Diablo II-remake uppges vara på väg

Permalänk
Melding Plague

Diablo II-remake uppges vara på väg

Uppgifter anger också att arbetet sköts av Vicarious Visions, som framgångsrikt moderniserat flera gamla spel i ny skrud.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Plot twist: endast för mobil.

Skämt åsido, Crash remaken är helt fantastiskt, det verkar lovande.

Permalänk
Medlem

Nice! Don't fuck it up! COOP >= 4 please

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Skrivet av Herr Kantarell:

Nice! Don't fuck it up! COOP >= 4 please

Man kan väl vara runt 8 spelare coop nu om jag inte minns fel?

Visa signatur

Ketchup är en smoothie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Nice! Don't fuck it up! COOP >= 4 please

Om de inte kör en WC3 Reforged igen så kommer det kunna vara 8 spelare i coop

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Ser mer fram emot diablo IV om jag ska vara ärlig. Diablo II har man redan spelat sönder när det begav sig

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Och för er som inte orkar vänta så kan jag tipsa om

Project Diablo 2 (d2 mod, online & single player med en exceptionellt trevlig community!)
https://www.projectdiablo2.com/

Permalänk
Medlem

D2 hade sin charm med alla varianter på talents m.m. helt klart, men ska de göra en remake vore det ju trevligt om det fanns alternativ att enklare få nolla sina poäng och testa olika varianter.

Det var riktigt tråkigt att behöva levla en ny karaktär bara för att testa nya grejer och råkade man klicka en gång för mycket så var det bara att börja om igen. Jag kommer inte ihåg om de fixade något annat sätt senare, skaffa Stone of Jordans eller några essences eller liknande?

Hursomhelst är det trevligt om man kan testa massa olika builds enklare. Det är en av sakerna som D3 gjorde rätt anser jag.

Jag hoppas att D4 tar det bästa av de tidigare spelen.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Försiktigt optimistisk.. Om de verkligen lyckas kan det här bli decenniets spel.

Det som talar för att det kan bli bra är ju att de lejer ut jobbet.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk

Dom kan ju bara snegla på "Path of Diablo" dom har gjort enormt mycket för spelbarheten 2021.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

...när vi får spelnyheter via bloomberg

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

D2 hade sin charm med alla varianter på talents m.m. helt klart, men ska de göra en remake vore det ju trevligt om det fanns alternativ att enklare få nolla sina poäng och testa olika varianter.

Det var riktigt tråkigt att behöva levla en ny karaktär bara för att testa nya grejer och råkade man klicka en gång för mycket så var det bara att börja om igen. Jag kommer inte ihåg om de fixade något annat sätt senare, skaffa Stone of Jordans eller några essences eller liknande?

Hursomhelst är det trevligt om man kan testa massa olika builds enklare. Det är en av sakerna som D3 gjorde rätt anser jag.

Jag hoppas att D4 tar det bästa av de tidigare spelen.

Personligen tycker jag det var exakt de som var problemet med D3. Dina val spelade absolut ingen roll och du kunde inte göra fel och därmed inte "förlora" eller få det riktigt kämpigt. D3 kan egentligen vara ett av de enklaste spelen jag spelat. Det är egentligen bara en berättelse som vill att du ska grinda när den berättat klart.

Permalänk
Avstängd

Jag är ett stort fan av hela Diablo-serien. Startade med ettan när den kom ut och har kört efterföljande. Är dock måttligt intresserad av en remake av 2'an. Känns som den mest lever på "det var bättre förr"-devisen.

Jag ser hellre något nytt som är bra och genomtänkt och håller kvar i andemeningen på de tidiga spelen.

Permalänk

Jag spelade mycket Diablo 1 när det var nytt. Det var riktigt grym att kunna bygga upp sin gubbe med nya vapen och annat. Det har dock hänt lite som när spelet släpptes och jag har inte precis den tid att lägga ner på ett sådant spel. Jag tror detsamma gäller väldigt många som spelade detta spel.

Så min gissning, spelet lär få höga försäljningssiffror men få orkar spela detta spel en längre tid, den lilla fritid man har är för värdefull.

*edit*
Klassikerspel av typen skitrolig en kort stund är mycket enklare för att få oss äldre att igen ha tid med.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av blackeagle:

D2 hade sin charm med alla varianter på talents m.m. helt klart, men ska de göra en remake vore det ju trevligt om det fanns alternativ att enklare få nolla sina poäng och testa olika varianter.

