Bilder på ditt senaste inköp (2021) [inga produktbilder]

Permalänk
Livsnjutare 😎

Det blev den här lilla skönheten...

Alltså 99% köper ju den för att hacka den och lägga in fler / andra rom’s på den, men det har visat sig svårare än man tidigare trott då Nintendo satt ett ynka litet flashminne på bara 1mb på kretskortet... vissa har lyckats att uppgradera det till 16mb (alltså megabyte) så potentiella möjligheter för cfw finns ju... men ändå 😂

Kräver dessutom att man använder en ”hot air workstation” för att få bort originalminnet och då skall man även dumpa din ofw innan dess...

Men men, jag ser inga hinder - bara möjligheter !
Det gäller att vara optimist !

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Coolt, grattis
Hur gick du tillväga och vad kostade kalaset ungefär?

Ja nej det är inte så farligt dyrt. Ska förnyas var 5e år om jag inte mins fel. Fixade även operatörs-id som jag antar man också måste ha. Kostar 50 kronor/år.

Testet var relativt enkelt. 40 frågor och man måste ha minst 75% rätt. En hel del frågor känns som de skulle ha flera svar men de har ju självklart valt ett som är rätt så vissa var man nästan lite nervös att svara på. Fick 78% så lite tajt. Men så länge det är över 75% så är det ju lugnt Hade inte läst på så ordentligt vilket kanske skulle varit att rekommendera. Men är inte på tid så blir man osäker är det bara att kolla i häftet som finns som pdf och uppdatera minnet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fick bli ett nytt (läs ett till) tangentbord

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Var tvungen när det gäller min favoritdryck.

Sen lite gratulationskorts paket med JvH motiv.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

Budgetbord från jysk för 500

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkie:

Var tvungen när det gäller min favoritdryck.
https://i.imgur.com/aD07Ndr.jpg

Sen lite gratulationskorts paket med JvH motiv.
https://i.imgur.com/cbObnKG.jpg

Bör man inte ta ut dom från förpackningen innan man ställer dom i hyllan ?

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Avstängd

Ny centerhögtalare

Monitor Audio Silver RS LCR
(FB komprimerad bild)

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laars:

Bör man inte ta ut dom från förpackningen innan man ställer dom i hyllan ?

Och förstöra samlarvärdet på dem?

Skämt åsido. Jag tillhör också de som inte riktigt förstår varför man inte tar ut sakerna från förpackningen men jag vet att det finns mängder med folk som köper saker för att samla på, kanske till och med ser det som en investering.

Vill man att ens barnbarnsbarn ska kunna flasha några pop-figurer på antikrundan om 100 år så är det nog bättre om de får vara kvar i förpackningen tills dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Och förstöra samlarvärdet på dem?

Skämt åsido. Jag tillhör också de som inte riktigt förstår varför man inte tar ut sakerna från förpackningen men jag vet att det finns mängder med folk som köper saker för att samla på, kanske till och med ser det som en investering.

Vill man att ens barnbarnsbarn ska kunna flasha några pop-figurer på antikrundan om 100 år så är det nog bättre om de får vara kvar i förpackningen tills dess.

Blev bara lite fundersam om man spenderar tid och beställer hem något som man gillar och sen inte öppnar den. Det är lite som att köpa en film men inte titta på den. Aha jag viste inte att dom hade samlarvärde. Jag samlar ju lite på SNES spel, andra samlar på pop figurer. I dont judge im just curious.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Det blev den här lilla skönheten...
https://i.imgur.com/HDVpEZp.jpg

Alltså 99% köper ju den för att hacka den och lägga in fler / andra rom’s på den, men det har visat sig svårare än man tidigare trott då Nintendo satt ett ynka litet flashminne på bara 1mb på kretskortet... vissa har lyckats att uppgradera det till 16mb (alltså megabyte) så potentiella möjligheter för cfw finns ju... men ändå 😂

Kräver dessutom att man använder en ”hot air workstation” för att få bort originalminnet och då skall man även dumpa din ofw innan dess...

Men men, jag ser inga hinder - bara möjligheter !
Det gäller att vara optimist !

Cool

Jag har varit på jakt efter originalen sedan 1997. Helt omöjliga att få tag på (ouppackade i originalkartong då) Har bjudit över 12000:- (i dollar omräknat till SEK) för ett som fanns i asien någonstans, men förlorade budet. Tror den gick för över 15000:-

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Två nya discar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffelbutt:

Två nya discar!

