotor, System Shock 2, Homeworld... Finns många. Blade Runner, men det är redan sjukt snyggt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Första "passifict"spelet för mig, gillade det skarpt. När jag insåg att man kunde spela noterna baklänges för att få omvänd effekt, wow vilket AHA-upplevelse.

Ja det var vad jag kommer ihåg en hög tröskel att förstå sig på spelet, men sen var det grymt. 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meathim:

Andra delen är ett helt ok spel faktiskt, om det inte vore för de pyttesmå områdena. Sen så är förstås ett ok spel ett mediokert Deus Ex..

Jag hade definitivt ingenting emot en Remake av del 2 med aktuell spelmotor (DX:MK:s eller Unreal4, med RTX för att stanna i temat) som baseras på E3-versionen, dvs innan fokus på Konsolen (Xbox) förstörde allt. Men PC-versionen de släppte var bland de värsta ports jag har varit med om. Inte bara minsta områden nånsin i en Shooter, inte bara anpassningar till för lite minne i redan då välgamla Xbox, utan del av anpassningen var ju att de dummade ner spelets story, kontrollerna och tom spelmekanik (unified ammo, wtf!?). Jag älskade ändå att det _ibland_ kunde trigga mina nostalgiska minnen för första spelet, vilket gjorde det samtidigt ännu mer frustrerande. Däremot lyssnar jag än idag på dess Soundtrack ibland. Alex Brandon FTW!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 | Ryzen 5600X | 32 GB DDR4-3600 | Asus Strix X470-I | RTX2080Ti FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meathim:

I vart fall så alla Jedi Knight, Kotor, System Shock 2, Homeworld... Finns många. Blade Runner, men det är redan sjukt snyggt.

Instämmer i varje fall, men Blade Runner behöver göras om från grunden isf då det är mestadels pre-rendered. Det vore dock definitivt häftigt att ha ett RTX-baserad LA från BR i _något_ spel.

...eller finns det redan och det heter Cyberpunk 2077?
Om man bara hade ett RTX-kort tillgänglig ...

Visa signatur

Louqe Ghost S1 | Ryzen 5600X | 32 GB DDR4-3600 | Asus Strix X470-I | RTX2080Ti FE

Permalänk
Medlem

Mafia 1 och 2. Farcry serien. Splinter Cell med äkta skuggor. Lite tröttande när man kunde "stå i skugga" för att det var skugga på golvet trots att ett ljust fönster var bakom dig och fienden inte såg att du smög över korridoren

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600