Ny mobil; finns det inget bra nytt android?

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av EwlSpirit:

Tack, kontrollera gärna hur det är.
Jag hade fått info att det bara fanns ett fysiskt sim, men då är det ju ingen panik åtminstone.

Det är som sagt två fysiska nano-sim-platser. Jag dubbelkollade med experterna här i Norden och 1) E-sim stöder 5G och 2) Båda de fysiska simkortplatserna stöder 5G.

Men eftersom 5G än så länge är en datatjänst innebär det att Dual sim-funktionen med vilket datakort som ska användas träder i kraft. Om du har ditt 5G sim/e-sim valt som datakort kommer telefonen att använda det.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av EwlSpirit:

En helt annan fråga kring S21 när det ändå står Samsung i ditt namn.. Om man kör med två sim, ett abb med 5g och ett som bara stödjer 4g i nuläget; spelar det någon roll vilket abb jag kör som e-sim?

Samsung S20 stödjer att ha 2 SIM-kort, varav 1 har 5G aktivt iallafall.

Skrivet av Twicefire:

Samsung ger 3 års uppdateringar numera så skulle säga Samsung ligger i toppen med Pixel självklart. Då ingen annan ger mer än 2 år max hittils.
Vad jag känner till.
https://www.androidauthority.com/samsung-android-updates-1148...

OnePlus ger 3 års säkerhetsuppdateringar och ungefär lika lång tid för Android uppgraderingar. T.ex så komemr OnePlus 6 att få Android 11.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Det är som sagt två fysiska nano-sim-platser. Jag dubbelkollade med experterna här i Norden och 1) E-sim stöder 5G och 2) Båda de fysiska simkortplatserna stöder 5G.

Men eftersom 5G än så länge är en datatjänst innebär det att Dual sim-funktionen med vilket datakort som ska användas träder i kraft. Om du har ditt 5G sim/e-sim valt som datakort kommer telefonen att använda det.

Tack.
Då återstår bara att se om jag har 5G-täckning. 😁 (Inte avgörande men vore glatt.)

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått min S21. Inte hunnit testa något särskilt än men känns bra. 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av EwlSpirit:

Nu har jag fått min S21. Inte hunnit testa något särskilt än men känns bra. 👍

Samma här, känns som ett klart lyft från S10e.
Blir till att testa lite saker nu dom närmsta dagarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Varför envisas Samsung med Exynos-chip när det finns Snapdragon? Alltid undrat. Är det inte dyrare att hålla på att rådda med två chip?

Koncernen får ju pengar för tillverkningen när de kör sina egna kretsar medan Qualcomm kanske använder TSMC (kommer variera från krets till krets, de använder ibland Samsung).

Bra marknadsföring för Samsung LSI för den delen, kunderna ser ju inte bara svagheterna i eventuella designer, och de kör ju nu inte längre egen arkitektur.

Permalänk
Medlem

Läst lite här nu, och undrar om det är konsensus kring att det är Samsung S21 som gäller för android just nu?
(standard, plus eller ultra beroende på budget och behov)

Jag ska också köpa nytt och inser att jag inte orkar vänta på OnePlus 9.
Sitter på S8 idag, men har blivit lite trött på Samsung så har kollat en hel del på Google Pixel och OnePlus 8T / 8 Pro.
Men nu när S21 precis har kommit och Exynos 2100 verkar prestera OK så känns det lite sådär att gå och köpa en så mycket äldre modell...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caesar:

Läst lite här nu, och undrar om det är konsensus kring att det är Samsung S21 som gäller för android just nu?
(standard, plus eller ultra beroende på budget och behov)

Jag ska också köpa nytt och inser att jag inte orkar vänta på OnePlus 9.
Sitter på S8 idag, men har blivit lite trött på Samsung så har kollat en hel del på Google Pixel och OnePlus 8T / 8 Pro.
Men nu när S21 precis har kommit och Exynos 2100 verkar prestera OK så känns det lite sådär att gå och köpa en så mycket äldre modell...

Jag kan bara svara för mig själv men efter några dagar med den vanliga S21 så känns den snabb och bra på alla sätt. Enda jag är en gnutta nervös över är att jag upplever batteritiden sämre än på den Mate 20 Pro jag hade innan.

Permalänk
Medlem

Hur mycket extra programvara/samsung appar kommer med Samsung s21? Vill ju egentligen ha en så ren mobil som möjligt men tycker s21 känns som enda vettiga android alternativet nu om man räknar in storlek, prestanda, budget, kamera, tillgänglighet (att köpa).

