Veckans fråga: Vad tänkte Anton fråga?

Permalänk
Medlem

Han hade ingen fråga egentligen.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Har modermodemet en själ?

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Varför fastnar inte lim i flaskan?

Hur får man teflon att fastna i pannan?

Permalänk
Medlem

Fråga till mig själv...

Nya leksaker som är svåra att få tag på? Gamla som är svåra att få tag på.

Detta är (dåligt) ett skämt.
Vad är retro?
hACmAn tycker c64, nes och lite snes. atari st 1024, men jag?
Hade det med omgivningen att göra. Arkad eller hemma då "vi" var barn?

Nej detta går inte. Vad är retro för dig? Extra fråga har de ändrats genom åren? hmm osäker kanske blir för många val.
JAG VET!
Spel man kunde köra hemma som var banbrytande i co-op.
Datorer, Sega, NES, Atari, Amiga, C64, +++. En quiz om hur sociala delar påverkade ens val historiskt.
"Non vestimentum virum ornat, sed vir vestimentum" ("Dräkten pryder inte mannen, utan mannen dräkten")

Passis:
Kom inte på något bra men ja kanske skriver om senare. I fallet zelda 1 så var det en del prat så man trodde det var snyggt och ett rpg. Men visade sig att det var inte det och skulle bli min favorit zelda. Vi ritade kartan jag och en kompis i kollegieblock och testade alla , ALLA ställen som man trodde en bomb eller eld skulle påvärka. Co-op på singelplayer. Liknande med boulderdash på C64. Jag får inte till detta kolla. Den första spelar medan den andra tittar på och sedan blir det co-op.

Jag pratar för mycket.

On
Vad är retro? Känslan? Åldern? Musiken? Tid https://time.is/Unix Så många minnen.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Man håller inte på något men köper det som är bäst för tillfället, oavsett bolag.

Så brukade jag resonera, men det slutade alltid med ett och samma bolag - Systembolaget...

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Vilken sås ska man ha på Kebab? såklart!

Hallon, blåbär och Créme Fraiche är min standard. Gott och inte för starkt Man får blanda såsen hemma bara XD

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Hur får man in sylten i munken?

Permalänk

När blinda drömmer , kan de då se i sina drömmar?
Varför är pizzakartonger fyrkantiga när pizzan är rund?
Om en person med minnesförlust plötsligt blev botad skulle han då komma ihåg att han inte haft något minne?
Om en pojke som har samma namn som sin far kallas junior vad kallas då en dotter som har samma namn som sin mor?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X /Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /EKWB Watercooling 240+120mm radiator /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Phillips 27" G-sync + 2st 27" AOC .

Permalänk
Medlem

Har letat överallt, har någon sett en kartong det står SUPER NINTENDO på?

Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Permalänk
Medlem

Jag är helt säker på att det var något inom ämnet politik.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fetakniven:

Jag är helt säker på att det var något inom ämnet politik.

Det kan det inte vara för man får inte prata politik på Swec.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av UndaC:

Man håller inte på något men köper det som är bäst för tillfället, oavsett bolag.

Men de e ju ingen sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Men de e ju ingen sport

Säg det till alla som jagar 3080

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Söderbäck:

Hmm.
Så egentligen blir inte text bak och fram i en spegel?

Jag vill nog påstå att ambulanser faktiskt har texten ambulans skriven bak och fram på riktigt för att texten ska bli läsbar i en backspegel. Men aldrig har jag sett att man vänt texten upp och ner på ambulansen. Hmm!

(jaja, det finns bra svar även här hehe - men den är bra alltså).

Den dagen då du ser texten på en ambulans upp och ned i backspegeln kanske du bör oroa dig lite för om det är dig de är där för att hämta.

"Hmm det växer gräs i takluckan. Det är nytt.."

😮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

"Har du överklockat någon komponent i din primära dator?"

Tycker det skulle vara intressant att veta. Detta är ändå Sweclockers med det verkar som om väldigt få faktiskt klockar sina grejer, har ett totalt ointresse för kylpasta etc, så jag tycker ni ska göra en poll, och om en majoritet svarar nej så får ni helt enkelt ta bort "Clockers" ur namnet så att folk känner sig mer hemma

Undrar detsamma och vad för enheter över/underklockar du? Mitt svar: Datorn, gammal tablet, förra telefonen och min router (rt68u för att hantera gigabit-wan bättre).

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuomi:

Undrar detsamma och vad för enheter över/underklockar du? Mitt svar: Datorn, gammal tablet, förra telefonen och min router (rt68u för att hantera gigabit-wan bättre).

CPU, GPU, RAM, skärm. Sen kör jag med BCLK på 103.4 så SSD'n och förmodligen annat som går på CLK får en liten skjuts, men det jag kunnat mäta är just SSD'n som får en skjuts med ~200MB/s tack vare höjd BCLK.

Min AC-87U går inte klocka med nyare FW men jag har bytt den lökiga heatpaden mot Kryonaut vilket sänker tempen på den bråkiga Quantenna-kretsen med 5-7 grader så den inte blir så varm. sen är det "standard" för mig att byta kylpasta i det som går till Kryonaut, även om det inte går överklocka. Det är väl det jag kommer på på rak arm

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Frågan vi alla funderar över: var är Half Life 3?

Personligen vill jag först se HL2EP3..

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

"-Har du snus?"

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av r0bz:

"-Har du snus?"

Det är en fråga som Jonas fått höra från mig ett par gånger

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

"-Vad har varit den största omställningen för dig privat och arbetsmässigt sedan Corona och hur har du tacklat det?"

"-Vem har SweCs bästa memekollektion?"

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

"-Heter det Cuda eller Coda-kärnor?"

Visa signatur

Games!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaaay2k:

"-Heter det Cuda eller Coda-kärnor?"

"Eller kåda... som i kådamög?"

Permalänk

Är Donald Rumsfeld en ödla från en annan planet?

Permalänk

"Var det OnOff som hade Sweclockers julskiva i år?"

Visa signatur

E-penis: Raven
Tangentbord: LongPlanck

Såld: El Diablo, MakerBox 1.0, MakerBox 2.0, Nucleus, Tetris, Molly

Permalänk
Medlem

Har priset på GPU ökat i samma takt som priset på pizza/kebab?

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av trickeh2k:

"-Vad har varit den största omställningen för dig privat och arbetsmässigt sedan Corona och hur har du tacklat det?"

"-Vem har SweCs bästa memekollektion?"

*räcker upp handen*

Fråga @Kenneth

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Jacob:

*räcker upp handen*

Fråga @Kenneth

högst tveksam till det faktiskt. "bästa"

Permalänk
Medlem

En till:

"En bild på mig med pratbubbla? Hur mycket kan gå fel???"

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

*räcker upp handen*

Fråga @Kenneth

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Kanske IRL. Vill inte utsätta internet med min 10+ år meme folder.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner