Bluetooth försvann i windows 10 samt pekdon slutar att fungera

Permalänk
Avstängd

Bluetooth försvann i windows 10 samt pekdon slutar att fungera

I morse när jag startade upp datorn var bluetooth helt borta. Testade att koppla in min mx master via usb-dongle men den fungerade inte ändå.

Däremot fungerar tangentbord som är kopplat via egen dongle. Testade annan mus med dongle som funkade tillräckligt länge för att se att bluetooth inte ens syns bland enheter. Fick då upp någon logitech-ruta om att använda en dongle till alla enheter vilket jag testade. Efter ytterligare en omstart fungerar nu inte den musen heller... (Men tangenbordet gör det fortfarande)

Testat att återställa till återställningspunkt några dagar tidigare utan framgång.

Permalänk
Medlem

-----

Missförstånd från min sida!
Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem

Kolla enhetshanteraren,
hade ett liknande problem med bluetooth som startade om sig vart 3:e sekund - antagligen efter en windowsuppdatering.

Jag avinstallerade, installerade direkt intels drivrutiner (startar du om riskerar du att windows hittar sina egna drivare vid uppstart)
och lät datorn stå strömlös över natten. Dansa för säkerhets skull några varv kring den efter midnatt...

Seriöst så är det ett ganska sällsynt att det skulle vara hårdvaruproblem, men slutar windowsdrivare att fungera så hjälper det inte att ringa microsoft.

Permalänk
Medlem

Flygplansläge av misstag?

Permalänk
Avstängd

Köpte en trådbunden mus idag och ska testa att installera om drivrutiner.

Inte flygplansläge lol...

Permalänk
Avstängd

Efter att ha stått avstängd hela dagen så startar nu datorn och fungerar helt normalt... Mycket märkligt.