Clock Tuner for Ryzen uppdateras till version 2.0

Permalänk
Medlem

Snart dags hitta en nedladdningslänk tönker jag...

Visa signatur

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leadc4ge:

Snart dags hitta en nedladdningslänk tönker jag...

CTR 2.0 RC3 will be available to the public on January 30-31. I may have time to prepare the accompanying material a little earlier. It all depends on AGESA. I really hope that by now AGESA 1.2.0.0 will be available for most users.

CTR 2.1 beta 1 will also be available for early access subscribers on January 30-31. Key features are Fmax adjustment, FIT Scalar and PBO.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

Från skaparens Twitter:

CTR 2.0 RC3 ⚡️ will be available for download on February 3rd at 9:00 am (GMT+2). A manual in different languages will also be available at that time.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Skrivet av Elfsberg:

Heeeeelt fantastiskt program. Jag har kört min 3600 i 4240is MHz med OC och 4175/4200 MHZ med CTR som samtidigt förhindrar en hel del värmeutveckling. Med enbart PBO har jag aldrig sett mer än 4175 MHz och det är som bekant sporadiskt.

CTR har ökat resultatet markant i alla benchmarks jag provat i jämförelse med stock/PBO inte bara för CPU men även för GPU.

Cinebench R20: stock 3550ish, CTR 3750ish

Shut up and take my money! 💰

Skillnad i spel? 😅

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Skillnad i spel? 😅

Processorns prestanda påverkar typiskt inte i spel. Det sköts istället av modermodemet, själva hjärtat i datorn.

För den delen fick jag sen till en stabil klockfrekvens om 4300 MHz på alla kärnor. Det var ett taskigt trimmat minne som orsakade de dåliga resultaten ovan.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

Nu går det ladda ner RC3. Blir till att leka lite med detta ikväll

https://www.guru3d.com/articles-pages/clocktuner-2-for-ryzen-...

Visa signatur

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.

Permalänk
Medlem

nevermind jag var sen på bollen

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077