Det var riktigt tråkigt att behöva levla en ny karaktär bara för att testa nya grejer och råkade man klicka en gång för mycket så var det bara att börja om igen. Jag kommer inte ihåg om de fixade något annat sätt senare, skaffa Stone of Jordans eller några essences eller liknande?

Hursomhelst är det trevligt om man kan testa massa olika builds enklare. Det är en av sakerna som D3 gjorde rätt anser jag.

Jag hoppas att D4 tar det bästa av de tidigare spelen.

Min ryggradskänsla är den motsatta.
Jag gillade inte diablo III på den fronten att det gick att kasta om allt och längtade tillbaka till D2 där.
MEN!
Jag satte mig med grim dawn nyligen. Och insåg då att - gud vad jobbigt det skulle vara om man inte fick testa olika builds hehe.
Precis det du säger ;).

Jag insåg att jag gillar diablo 2s skillsystem - för att jag kan det utan och innan!
De första 50-100 timmarnas inlärningskurva har jag gjort 1997.
Allt är lätt när man kan det hehe.

Så ja, det är rimligare att kunna testa olika builds utan att behöva grinda levlar 20 timmar per karaktär bara i testsyfte.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

D2 hade sin charm med alla varianter på talents m.m. helt klart, men ska de göra en remake vore det ju trevligt om det fanns alternativ att enklare få nolla sina poäng och testa olika varianter.

Det var riktigt tråkigt att behöva levla en ny karaktär bara för att testa nya grejer och råkade man klicka en gång för mycket så var det bara att börja om igen. Jag kommer inte ihåg om de fixade något annat sätt senare, skaffa Stone of Jordans eller några essences eller liknande?

Hursomhelst är det trevligt om man kan testa massa olika builds enklare. Det är en av sakerna som D3 gjorde rätt anser jag.

Jag hoppas att D4 tar det bästa av de tidigare spelen.

Jag tror D2 har haft en respec från Akara ett bra tag, sen typ 1.13 eller ngt. Man får en respec i NM respektive Hell, som kan sparas. Mer än tillräckligt, nu kan man t o m köra levelling builds.

Skrivet av jawik:

Jag är ett stort fan av hela Diablo-serien. Startade med ettan när den kom ut och har kört efterföljande. Är dock måttligt intresserad av en remake av 2'an. Känns som den mest lever på "det var bättre förr"-devisen.

Jag ser hellre något nytt som är bra och genomtänkt och håller kvar i andemeningen på de tidiga spelen.

Det ena utesluter ju inte det andra, det finns nog marknad för både. Även om en remake är ett stort projekt så lär det ju vara mindre än nyutveckling av liknande spel då merparten av designen redan är utredd (som t ex hur D1 gjordes om en kvarts väg in när de kom på att det nog inte skall vara turbaserat ändå :s), men såklart måste de ju överväga moderniseringar á la QoL etc.

Visa signatur

Intel i5 4670K + Hyper 212 EVO
Gigabyte GA-Z87-HD3
Fractal Design Define S
Asus GTX1070 Dual

Permalänk
Medlem

Just Diablo II kommer nog alltid ha en speciell plats i mitt hjärta, så detta är goda nyheter även om de inte är speciellt överraskande.

En välgjord D2-remake kommer att hålla mig sysselsatt fram till Diablo 4 releasen. Det jag undrar är hur de går till väga, då enligt rykten så har Blizzard supit bort mycket av original-källkoden, assets, m.m.

Det kommer också bli intressant att se hur mycket de vågar ändra och lägga till. Orginalet är ju i behov av en hel del QoL-uppdateringar och framför allt stöd för högre upplösning/wide osv.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk

Woho!
Diablo 2 igen, free to play med always online krav, microtransactions och loot drop rate gjort för en online marknad!
Kan inte bärga mig..

Permalänk
Musikälskare

Har noll hopp om att detta blir bra, men blir gärna positivt överraskad

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Shut up and take my money!

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

"Blizzard" kan knappt göra (bra) nya spel längre, så de har fallit tillbaka på att göra remakes av sina gamla.

