Permalänk
Medlem

Första AMD bygget på 15 år!

Tjena experter!

Va säger ni om denna kombinationen? Jag tänkte till 90% spela på datorn och har en 3440x1440 ultra wide screen (100fps) + ett RTX 3080 redan.

Bygge från Komponentkoll

CPU: AMD Ryzen 5 5600X (3 290 kr hos Inet)
Chassi: Fractal Design Meshify C (802 kr hos Amazon)
Moderkort: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (1 599 kr hos Komplett)
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) Ryzen (869 kr hos Amazon)
SSD: WD Black SN750 NVMe 1TB M.2 (WDS100T3X0C) (1 249 kr hos Elgiganten)
Nätaggregat: Seasonic Focus GX (1 199 kr hos Inet)
CPU-kylare: be quiet! Pure Rock 2 (379 kr hos Inet)
Totalt: 9 387 kr

+ Några chassi fläktar och eventuellt kylpasta

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Jag säger att det ser bra ut men hade personligen tagit ett Meshify 2 och en Hyper 212 RGB, som jag tänkte ha till mitt nya bygge
Pure Rock är en grym fläkt dock (i synnerhet till priset), har den nu till min datorn. Kan ju hoppas att tvåan bara är ännu bättre.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P400S White CPU: Intel Core i5 Skylake 6600 3,5 GHz 6MB CPU Kylare: be quiet! Pure Rock GPU: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC RAM: 16GB Kingston Hyper Fury 2400 MHz M/B: Gigabyte Z170 Gaming K3 OC HD: Crucial MX300 275 SSD Nätagg: EVGA SuperNOVA GQ 650w 80+ gold

Permalänk
Medlem

Jag hade satsat på något större nätagg, så slipper man ev byta vid nästa uppgradering

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk
Avstängd

Hade nog tagit en 3700x eller en 5800x för fler kärnor.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casten83:

Jag hade satsat på något större nätagg, så slipper man ev byta vid nästa uppgradering

Tack för tipset! Det är 750w Guld och enligt mig re-search bör de räcka bra och bli över en hel del! Eller?

Skrivet av _Merc_:

Hade nog tagit en 3700x eller en 5800x för fler kärnor.

3000-serien har jag inte så mycket koll på med tänkte börja med en 5600x och sen kanske uppgradera den till 59xxx någon gång. Men eftersom de blir mycket spel så är enkeltrådad bättre - många har genom åren pratat om flertrådigt till spel "kommer" men hittar ingen bench som säger motsatsen/jämfört med pris, men kan ha fel när de kommer nya spel 2021/22.

Kan sträcka mig ganska bra när de gäller budget men vill inte "blasta på bara för lite e-penis".

Jag oroar mig dock lite över chassi och kylare.
Kommer antaligen köra ytterligare en A2000 1GB sticka, för det är smidigt att ha det på moderkortet och plats för man aldrig nog av. Dock har jag en 1b ssd sata från min gamla dator som hänger med

Jag ställer mig tveksam till dessa mesify-chassin då min dator står på golvet och även hur noga man än städar känns de som de kommer bli fortare dammigt, är heller inte så himla förtjust i fönster - kan ha fel? 5600x är ju 65w så de särskilt varmt blir de väl inte och TUF 3080 har riktigt bra kylning i sig själv! Kommer nog lägga några hundralappar mer och lägga till Noctua NH-D15 chromax Svart i nya burken.

Kanske någon kan rekommendera ett chassi utan fönster men ändå "modern" och men ok kylning och tyst!

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Tack för tipset! Det är 750w Guld och enligt mig re-search bör de räcka bra och bli över en hel del! Eller?

750 watt är räcker och blir över, gott och väl. Ser finfint ut i övrigt, hade nog tagit något väldigt snarlikt också, minus Amazon som företag dock.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd
Skrivet av candyraver:

Tack för tipset! Det är 750w Guld och enligt mig re-search bör de räcka bra och bli över en hel del! Eller?

3000-serien har jag inte så mycket koll på med tänkte börja med en 5600x och sen kanske uppgradera den till 59xxx någon gång. Men eftersom de blir mycket spel så är enkeltrådad bättre - många har genom åren pratat om flertrådigt till spel "kommer" men hittar ingen bench som säger motsatsen/jämfört med pris, men kan ha fel när de kommer nya spel 2021/22.

Kan sträcka mig ganska bra när de gäller budget men vill inte "blasta på bara för lite e-penis".

