IKEA:s och Asus gaming-möbler ser dagens ljus

Permalänk
Medlem

Snälla IKEA ge oss fler storlekar på era höj och sänkbara bord, eller åtminstone fler bordskivor om är direktkompatibla med dom. 60 djup är alldeles för litet, och 180 bred är rookie numbers.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Köper hellre Ikea Idåsen skrivbord då det syns att det är betydligt mer stabilt än detta kommande också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Snälla IKEA ge oss fler storlekar på era höj och sänkbara bord, eller åtminstone fler bordskivor om är direktkompatibla med dom. 60 djup är alldeles för litet, och 180 bred är rookie numbers.

Fast de har alltid haft 80 djupa på deras höj o sänkbara som bekant och idåsen?
Även på deras andra skrivbord genom tiderna, de jag hade för 20 år sedan från ikea var också 80 djupt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av medbor:

Bara placera en sådan här under gamingbordet så är saken biff (eller vad denne nu har ätit):

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Snälla IKEA ge oss fler storlekar på era höj och sänkbara bord, eller åtminstone fler bordskivor om är direktkompatibla med dom. 60 djup är alldeles för litet, och 180 bred är rookie numbers.

Du kan väl köpa benen löst och sätta vilken skiva du vill?

Om man är kreativ nog kan man nog ha två benpar (om man sätter skivan på gångjärn) om man vill har extremt behov

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Måste säga att jag är lite förvånad över reaktionerna så här långt, flashiga gaminggrejer verkar vara rätt populärt på Sweclockers. Inte något för mig men blir intressant att se närmare på prudukterna dock. Något positivt är att man inte har en massa märken, symboler och sådant utan ger utrymme för den som köper att göra den lite mer som sin egen.

Självklart kan man även bygga sina egna möbler. Går att bygga allt med rätt resurser.

Bra att produkter finns, även från så pass stort företag som Ikea. Dock hade jag gillat om vi kunde få mer icke-gamingprodukter med datorkomponenter. Måste alla moderkort vara super ulta 1337 gamer? Måste ju köpa workstations för att komma undan.

Som tur är så syns det inte hur det lyser o blinkar från moderkorten när man hänger på en ljuddämpad tjock plåt på sidan. 🙏

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Bara placera en sådan här under gamingbordet så är saken biff (eller vad denne nu har ätit):
https://www.ikea.com/se/sv/images/products/fniss-avfallshink-svart__0405555_PE566782_S5.JPG

Vad är input lag på den maskinen där? Duger den till e-sport?

Tycker ändå det är smidigare över tid att flytta in på rätt ställe direkt. Slipper den eviga lukten och tömningarna.

Nu släpper jag sidospåret, men det var kul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Du kan väl köpa benen löst och sätta vilken skiva du vill?

Om man är kreativ nog kan man nog ha två benpar (om man sätter skivan på gångjärn) om man vill har extremt behov

Fördelen med IKEAs skivor är att dom är väldigt lätta. Du skulle väl t.om kunna bygga ett höj och sänkbart bord själv om det ska vara så - Det är ju smidigheten på att ha det utbudet hos IKEA jag pratar om. Nu har dom en gaming line-up med grejer, fixa då större bordsskivor tycker jag!

Visa signatur
Permalänk

Höj och sänkbara skrivbord med motor är så dyra. Min gissning det är små volymer så jag välkomnar att det kommer mer och kanske leder till mer efterfrågan.
Se man på allt annat i samhället så kan man få en gräsklippare för 499kr. Men ska man ha en motor på skrivbordet så får man lägga till några tusenlappar för att en motor är så dyr.

Permalänk
Medlem

Tacka vet jag den gamla klassiska Jysk hörnan som nästan alla hade.

Dold text
Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Ikea skådis verkar vara en bra anledning till att skaffa en 3d-skrivare.

Tänkte direkt VESA-fäste.. sen hur stabilt det blir i någon slags masonit är ju frågan men vore ändå fräsigt..

Skulle även kunna göra sig bättre än verktygsskåpet som nu sitter över snickarbänken samt bakomvarande element i garaget. Nu blir det iaf väldigt varmt i skåpet *facepalm*...

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem

Tänkte spontant att bilderna är fake med tanke på hur osnyggt arrangerat det är... En hurts på en pedestal?

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Skrivet av ronz:

Tacka vet jag den gamla klassiska Jysk hörnan som nästan alla hade.

En sådan har jag. hehe
Men jag använder den ej. Det var the shit slutet av 90 talet och många var stolta över den. Men det var på tider då man satt med 2st 17" eller 19" skärmar, inte idag när man har 2st 32" eller liknande där den ej passar.

Jag tror att hyllan kostade runt 1000kr och var riktigt billigt, där jag idag saknar en billig enkel skrivbord höj och sänkbar med motor. Jag tycker detta i princip borde vara normen för vad man bör ha vid datorn, sedan kan man såklart ha bättre saker.

För ni som inte arbetar med datorn så är det rekommenderat att stå upp och arbeta ibland, de tvistar om hur mycket man bör stå upp vissa säger minst 1h per dag andra 2h. I vilket fall om man har ett skrivbord utan motor så är det jobbigt att hela tiden höja och sänka den manuellt. Jag själv brukar börja dagen sittande, sedan någon timma stående, sedan sittande igen, sedan stående och sist sittande. Det är skitbra för hälsan, men för detta bör man ha en motor på skrivbordet.
För ni som inte är vid datorn vissa arbetsdagar 14h om dygnet så kanske mitt beteende verkar konstigt.

Permalänk
Medlem

Var med när morsan byggde ihop sitt för x antal år sedan och man vågar ju knappt peta på det. Skulle knappt våga ställa något på sidohyllorna...