Med WC3 Reforged i färskt minne är jag väl inte jätteoptimistisk.
Hade nog hellre sett att de iallafall försökte göra Diablo IV. Diablo III blev rätt bra till slut, även om startsträckan var lååång.
D2 har absolut sin charm, men jag kommer inte att stå först i kön för att spela samma spel igen med lite bättre grafik.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Känns lite skumt att de ödslar resurser på detta istället för att sattsa allt på 4an? typ konkurrera med sig själva..

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag spelade mycket Diablo 1 när det var nytt. Det var riktigt grym att kunna bygga upp sin gubbe med nya vapen och annat. Det har dock hänt lite som när spelet släpptes och jag har inte precis den tid att lägga ner på ett sådant spel. Jag tror detsamma gäller väldigt många som spelade detta spel.

Så min gissning, spelet lär få höga försäljningssiffror men få orkar spela detta spel en längre tid, den lilla fritid man har är för värdefull.

*edit*
Klassikerspel av typen skitrolig en kort stund är mycket enklare för att få oss äldre att igen ha tid med.

Diablo 1 var riktigt roligt, speciellt de där shrines:en som kunde ge negativa attributspoäng 😄
Var det inte så att diablo 1 släpptes för att lugna massorna inför släppet av warcraft 2 och att diablo fick en oväntad succé som blizzard inte räknat med?

För mej var det just det med rätt build från början som är grejen med diablo. Om man kan byta hejsan svejsan så försvinner en del av mystiken och det kommer inte ta lång tid innan "bästa builden" cirkulerar runt på nätet. Själv hade jag säkert 10 halvfärdiga gubbar som var felbyggda nånstans och nån enstaka som jag lyckats med och för mej var det den roliga delen i både diablo 1 och 2.

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

"Blizzard" kan knappt göra (bra) nya spel längre, så de har fallit tillbaka på att göra remakes av sina gamla.

Med WC3 Reforged i färskt minne är jag väl inte jätteoptimistisk.
Hade nog hellre sett att de iallafall försökte göra Diablo IV. Diablo III blev rätt bra till slut, även om startsträckan var lååång.
D2 har absolut sin charm, men jag kommer inte att stå först i kön för att spela samma spel igen med lite bättre grafik.

Senaste "nya" titeln var Overwatch - ett väldigt populärt spel. Vad är det för "nytt" spel som inte är bra?

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av Trihxeem:

...när vi får spelnyheter via bloomberg

Förklaringen ligger i att Kotaku-kända Jason Shreier gick till Bloomberg, för att göra just den grävande speljournalistik han gjorde hos Kotaku (Shreier är artikelförfattaren för den här Bloomberg-rapporten).

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk

Ska bli intressant att se hur dom fuckar upp det här. Jag har inte en gnutta förtroende för en D2 remake efter hur katastrofal WC3: Reforged var - att lyckas med bedriften att göra spelet objektivt sämre, även för dom som inte köpt skiten, är en bedrift i sig.

Visa signatur

#include <brain.h>

Permalänk
Medlem

hoppas det blir bättre än WC3 Reforged

Men fy fasen Diablo 2 är nog en av mina all-time favoriter, spenderat mycket tid på battle.net med gamla ISDN linan

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

Personligen tycker jag det var exakt de som var problemet med D3. Dina val spelade absolut ingen roll och du kunde inte göra fel och därmed inte "förlora" eller få det riktigt kämpigt. D3 kan egentligen vara ett av de enklaste spelen jag spelat. Det är egentligen bara en berättelse som vill att du ska grinda när den berättat klart.

Fast det är ju exakt vad D2 är också? En lång story, med grind sen. Men mer grind på levlandet istället för end game om man nu vill prova lite olika specs då.

Visst är det en viss känsla att valen man gör betyder något, men det är samtidigt fruktansvärt tråkigt att behöva lägga massa grind-tid på att bara levla om och om igen för att få komma till nivån där man vill prova saker.

Inte helt lätt att få en bra balansgång mellan systemen, vi får se vad de gör i 4an

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Lite roligt, spelade Diablo III med några vänner igår och då pratade vi om eventuell DII-portning! Och så nu detta. Mycket framemotsett. Diablo II kan mycket väl vara det spel jag lagt ned mest tid på. Hoppas bara expansionen med dess extra klass ingår. Älskade möjligheten att bli olika djur.