3080 FE eller 3080 TUF Gaming bytes mot 6900 xt

Permalänk

3080 FE eller 3080 TUF Gaming bytes mot 6900 xt

Hej

Jag har ett RTX 3080 FE beställt direkt från Nvidia i höstas, alt ett Asus 3080 Tuf Gaming (non OC) som kommer till veckan.
Skulle vilja byta något av dem mot ett AMD 6900 XT,
Eftersom jag kör en Ryzen 5000 cpu, lockar det med ett AMD kort.
Har vi någon där ute som hellre kör Nvidia än AMD?
Vill helst genomföra bytet i Sundsvallsområdet.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Säg till om du kan tänka dig att sälja din FE-3080 separat. mvh

Permalänk
Medlem

byter gärna min 6800 xt red dragon mot 1 av nvidia korten, behöver Cuda cores för mitt jobb.

Permalänk
Skrivet av bobish:

Säg till om du kan tänka dig att sälja din FE-3080 separat. mvh

Är som sagt först ute efter att kolla intresset mot ett 6900 XT kort, men om ingen nappar på det ska det nog säljas,
också går jag över till Tuf kortet istället. Du kan alltid komma med ett bud, du kan titta på ebay eller äldre Tradera annonsers för någon form av riktpris.

Permalänk
Skrivet av 3rk0:

byter gärna min 6800 xt red dragon mot 1 av nvidia korten, behöver Cuda cores för mitt jobb.

Inte intresserad av 6800 XT, hade tänkt byta till det först under hösten, men prestandan var tyvärr för dålig.
Även 6900 XT viker ju ner sig mot 3080 i vissa spel, men där är skillnaden mindre iallafall.

Permalänk

Jag är sugen på att köpa ditt 3080 FE kort om du vill sälja det separat.

Visa signatur

Hög standard ;)

Permalänk

Ni kan komma med bud på FE kortet, fått leverans bekräftelse på Tuf kort till mitten av veckan och kommer köra på det kortet.
Om jag inte hittat något intressant byte innan dess. Betalning via swish, affär som kan göras face to face i Sundsvall har förut.

Permalänk

Lägger bud på 9000kr inkl frakt för FE kortet.

Visa signatur

Hög standard ;)

Permalänk

Lägger 10000kr + frakt för FE-kortet.

Permalänk

Fått erbjudande om en affär som jag nappat på. Stänger tråden.