Atari VCS, någon i Sverige som har fått en?

Permalänk
Medlem

Atari VCS, någon i Sverige som har fått en?

Växte upp med en Atari 2600 Jr. Spelade många timmar PAC MAN, Yari's Revenge, Solaris, Jungle hunt, etc. tillsammans med min pappa.

Tyvärr skänkte jag konsoll samt 15+ spel till en loppis i slutet av 90-talet. Jag har länge funderat vilken port jag skulle använda för att kicka igång dessa spelen igen. Skulle vara fantastikt att spela dessa spel igen. Med pappa (nuvarande farfar) samt mina barn

Har följt Atari VCS projektet under en längre tid men inte tagit risken att vara en backer. Nu har konsollen börjat distribueras till backers i US, men det går inte att få den skeppad till Sverige. Har flertalet gånger kontaktat och pratat med dem ang leverans till Sverige. I bästa fall så böjar den levereras hit under våren.

Atari VCS är inte bara intressant för att spela satans så gamla spel. Den har också en "Atari PC Mode", med möjlighet att installera exempelvis Windows 10. Dvs möjlighet att använda den till annat nyttigt

Är det någon i Sverige som har lyckats får tag på en eller väntar på att få en skickad till sig?

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk
Hedersmedlem

Japp, fick min för några veckor sedan. Håller på skriva en liten artikel för min site om den. Det är ... work in progress. Det finns saker som antyder hur smidig den kan bli men samtidigt mkt som ännu fungerar ganska uselt.

Mina barn såg mig testa Astroids och provade själva och .... frustrationen var påtaglig :).

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Har fortfarande min gamla Atari 2600 (6 knappars versionen, den originella). Även det mkt. omtalade E.T. spelet som jag faktisk köpte före själva filmen kom ut, och det var ett teknisk genombrott dengång, även om det floppade då folk tyckte spelet var för svårt att spela, det var det bara inte - men kanske viss du var 9 år gammal och ...det var en annan tid, vi är mera spelkapabla idag, så spelet är båda underbart och absolut spelbart.

Asteroids är fortfarande en av mina favoriter
Dog finns en Defenders klon vid namn: Stargate.

https://www.youtube.com/watch?v=6RHUeMyofQM

Löjligt bra arkadspel, även idag. Vadå pixlar? Det är själva spelet som är otrolig väl designat och ger äkta spelglädje.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björn Endre:

Japp, fick min för några veckor sedan.

Du glömde svara på min fråga. Hur gick du tag på den? 😁

Jag har satt upp mig på en lista, men får inga nya svar när jag kontaktat Atari VCS...

Det ska inte vara spelglädje, det ska vara frustrerande! Som sagt, skulle vara kul att spela med barnen. Enkla spel som startar direkt utan dravel.

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Oneoff:

Du glömde svara på min fråga. Hur gick du tag på den? 😁

Jag har satt upp mig på en lista, men får inga nya svar när jag kontaktat Atari VCS...

Det ska inte vara spelglädje, det ska vara frustrerande! Som sagt, skulle vara kul att spela med barnen. Enkla spel som startar direkt utan dravel.

Jag stöttade dom på Indigogo. Så det kom via den (Collectors Edition med 'Valnöts-front'). Det är en skitsnygg konsol i verkliga livet. Det stödjer Antstream vilket jag har använt mer än jag trodde. Återupplevt min barndom med Galaga, New Zealand Story etc.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Du gjorde noghelt rätt. Som sagt så vågade jag inte stötta projektet.

Det som stör mig är att det fortfarande går att beställa Per-order bundle för $399.99 (Walnöt, joystick och kontroll), men att de absolut vägrar att skicka till Sverige. https://atarivcs.com/walnut-all-in-bundle/

Det här är ju helt galet, om Webhallens prognos stämmer.
https://www.webhallen.com/se/product/270497-Atari-VCS

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)