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Hur mycket extra programvara/samsung appar kommer med Samsung s21? Vill ju egentligen ha en så ren mobil som möjligt men tycker s21 känns som enda vettiga android alternativet nu om man räknar in storlek, prestanda, budget, kamera, tillgänglighet (att köpa).

Gällande det där med Samsung-appar så såg jag den här posten i en annan tråd, så det verkar ju åtminstone som att man kan välja bort en del appar från start på S21.
#18900207

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Hur mycket extra programvara/samsung appar kommer med Samsung s21? Vill ju egentligen ha en så ren mobil som möjligt men tycker s21 känns som enda vettiga android alternativet nu om man räknar in storlek, prestanda, budget, kamera, tillgänglighet (att köpa).

Man kan välja bort eller avinstallera de flesta Samsung-appar. Klocka, Telefon, Kontakter, Kalender, Meddelanden och ett par till går inte att avinstallera men istället dölja om man vill - det gjorde jag och kör på Googles motsvarigheter istället. Självklart märks det ju i menyer att det är en Samsung också men jag är positiv till nästan allt nu efter en vecka med 'den vanliga' S21.

Permalänk
Medlem

Har också beställt en S21 'basic' nu, verkar som att Samsung har bättrat sig kring mycket sen jag köpte min S8 så de får en chans till.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Caesar:

Har också beställt en S21 'basic' nu, verkar som att Samsung har bättrat sig kring mycket sen jag köpte min S8 så de får en chans till.

Ja, många av frågorna som tas upp som förbättringar här på forumet verkar redan ha letat sig in i de nyare modellerna. Så om det är ett par generationer sedan man testade en Samsung-mobil kan det vara värt att läsa igenom feedback här så att det inte är gamla uppgifter man går på. Tycker jag, alltså!

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Jag återupplivar den här tråden en liten gnutta. Jag är generellt hyfsat nöjd med min S21 som jag haft ett halvår nu. Men batteritid och laddningshastighet är rätt trist.. Behöver ofta laddas vid lunch och nu nyss när jag la på laddningsplattan med 10% batteri så tycker den att det ska ta 3h att ladda fullt. Inget superstort problem då jag ofta är på kontoret och kan ladda hemma men det är väldigt mycket sämre än min förra telefon.

Laddningsplattan jag använder är en 15w från huawei - behöver S21 en Samsung-platta för att det ska ladda snabbare eller blir det inte roligare än såhär? Ska jag behöver återgå till att ladda med sladd?
Varför skiljer det så mycket mot den Huawei-telefonen jag hade förut - som oftast höll en hel dag.

Och.. hur gör folk som inte har tillgång till el dagarna i ända??

Permalänk
Medlem
Skrivet av EwlSpirit:

Jag återupplivar den här tråden en liten gnutta. Jag är generellt hyfsat nöjd med min S21 som jag haft ett halvår nu. Men batteritid och laddningshastighet är rätt trist.. Behöver ofta laddas vid lunch och nu nyss när jag la på laddningsplattan med 10% batteri så tycker den att det ska ta 3h att ladda fullt. Inget superstort problem då jag ofta är på kontoret och kan ladda hemma men det är väldigt mycket sämre än min förra telefon.

Laddningsplattan jag använder är en 15w från huawei - behöver S21 en Samsung-platta för att det ska ladda snabbare eller blir det inte roligare än såhär? Ska jag behöver återgå till att ladda med sladd?
Varför skiljer det så mycket mot den Huawei-telefonen jag hade förut - som oftast höll en hel dag.

Och.. hur gör folk som inte har tillgång till el dagarna i ända??

Hur mycket använder du egentligen mobilen? Är det chockerande dålig batteritid, eller är det du som sitter klistrad från när du vaknar fram till lunch? Du kommer alltid få sämre laddningstid vid trådlösa laddare än via sladd.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Hur mycket använder du egentligen mobilen? Är det chockerande dålig batteritid, eller är det du som sitter klistrad från när du vaknar fram till lunch? Du kommer alltid få sämre laddningstid vid trådlösa laddare än via sladd.

Hur specificerad användning vill du ha? Jag sitter inte klistrad men använder den.. normalt? Ringer några samtal, läser mail, svarar på teams, kollar ett par stories på Instagram, kollar aktiekurser, läser nyheter, lyssnar på musik.. osv. Inget konstigt om du frågar mig. Hur använder du mobilen?

Klart man kan få slöare laddning med trådlöst men nu jämför jag med tidigare telefon; på samma qi-platta. Klart jag kan dra ur plattan och ladda med sladd tycker det är smidigare trådlöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EwlSpirit:

Hur specificerad användning vill du ha? Jag sitter inte klistrad men använder den.. normalt? Ringer några samtal, läser mail, svarar på teams, kollar ett par stories på Instagram, kollar aktiekurser, läser nyheter, lyssnar på musik.. osv. Inget konstigt om du frågar mig. Hur använder du mobilen?

Klart man kan få slöare laddning med trådlöst men nu jämför jag med tidigare telefon; på samma qi-platta. Klart jag kan dra ur plattan och ladda med sladd tycker det är smidigare trådlöst.

Då låter det som om något är fel på din mobil. 4000 mAh borde vara längre än så.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av EwlSpirit:

Hur specificerad användning vill du ha? Jag sitter inte klistrad men använder den.. normalt? Ringer några samtal, läser mail, svarar på teams, kollar ett par stories på Instagram, kollar aktiekurser, läser nyheter, lyssnar på musik.. osv. Inget konstigt om du frågar mig. Hur använder du mobilen?

Klart man kan få slöare laddning med trådlöst men nu jämför jag med tidigare telefon; på samma qi-platta. Klart jag kan dra ur plattan och ladda med sladd tycker det är smidigare trådlöst.

Jo alltså att få ut en halvdags användning från din S21 låter lite snålt. Har du kollat så ingen applikation ligger igång i bakgrunden konstant? Eller kör du på max ljusstyrka konstant? Nu säger jag inte att du gör någonting fel med din användning, men ta gärna en titt i processerna och se om någon applikation ligger igång konstigt mycket. I inställningar kan du välja "batteri" och där får du en överblick över vad som förbrukar ström i din telefon.
Alternativt så kontakta gärna Samsung Support

Återkom gärna med om det blir bättre för dig och ifall du får reda på det, vad som var fel.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Jo alltså att få ut en halvdags användning från din S21 låter lite snålt. Har du kollat så ingen applikation ligger igång i bakgrunden konstant? Eller kör du på max ljusstyrka konstant? Nu säger jag inte att du gör någonting fel med din användning, men ta gärna en titt i processerna och se om någon applikation ligger igång konstigt mycket. I inställningar kan du välja "batteri" och där får du en överblick över vad som förbrukar ström i din telefon.
Alternativt så kontakta gärna Samsung Support

Återkom gärna med om det blir bättre för dig och ifall du får reda på det, vad som var fel.

//Pontus

Jag kör ljusstyrka på auto. Men för all del så har jag ju dubbla sim, blåtand, nfc, 5g osv igång. Klockan är ansluten konstant. Jag har ju inte en modern telefon för att stänga av allt som kan dra batteri.

Apropå processer; Chrome är största 'tjuven' batterimässigt. Inget konstigt i bakgrunden.

Och angående frågan om laddning; den qi-plattan jag har nu är från Huawei och laddade min Huawei snabbt men S21 tar ungefär evigheter på sig. Blir det bättre om jag köper en samsung-platta? Behövs det Samsung-pryl rakt igenom för att kunna 'snabbladda' trådlöst? Ungefär hur lång tid ska det ta att ladda en S21?
Jag kanske är petig och gnällig - men med Huawei:en var det hur smidigt som helst; la den på laddningsplattan ett par gånger under dagen och så höll sig batteriet till nästa dag när jag la den på plattan ett par gånger osv.. Med S21 har det ju mer blivit att jag mååste ha den på plattan ett par timmar per dag och så får jag ändå ladda den på kvällen / natten för att den inte ska dö.. ;D

Anledningen att jag tar upp det är för att jag nu haft min gamla Huawei några veckor när Samsungen var på lagning för en skärmskada så jag blev påmind hur mycket 'bättre' min gamla telefon var på just batteri/laddning. (Ja Samsungen var lika 'dålig' i batteriet innan jag tappade den i asfalten.. och ja jag har lagat den på en autoriserad verkstad.. och ja de bytte ut batteriet samtidigt som skärmen..)

Permalänk
Medlem
Skrivet av EwlSpirit:

Jag kör ljusstyrka på auto. Men för all del så har jag ju dubbla sim, blåtand, nfc, 5g osv igång. Klockan är ansluten konstant. Jag har ju inte en modern telefon för att stänga av allt som kan dra batteri.

Apropå processer; Chrome är största 'tjuven' batterimässigt. Inget konstigt i bakgrunden.