Jag oroar mig dock lite över chassi och kylare.
Kommer antaligen köra ytterligare en A2000 1GB sticka, för det är smidigt att ha det på moderkortet och plats för man aldrig nog av. Dock har jag en 1b ssd sata från min gamla dator som hänger med

Jag ställer mig tveksam till dessa mesify-chassin då min dator står på golvet och även hur noga man än städar känns de som de kommer bli fortare dammigt, är heller inte så himla förtjust i fönster - kan ha fel? 5600x är ju 65w så de särskilt varmt blir de väl inte och TUF 3080 har riktigt bra kylning i sig själv! Kommer nog lägga några hundralappar mer och lägga till Noctua NH-D15 chromax Svart i nya burken.

Kanske någon kan rekommendera ett chassi utan fönster men ändå "modern" och men ok kylning och tyst!

Det är skillnad på en fräsch installation med minimum i bakgrunden. visst 12 trådar kommer räcka några år, De flesta spelen är optimerade för 8, vissa 12. bara för att ett spel inte kan använda alla trådar så betyder det inte att de inte kan göra skillnad. om resten av systemet börjar göra något annat o plockar en tråd som används så får du FPS drop.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Det är skillnad på en fräsch installation med minimum i bakgrunden. visst 12 trådar kommer räcka några år, De flesta spelen är optimerade för 8, vissa 12. bara för att ett spel inte kan använda alla trådar så betyder det inte att de inte kan göra skillnad. om resten av systemet börjar göra något annat o plockar en tråd som används så får du FPS drop.

Tack för input!
Nu ska jag bara spela på denna burk.
Om något år kanske jag köper en 59xx.
Jag är dessutom inte rädd att överklocka lite därav bättre CPU kylare än första inlägget.
Swec i en nylig artikel gav ju inte precis 5800x bra betyg för priset heller.

Men jag är öppen för förslag! Även Intel....

Men känns som 5600x kommer göra jobbet och passa bygget bra som det är nu

Visa signatur

Baaahh

Permalänk

Tycker allt ser bra ut!
Kan också voucha för BeQuiet Pure rock 2 som kyler min 5600x, mycket kompetent och tyst.

Visa signatur

____________________________________________________________
NZXT H2, NZXT Hale90 850W, Gigabyte B550 Aorus pro V2, Ryzen 5600x, BeQuiet Rock 2, Corsair Vengeance LPX DDR4 3600MHz 16GB, Saphire Radeon RX 6800 XT Nitro+, Xiaomi 34" Curved Monitor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sprautbirger:

Tycker allt ser bra ut!
Kan också voucha för BeQuiet Pure rock 2 som kyler min 5600x, mycket kompetent och tyst.

Den är ju inte så snygg men funkar nog bra till 5600x om man kan hitta ett nice chassi utan fönster

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Tjena

Jag håller på med ungefär samma bygge. Väntar in ett 5600x. Jag har läst att MSI's UEFI ska vara bättre än Asus. Kom fram till att https://www.inet.se/produkt/1903294/msi-mag-b550-tomahawk är ett riktigt bra val.

Permalänk
Skrivet av candyraver:

Den är ju inte så snygg men funkar nog bra till 5600x om man kan hitta ett nice chassi utan fönster

Nä precis. Man kanske inte vill rama in den och hänga på väggen

Visa signatur

____________________________________________________________
NZXT H2, NZXT Hale90 850W, Gigabyte B550 Aorus pro V2, Ryzen 5600x, BeQuiet Rock 2, Corsair Vengeance LPX DDR4 3600MHz 16GB, Saphire Radeon RX 6800 XT Nitro+, Xiaomi 34" Curved Monitor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sprautbirger:

Nä precis. Man kanske inte vill rama in den och hänga på väggen

Skönsta inlägget i tråden

Funktion före LED-Glas panel men då är jag förvisso boomer ^^ Men dock har jag sett några himla snygga byggen men orkar inte hålla byta ut sladdarna frän PSU:n att hålla ett tema. Men, nu visst RGB var lite fluga för några år sen men de ser rätt coolt ut om man gör det rejält imh.

För mig är en dator som är svart och helst inte ska syns eller låter Men ingen dis för de som kör all in julgran

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Tjena

Jag håller på med ungefär samma bygge. Väntar in ett 5600x. Jag har läst att MSI's UEFI ska vara bättre än Asus. Kom fram till att https://www.inet.se/produkt/1903294/msi-mag-b550-tomahawk är ett riktigt bra val.

Tackar. Ska göra en prisjakt jämförelse och se va mycket mer man får för 500kr. Så mycket tid spender jag inte i bios men de klart det ska va straight forward tänker jag.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Skrivet av candyraver:

Skönsta inlägget i tråden

Funktion före LED-Glas panel men då är jag förvisso boomer ^^ Men dock har jag sett några himla snygga byggen men orkar inte hålla byta ut sladdarna frän PSU:n att hålla ett tema. Men, nu visst RGB var lite fluga för några år sen men de ser rätt coolt ut om man gör det rejält imh.