Kul att se fler discgolfnördar här inne! Undra om det finns material för en Swediscgolfers-tråd? 😀

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoL_:

Kul att se fler discgolfnördar här inne! Undra om det finns material för en Swediscgolfers-tråd? 😀

Kanske det

Har faktisk blivit att par disc inköp här med.

Samt att jag lyckades knipa en Discmania mystery box.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Är det en flaska med lakrits jag ser på hyllan?

Med risk för att göra bort mig... är lakrits slang för något?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Laars:

Bör man inte ta ut dom från förpackningen innan man ställer dom i hyllan ?

Då tappar de ju värde !!

Så tänker jag i alla fall 🤪👍🏼

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoL_:

Kul att se fler discgolfnördar här inne! Undra om det finns material för en Swediscgolfers-tråd? 😀

Förmodligen! Men jag är för lat för att göra en tråd själv 😐

Permalänk
Medlem

En skärm, Asus VG27BQ (äntligen hoppat upp till 1440p). Och en Asus C3 webcam.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Med risk för att göra bort mig... är lakrits slang för något?

Det är nog jag som sett fel. Såg ut som dessa
https://saluhall.se/products/haupt-salmiak-svenskjavlar-lakri...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Här kommer lite mer inköp

Och sen Bytte jag ut 6 av mina chassifläktar från thermaltake pure plus,
till corsair LL120 med Commander pro. Så nu är samtliga fläktar corsair, samt ramminnen och AIOkylare.
Skönt att bara använda sig av en mjukvara istället för flera. NÖJD.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Då tappar de ju värde !!

Så tänker jag i alla fall 🤪👍🏼

Bara inte begäret av pengarna man tjänar i efterhand när man säljer den på blocket är större än begäret att man själv eller vänner njuter av produkten. Någon annan kan istället köpa varan och använda den.

Men ja är man samlare så förstår jag om man inte öppnar sakerna Förpackningen kan också vara snyggare än consollen ibland. T.ex din Nintendo 8-bitars consoll, den såg riktigt nice ut.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Moderator
Moderator

Blev ett 3070 så länge medan jakten på smalare kort fortsätter.

Rätt lustig text EVGA har på lådan tycker jag

Håller tummarna för att det inte innehåller ett GT430 med två fläktar istället.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Hämtade ut ett par Focal Alpha 65 monitorer idag, låter grymt trevligt, sen köpte jag ett beg höj- och sänkbart skrivbord på Bula, trevligt nu när man jobbat hemifrån alldeles för länge.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X | Nvidia Titan V | 64GB G.SKILL TridentZ NEO 3600 | AORUS X570S MASTER | Samsung 970 EVO 2TB | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Seasonic Platinum 1200W | Alienware AW3423DW QD-OLED ]

Permalänk

Helgen är räddad...

Permalänk
Inaktiv

Klippte en 280Hz ips skärm på webbis för 2800kr.

Är väl inte ett helt dåligt köp.

Permalänk
Medlem

Köpte två bredfilter till takrampen för att få lite extra bredd.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

https://i.imgur.com/8Y9wWp8.png
Blev ett 3070 så länge medan jakten på smalare kort fortsätter.

Rätt lustig text EVGA har på lådan tycker jag
https://i.imgur.com/X5HWTXz.png
Håller tummarna för att det inte innehåller ett GT430 med två fläktar istället.

Tror de handlar om den plastbiten som var röd tidigare (som många klagat på). Min var svart iallafall men antar det beror på batch.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Finn två fel

Visa signatur

Nuvarande Bygge: Green Envy

Permalänk
Medlem

Snygg lösning! Var kan man få tag på detta? 😊

Permalänk
Medlem

Köpte en My little Pony samt en Barbie-häst varav de skickade med lite Pappa-saker också^^

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Snygg lösning! Var kan man få tag på detta? 😊

Köpte dem på ledandebelysning.se Finns både med 30 och 15 grader. Dessa är 30 grader då jag redan hade 15 grader till de lampor som sitter lite bakom. Tänkte att om det försvinner för mycket på längden skulle jag kunna byta mellan dem. Men dessa är kalas på rampen. Trots kalasfin bredd får jag ändå 0drygt 800 meter på längden så är mer än nöjd.

Men för att förtydliga lite är dessa enbart för Lazer´s Tripple-R serie så de funkar inte på andra ramper. Men det kanske du hade koll på. Något annat att tänka på är att de kom med fästen för gen 2-ramperna. Mina är gen 1. Filtren är dock samma så har man några gamla fästen liggandes så passar de kalasbra.

Visa signatur