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Höj och sänkbara skrivbord med motor är så dyra. Min gissning det är små volymer så jag välkomnar att det kommer mer och kanske leder till mer efterfrågan.
Se man på allt annat i samhället så kan man få en gräsklippare för 499kr. Men ska man ha en motor på skrivbordet så får man lägga till några tusenlappar för att en motor är så dyr.

Jag hade turen på min sida en dag och hittade utställnings ex på IKEA för typ 350kr. Skulle inte betala fullpris för elektriskt höj och sänk..

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siimuliize:

Kan köpa bänkskiva som är mer robust i samma mått, spreja den matt svart eller täcka med vinyl och ben till för bra mycket billigare. Skära ut tog loggan och fylla den med epoxy eller något och lägga till rgb.

På tok för dyrt 5k

Jag skulle inte köpa det här bordet då jag inte är en gamer... men jag skulle fasen lätt betala 10 000 kr i övrigt för att slippa göra all det tråkiga möget du räknar upp. Alla gillar inte samma saker...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpeedRebirth:

Den va fruktansvärt ful.. Snacka om Flashback till 80 talets skolmöbler

Kan så vara men stadig är den har två st Jerker hemma en för datorn den andra är arbetsbänk.. 😃

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Snälla IKEA ge oss fler storlekar på era höj och sänkbara bord, eller åtminstone fler bordskivor om är direktkompatibla med dom. 60 djup är alldeles för litet, och 180 bred är rookie numbers.

Nu är just det bordet iofs 80cm djupt men håller med om att det är för lite för oss långa personer. Jag hade önskat ett bord som är 100cm djupt men det är allt annat än lätt att få tag på. Bäst är nog att köpa en skiva på K-rauta och måla den själv :/

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Är inte 5000kr för ett gamingbord från Ikea dyrt? Eller ska man se det som ett gamingbord från Asus ROG bara?

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

Kan så vara men stadig är den har två st Jerker hemma en för datorn den andra är arbetsbänk.. 😃

"Jerker", är nog inte gångbart som namn hos IKEA iaf idag...?

Typ: https://m.youtube.com/watch?v=7T2oje4cYxw

Permalänk
Lego Master
Skrivet av ELF:

Var med när morsan byggde ihop sitt för x antal år sedan och man vågar ju knappt peta på det. Skulle knappt våga ställa något på sidohyllorna...

Är det så illa? Jag har bara kikat på det som hastigast när jag var inne på IKEA sist (för en miljon år sen känns det som), men tyckte inte kvaliteten var så pissig. Däremot var det mycket mindre än jag väntade mig.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siimuliize:

Kan köpa bänkskiva som är mer robust i samma mått, spreja den matt svart eller täcka med vinyl och ben till för bra mycket billigare. Skära ut tog loggan och fylla den med epoxy eller något och lägga till rgb.

På tok för dyrt 5k

Om du fixar ett eldrivet höj och sänkbart bord mycket billigare än IKEA så har du nog stora möjligheter att slå dig in på marknaden.

Speciellt eftersom deras nuvarande höj och sänkbara skrivbord är rest-noterade i delar av Sverige.

Jag tänkte Tron-inspirerad inredning jag

Permalänk
Skrivet av henkiii:

Om du fixar ett eldrivet höj och sänkbart bord mycket billigare än IKEA så har du nog stora möjligheter att slå dig in på marknaden.

Speciellt eftersom deras nuvarande höj och sänkbara skrivbord är rest-noterade i delar av Sverige.

Jag tänkte Tron-inspirerad inredning jag
https://i.imgur.com/c3IysAx.jpg

Instämmer helt. Det känns som att marknaden för dessa höj och sänkbara skrivbord är för liten, vilket gör att volymerna blir små och det finns ingen prispress.
Det skulle vara intressant att veta hur stor andel här på swelockers som ens önskar ha ett höj och sänkbart skrivbord, min gissning är att majoriteten inte sitter vid en dator så mycket eller att de inte bryr sig så mycket om att få flexibel arbetsställning.

Permalänk
Medlem

Väldigt sned kakling också

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem

Spännade, även jag inte kommer köpa. Men den 15åriga sonen är nog på

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

VAR ÄR LED? GE OSS LED!

Tycker mig se LED i bakkant

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Nu är just det bordet iofs 80cm djupt men håller med om att det är för lite för oss långa personer. Jag hade önskat ett bord som är 100cm djupt men det är allt annat än lätt att få tag på. Bäst är nog att köpa en skiva på K-rauta och måla den själv :/

Hur lång/stor är du egentligen om 80cm djupt bord är för litet? 3meter?

Permalänk
Medlem

Säger aldrig nej till fler "blackout" produkter utan små silverdetaljer och annat fluff. Hemmet består av 75% IKEA möbler och är nöjd med alla

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

Varför inte säger jag i varje fall, det är färger som lockar många när det är mörklagt så här, och sen lite extra design på vissa detaljer för att se lite flashigt ut. Lär nog sälja bra utan tvekan. Var varannan kotte sitter ju i en "gaming" stol numera och alla ungarna är ju helt sålda på dem också tack vare streamers och influences är ju sponsrade med dem, så nog fan lär detta gå åt som smör i solsken det med

Undviker själv allt tydligt stämplat som "gaming" generellt, framförallt just stolar och hörlurar för designen går alltid långt före funktion där tycker jag.

Men just dessa möbler såg ju inte på något sätt överdrivna ut enligt mig. Hade jag inte haft ett kinnarpsbord jag fick fatt på för 1000kr för två år sedan så hade jag ju inte haft något emot ett sånt här bord, spontant iaf.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3