Vortex POK3R RGB / VTK-6100R / MX Silent Red / Pink

Permalänk
Medlem

Vortex POK3R RGB / VTK-6100R / MX Silent Red / Pink

Hej!

Säljer ett nästan nytt Vortex POK3R RGB, Modellnr VTK-6100R, Firmware 1.04 (löste lite problem jag haft när jag fick det). Använt ett fåtal timmar.

Inköpt från MaxGaming i slutet av November 2020, så garanti och kvitto finns.

Fantastiskt tangentbord i en byggkvalitet som jag aldrig stött på tidigare, tyvärr så passade inte 60%-formfaktorn mig.

Enorma möjligheter att modifiera efter tycke och smak, väldigt trevliga keycaps och bra belysning.
Brytarna är Cherry MX Silent Red, även kallade MX Pink.
Ramen är aluminium så dem är väldigt tysta (Tystare än mitt nya Varmilo MY69).
(Vikten är runt 900 gram totalt så det väger lite...). Ansluts med medföljande USB-C kabel.

Vortex POK3R RGB, MX Silent Red (MX Pink)

Prisidé: 1000 kr eller bud, kan skickas via valfri speditör mot förskott+frakt.
Kan även hämtas i Skövde men på grund av rådande situation i samhället skickar jag helst, det är grundligt rengjort och spritat innan jag packade ner det.

Mvh
Daniel

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

@SuperSverker Hej, jag tar det gärna för 1000kr + frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av suzieq:

@SuperSverker Hej, jag tar det gärna för 1000kr + frakt.

Noterat, avslutar budgivningen imorgon Onsdag 20.00

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Avslutar annonsen tidigt.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Hej!

Säljer ett nästan nytt Vortex POK3R RGB, Modellnr VTK-6100R, Firmware 1.04 (löste lite problem jag haft när jag fick det). Använt ett fåtal timmar.

Inköpt från MaxGaming i slutet av November 2020, så garanti och kvitto finns.

Fantastiskt tangentbord i en byggkvalitet som jag aldrig stött på tidigare, tyvärr så passade inte 60%-formfaktorn mig.

Enorma möjligheter att modifiera efter tycke och smak, väldigt trevliga keycaps och bra belysning.
Brytarna är Cherry MX Silent Red, även kallade MX Pink.
Ramen är aluminium så dem är väldigt tysta (Tystare än mitt nya Varmilo MY69).
(Vikten är runt 900 gram totalt så det väger lite...). Ansluts med medföljande USB-C kabel.

Vortex POK3R RGB, MX Silent Red (MX Pink)

Prisidé: 1000 kr eller bud, kan skickas via valfri speditör mot förskott+frakt.
Kan även hämtas i Skövde men på grund av rådande situation i samhället skickar jag helst, det är grundligt rengjort och spritat innan jag packade ner det.

Mvh
Daniel

Läs hela annonsen här

Följer upp i denna tråd med en fråga hur du @superswerker lyckades uppdatera firmwaren och vad som krånglade? Jag har samma modell och har börjat krångla samt går inte att uppdatera firmwaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olAninho:

Följer upp i denna tråd med en fråga hur du @superswerker lyckades uppdatera firmwaren och vad som krånglade? Jag har samma modell och har börjat krångla samt går inte att uppdatera firmwaren.

Finns massor med tips på nätet men grundproblemen verkar vara;

Vortex leverar vissa serienummer med nyare firmware än det som finns på deras hemsida = Orsakar "gråad" firmware-uppdateringspanel, verkar så vitt jag vet inte finnas något medel för detta annat än att "sitta lugnt i båten"

Pok3rs samtliga varianter verkar vara *sinnessjukt* känsliga för usb-kablar, portar, hubar etc vid uppdatering, krävde försök på 3 olika datorer i samtliga portar samt 2 olika kablar tills det gick.

Om du har samma serie-nummer som jag, och du testar rätt firmware , så har du a) antingen nyaste firmware, och får försöka få kontakt med dem för en "rollback" eller annat tips, eller b) din kabel, dator eller usb-kort spökar och du kan behöva försöka på andra portar/hubar/kontrollerkort etc.

Testa att återställa och se till att du har den kopplad till en USB2-port i datorn, kontrollern har inte pins för USB3-funktionalitet ändå och det kan alltid göra något

Visa signatur

Krusidullen är stulen