För mig är en dator som är svart och helst inte ska syns eller låter Men ingen dis för de som kör all in julgran

Angående chassi tror jag du kommer tycka om meshify C, det enda dåliga med det är att de medföljande fläktarna inte är de bästa men det är ett bra chassi. Det har dammfilter som borde filtrera ut det allra mesta så jag tror inte det kommer vara något problem att det står på golvet, det kommer nog ändå ta år och dar innan du får det märkbart dammigt inne i chassit (och då är det bara att köpa en burk tryckluft och blåsa ur datorn!).

Jag är själv på jakt efter ett chassi utan fönstersida men med mesh-stil men hittar inget bra (mitt krav är dock att det även ska vara vitt så blir extra svårt för mig). Men för dig tror jag inte det är något problem att det är fönstersida, delvis för att det idag är väldigt lätt att gömma sladdar i ett chassi då nätagget kommer sitta på baksidan och alla sladdar per default kommer ligga gömda, och delvis för att fönstret till meshify C är väldigt mörkt, och har du inte massa lampor där inne så kommer man ändå inte se in. Det är också ett chassi som inte är så djupt så om du inte tittar på det precis från sidan kommer man ändå inte kunna se mer än bara bakfläkten.

Du kommer troligtvis bli helt nöjd om du vill ha ett billigt, mörkt och anonymt chassi med bra temps!

Permalänk
Medlem
Skrivet av siglolmic:

Angående chassi tror jag du kommer tycka om meshify C, det enda dåliga med det är att de medföljande fläktarna inte är de bästa men det är ett bra chassi. Det har dammfilter som borde filtrera ut det allra mesta så jag tror inte det kommer vara något problem att det står på golvet, det kommer nog ändå ta år och dar innan du får det märkbart dammigt inne i chassit (och då är det bara att köpa en burk tryckluft och blåsa ur datorn!).

Du kommer troligtvis bli helt nöjd om du vill ha ett billigt, mörkt och anonymt chassi med bra temps!

Tackar! Det känns som det blir det chassit. 2stk 140mm tysta fläktar i fronten och en där bak blir nog bra. Glaset, när det är så mörkt stör mig inte och som du själv säger då blir kabel-managment mycket snyggare i ett modern chassi.
Har ju nu Define R4 och det går bara precis att dra sladdar bakom moderkortsplåten men de va inte lätt att få på bakre sidopanelen.

Tack för input!

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Tackar. Ska göra en prisjakt jämförelse och se va mycket mer man får för 500kr. Så mycket tid spender jag inte i bios men de klart det ska va straight forward tänker jag.

B550 Tomahawk låg på lite över 1600 i November och då körde MSI cashback på 200kr också, för detta priset som är nu är jag lite osäker på om det inte finns bättre alternativ.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Hallå vänner. Då har mer eller mindre bestämt mig för följande komponeter. Ska bara lägga en beställning. Att det blir olika butiker gör mig inte så mycket såvida de inte skiljer alldeles för mycket pengar.

Sista input?

Bygge från Komponentkoll

CPU: AMD Ryzen 5 5600X (3 290 kr hos Inet)
Chassi: Fractal Design Meshify C (885 kr hos Amazon)
Moderkort: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (1 590 kr hos Webhallen)
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) Ryzen (1 689 kr hos NetOnNet)
SSD: WD Black SN750 NVMe 1TB M.2 (WDS100T3X0C) (1 249 kr hos Komplett)
Nätaggregat: Seasonic Focus GX (1 199 kr hos Inet)
CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black (1 149 kr hos Dustin)
Fläkt: Inet Tyst Chassi 140mm x2 (198 kr hos Inet, 99 kr/st)
Totalt: 11 249 kr

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Hallå vänner. Då har mer eller mindre bestämt mig för följande komponeter. Ska bara lägga en beställning. Att det blir olika butiker gör mig inte så mycket såvida de inte skiljer alldeles för mycket pengar.

Sista input?

Bygge från Komponentkoll

CPU: AMD Ryzen 5 5600X (3 290 kr hos Inet)
Chassi: Fractal Design Meshify C (885 kr hos Amazon)
Moderkort: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (1 590 kr hos Webhallen)
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) Ryzen (1 689 kr hos NetOnNet)
SSD: WD Black SN750 NVMe 1TB M.2 (WDS100T3X0C) (1 249 kr hos Komplett)
Nätaggregat: Seasonic Focus GX (1 199 kr hos Inet)
CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black (1 149 kr hos Dustin)
Fläkt: Inet Tyst Chassi 140mm x2 (198 kr hos Inet, 99 kr/st)
Totalt: 11 249 kr

Hur motiverar du ditt val av 32 GB RAM? För spel är det verkligen inte ett krav än och du kan köpa 16 gb med högre hastighet för mindre pengar och på så vis vinna några fps till. Annrs skulle jag nog själv valt Aorus Pro V2 över Asus för B550 men det är nog egentligen vilket som.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Hur motiverar du ditt val av 32 GB RAM? För spel är det verkligen inte ett krav än och du kan köpa 16 gb med högre hastighet för mindre pengar och på så vis vinna några fps till. Annrs skulle jag nog själv valt Aorus Pro V2 över Asus för B550 men det är nog egentligen vilket som.

