Permalänk
Medlem

Köpråd: Ny dator, input önskas

Hej på er.

Tanken med nya datorn är att den i alla fall ska hålla 5-6år framåt, kanske även den 10år.
Det jag gör med datorn är att spela csgo, youtube, div. hemma pulande i office och lagring av bilder och video, jag kör en Samsung Odyssey G7 i 1440p, tänkte fortsätta så.
Planen är ju dock när sonen blir så pass gammal att han vill börja spela så ska det klara spel som småttingar gillar(?)

Detta är setupen jag plockat ihop:

Fractal Design Meshify C Dark TG
ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING
Intel Core i7 10700K 3.8 GHz 16MB
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB AORUS MASTER
Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB Pro Svart
Corsair RM750X 750W v2
Corsair Hydro H100i RGB Platinum
WD Blue SN550 250GB/ Samsung 970 EVO 250GB (m.2) (OS disk)

Så.. vad säger ni, pros/cons?

EDIT:
En sidonotis, eftersom jag enbart spelar csgo i nuläget, kanske är vettigt att vänta med grafikkort för framtiden och se när världen är mer normal och se om de krupit ner lite i pris. Såg att nya processorn och mitt grafikkort som jag har idag skulle ge 15% bottleneck så är det väl bara att slänga i en ny gpu när tiden är kommen?

EDIT:
Budget runt 20 000kr

Mvh
Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jontelitooo:

Ingen som har input?

Ser bra ut. Inget att direkt at påpeka. Hade du nämnt en budget och då låg strax över och ville dra ner lite i pris så hade du fått fler svar. Någon kanske hade föreslagit en AMD CPU istället för Intel men är du nöjd så kör på det. Du kommer inte att bli besviken.

Tillägg - Du behöver inte köpa M2 SSD då du inte kommer att få någon speciell fördel med det jämfört med en vanlig SSD. Om du vill dra ner kostnaden lite.

Tillägg
Permalänk
Medlem
Skrivet av NightFred:

Ser bra ut. Inget att direkt at påpeka. Hade du nämnt en budget och då låg strax över och ville dra ner lite i pris så hade du fått fler svar. Någon kanske hade föreslagit en AMD CPU istället för Intel men är du nöjd så kör på det. Du kommer inte att bli besviken.

Tack för input, la till en budget

Permalänk
Medlem

Jag bytte ut moderkortet emot ett ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING som verkar mer klockningsbenäget.