Och angående frågan om laddning; den qi-plattan jag har nu är från Huawei och laddade min Huawei snabbt men S21 tar ungefär evigheter på sig. Blir det bättre om jag köper en samsung-platta? Behövs det Samsung-pryl rakt igenom för att kunna 'snabbladda' trådlöst? Ungefär hur lång tid ska det ta att ladda en S21?
Jag kanske är petig och gnällig - men med Huawei:en var det hur smidigt som helst; la den på laddningsplattan ett par gånger under dagen och så höll sig batteriet till nästa dag när jag la den på plattan ett par gånger osv.. Med S21 har det ju mer blivit att jag mååste ha den på plattan ett par timmar per dag och så får jag ändå ladda den på kvällen / natten för att den inte ska dö.. ;D

Anledningen att jag tar upp det är för att jag nu haft min gamla Huawei några veckor när Samsungen var på lagning för en skärmskada så jag blev påmind hur mycket 'bättre' min gamla telefon var på just batteri/laddning. (Ja Samsungen var lika 'dålig' i batteriet innan jag tappade den i asfalten.. och ja jag har lagat den på en autoriserad verkstad.. och ja de bytte ut batteriet samtidigt som skärmen..)

Stäng av 5G om du inte har täckning och absolut måste ha hastigheten för något ändamål.
All du räknat upp räcker 4G till och blir över, 5G är en storförbrukare av batteriet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Stäng av 5G om du inte har täckning och absolut måste ha hastigheten för något ändamål.
All du räknat upp räcker 4G till och blir över, 5G är en storförbrukare av batteriet.

Tack för visat intresse.. och fine 5g kan jag väl fimpa - även om jag har täckning [ibland] - brukar ha rätt bra hastighet på 4g. Som du säger så räcker det, även om skillnad märks.

Men stora frågan egentligen som ingen berört.. qi-laddningsplatta; bör / måste jag köpa en Samsung?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EwlSpirit:

Tack för visat intresse.. och fine 5g kan jag väl fimpa - även om jag har täckning [ibland] - brukar ha rätt bra hastighet på 4g. Som du säger så räcker det, även om skillnad märks.

Men stora frågan egentligen som ingen berört.. qi-laddningsplatta; bör / måste jag köpa en Samsung?

Nej det behöver inte vara en Samsung men du skall inte använda en Huawei eftersom dom har en egen snabbladdningsteknik som inte funkar på Samsung.
Andra märken skall dock fungera bra på Samsung vad jag vet.

Edit: Men skall du ha riktig snabbladdning så är det Samsungladdare med kabel som gäller, trådlös är inte lika snabb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Nej det behöver inte vara en Samsung men du skall inte använda en Huawei eftersom dom har en egen snabbladdningsteknik som inte funkar på Samsung.
Andra märken skall dock fungera bra på Samsung vad jag vet.

Edit: Men skall du ha riktig snabbladdning så är det Samsungladdare med kabel som gäller, trådlös är inte lika snabb.

Tack - som vi redan konstaterat så förstår jag såklart att sladd är snabbare. Men då köper jag en ny samsung-platta och hoppas på det bästa. 👍 Återkommer.

Permalänk
Skrivet av EwlSpirit:

Tack - som vi redan konstaterat så förstår jag såklart att sladd är snabbare. Men då köper jag en ny samsung-platta och hoppas på det bästa. 👍 Återkommer.

Din batteri tid låter lite smått oroväckande? jag laddar min varannan dag, ibland varje om det blir mycket youtube. Kör bara via snabb laddare så det brukar ta 45 minuter om mobilen är nästintill tom.

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av EwlSpirit:

Tack - som vi redan konstaterat så förstår jag såklart att sladd är snabbare. Men då köper jag en ny samsung-platta och hoppas på det bästa. 👍 Återkommer.

Det låter som att du helt enkelt är en poweruser Men visst det låter ju lite konstigt att du ändock endast får ut en halv dag. Påtal om det, vad får du för SOT? "Screen-on-time"? Utifrån din SOT så går det ju lättare att lista ut om du bara är en redig poweruser eller om något är lite knas någonstans

Och jag ser att du redan fick svar angående laddaren. Jag kan bara flika in att det stämmer
Sen behöver du inte specifikt köpa en Samsung-laddplatta. Det räcker med en QI-kompatibel snabbladdare i rimlig kvalité.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Det låter som att du helt enkelt är en poweruser Men visst det låter ju lite konstigt att du ändock endast får ut en halv dag. Påtal om det, vad får du för SOT? "Screen-on-time"? Utifrån din SOT så går det ju lättare att lista ut om du bara är en redig poweruser eller om något är lite knas någonstans

Och jag ser att du redan fick svar angående laddaren. Jag kan bara flika in att det stämmer
Sen behöver du inte specifikt köpa en Samsung-laddplatta. Det räcker med en QI-kompatibel snabbladdare i rimlig kvalité.

