G-Sync / Freesync tillsammans med 2080ti

Permalänk
Medlem

G-Sync / Freesync tillsammans med 2080ti

Hej!

Jag hjälper en polare med att byta bort sin gamla mac mot en pc och nu har vi kommit till skärm. Burken han har skaffat sig har ett 2080ti, och jag hänger inte riktigt med på om han då måste ha en Gsync-skärm, eller om det funkar med freesync? Jag har googlat en del men blir bara mer förvirrad. Någon här som har råd att ge i frågan?

MVH
Chrille

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrilled:

Hej!

Jag hjälper en polare med att byta bort sin gamla mac mot en pc och nu har vi kommit till skärm. Burken han har skaffat sig har ett 2080ti, och jag hänger inte riktigt med på om han då måste ha en Gsync-skärm, eller om det funkar med freesync? Jag har googlat en del men blir bara mer förvirrad. Någon här som har råd att ge i frågan?

MVH
Chrille

Jag kan bara tala för mig själv men jag har en skärm med FreeSync och ett 3070 och det funkar bra. Går att aktivera i Nvidiakontrollpanelen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av chrilled:

Hej!

Jag hjälper en polare med att byta bort sin gamla mac mot en pc och nu har vi kommit till skärm. Burken han har skaffat sig har ett 2080ti, och jag hänger inte riktigt med på om han då måste ha en Gsync-skärm, eller om det funkar med freesync? Jag har googlat en del men blir bara mer förvirrad. Någon här som har råd att ge i frågan?

MVH
Chrille

Alla nVidia-kort från 10XX-serien och uppåt fungerar ihop med Freesync.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Nvidia testar löpande skärmar med Freesync/Vesa Adaptive Sync och sätter en "Gsync compatible"-stämpel på dem om de anses fungerar fullgott. Listan med testade skärmar finns här.

Det går även att forcera Gsync på Freesync-skärmar som inte är testade genom Nvidias kontrollpanel, men det finns då fall där adaptiv synkronisering kanske inte fungerar helt 100.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, det uppskattas!