//Pontus

6h senaste dygnet.

Den som heter EP-P1300 skryter om fast charging men samtidigt bara stöd för 9w..? Jag är förvirrad. Se text nedan från samsung.se. Något annat tips på platta?

"Enheten laddas snabbt till 100 % tack vare stöd för upp till 9 W Fast Charging. Laddningsplattan är även kompatibel med PD- och Adaptive Fast Charging-reseadaptrar så att du inte behöver vänta länge på full laddning."

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av EwlSpirit:

6h senaste dygnet.

Den som heter EP-P1300 skryter om fast charging men samtidigt bara stöd för 9w..? Jag är förvirrad. Se text nedan från samsung.se. Något annat tips på platta?

"Enheten laddas snabbt till 100 % tack vare stöd för upp till 9 W Fast Charging. Laddningsplattan är även kompatibel med PD- och Adaptive Fast Charging-reseadaptrar så att du inte behöver vänta länge på full laddning."

Oj, ja 6h SOT var ju en del, men du ska inte behöva bo vid laddaren för det Grotta ner dig lite mer, jag tror somsagt att någon app drar orimligt mycket. Mycket positions-uppdateringar kanske? Jag bara gissar lite just nu.

USB 3.0 matar ut som mest 4.5 W, 9 W laddning är per definition snabbladdning då du får mer ström än vad USB-standarden förser. Och medans snabbladdning normalt är en bit ovanför det när det kommer till kabelladdning, så är 9 W snabbt för att vara trådlös laddning.

Slutligen så klarar din S21 15W trådlös laddning som mest, så du kan få tag i en snabbare laddare om det är det du är ute efter. Dock så kräver det Samsung's variant Fast Wireless Charging 2.0

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk

Angående trådlös laddning så brukar Samsung ha betydligt slöare laddning än Kina telefonerna som är kända för att ha väldigt snabb laddning (hur bra detta är för batteriets livslängd är oklart). Men Samsung har ju vad de kallar Fast Wireless charging 2.0 15W (vilket är snabbare än deras vanliga fast charging som är på 9W), detta stödjer dock enbart några av Samsungs egna trådlösa laddare, så telefonen kommer inte kunna "snabbladda" om man använder en annan platta oavsett om det är 15W eller 30W.

Kör själv Trio Pad (stöd för 9W) men endast under natten, tror den laddar min s21U från 0 till 100% på strax under 2h. Men med en 2.0 platta tar det ca 1.5h (blir slöare desto högre procent). Tycker dock att trådbunden fortfarande är det bättre alternativet om man snabbt vill ladda upp telefonen, tar ca 25 min att ladda från 0 till 50%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Oj, ja 6h SOT var ju en del, men du ska inte behöva bo vid laddaren för det Grotta ner dig lite mer, jag tror somsagt att någon app drar orimligt mycket. Mycket positions-uppdateringar kanske? Jag bara gissar lite just nu.

USB 3.0 matar ut som mest 4.5 W, 9 W laddning är per definition snabbladdning då du får mer ström än vad USB-standarden förser. Och medans snabbladdning normalt är en bit ovanför det när det kommer till kabelladdning, så är 9 W snabbt för att vara trådlös laddning.

Slutligen så klarar din S21 15W trådlös laddning som mest, så du kan få tag i en snabbare laddare om det är det du är ute efter. Dock så kräver det Samsung's variant Fast Wireless Charging 2.0

//Pontus

Tack för vettigt svar.
Antar att jag var förvirrad/bortskämd. Jag vet ju om att det finns versioner av snabbladdning, både per sladd och trådlöst, från olika märken men jag trodde nog inte att Samsung skulle kalla 9w för snabbladdning år 2021.. Bortskämd som sagt när min 3år gamla Huawei 'bara' klarar av 15w - nyare modeller från kineserna klarar ju 50w trådlöst och ytterligare mer per sladd. Samsung maxar på 15/25w; trådlöst/sladd..?

Permalänk
Medlem

Jag har iof Iphone 11 pro, snittar ca 6h skärmtid per dag där det oftast är youtube, netflix. Brukar ha ca 20% batteri kvar när jag går å lägger mig vid 10 tiden.

Laddar aldrig mitt på dagen utan alltid när jag går och lägger mig.