Hej!
Det är lite mer "piece of mind" precis som mitt val av ett 750w PSU. Dessutom 3600Mhz minnen, fast med sämre timing? som jag hört ska de vara optimalt med 550 chip/amd5000 series moderkort. Särskilt idag när minnen knappt kostar något. Kanske så börjar jag producera musik igen

Försöker bara va lite framtidssäker. Det brukar gå 4-5 år innan jag köper nytt..

Men du kanske har rätt, kanske ska köra 2x16gb 3200Mhz för bättre timing?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Hej!
Det är lite mer "piece of mind" precis som mitt val av ett 750w PSU. Dessutom 3600Mhz minnen, fast med sämre timing? som jag hört ska de vara optimalt med 550 chip/amd5000 series moderkort. Särskilt idag när minnen knappt kostar något. Kanske så börjar jag producera musik igen

Försöker bara va lite framtidssäker. Det brukar gå 4-5 år innan jag köper nytt..

Men du kanske har rätt, kanske ska köra 2x16gb 3200Mhz för bättre timing?

Tja alltså, är ju inte särskilt besvärligt att uppgradera RAM-minne egentligen och billigare lär det ju bli med DDR4 i takt med att DDR5 blir den nya standarden. Skillnaden är nog egentligen mycket liten men det finns ju iallafall 3600/CL16 16gb för mindre pengar än vad du lägger på de som är i kundvagnen just nu. Har dock dålig koll på hur stor vinsten är för Ryzen 5000.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Tja alltså, är ju inte särskilt besvärligt att uppgradera RAM-minne egentligen och billigare lär det ju bli med DDR4 i takt med att DDR5 blir den nya standarden. Skillnaden är nog egentligen mycket liten men det finns ju iallafall 3600/CL16 16gb för mindre pengar än vad du lägger på de som är i kundvagnen just nu. Har dock dålig koll på hur stor vinsten är för Ryzen 5000.

Tack för din återkoppling!
För att inte riskera att minnena slår i kylaren vill ha ha low-profile och hittar inga low-profile med 3600mhz/cl16. Tips?
Annars får de nog bli dom jag valt i övre posten. Det är väääldigt lite skillnad i prestanda på CL18 3600 och 3200 CL16 och priset är inget att diskutera.

Tips modtages

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Tack för din återkoppling!
För att inte riskera att minnena slår i kylaren vill ha ha low-profile och hittar inga low-profile med 3600mhz/cl16. Tips?
Annars får de nog bli dom jag valt i övre posten. Det är väääldigt lite skillnad i prestanda på CL18 3600 och 3200 CL16 och priset är inget att diskutera.

Tips modtages

Alltså egentligen ville jag ju kliva in och rekommendera minnena jag har i datorn i min signatur. De är 3000/CL15 men går utan att problem att klocka till CL16/3600 och är dessutom inte höga, (Crucial Ballistix Sport LT). Problemet är att de helt verkar ha försvunnit ur sortimentet hos svenska återförsäljare, priserna är dessutom bra mycket högre än när jag handlade RAM-minne sist. Med tanke på ditt usecase tror jag egentligen redan du har valt en fullgod lösning.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Alltså egentligen ville jag ju kliva in och rekommendera minnena jag har i datorn i min signatur. De är 3000/CL15 men går utan att problem att klocka till CL16/3600 och är dessutom inte höga, (Crucial Ballistix Sport LT). Problemet är att de helt verkar ha försvunnit ur sortimentet hos svenska återförsäljare, priserna är dessutom bra mycket högre än när jag handlade RAM-minne sist. Med tanke på ditt usecase tror jag egentligen redan du har valt en fullgod lösning.

Tack! Efter lite YT så kom jag fram till att skillnaden var så pass liten mellan 3600mhz CL18 och 3200mhz CL16. I flesta fall kan man "klocka" 3200mhz att matcha 3600mhz och - med 3600mhz underklocka (timings) till 3200mhz. Så när det kommer till FPS är det kanske 1-2fps plus/minus. Men kommer gå på 3600mhz pga den lilla skillnad i pris/prestanda. Kunde lita väl valt 3200mhz cl16 minnen men som sagt det är liiiiten skillnad och med minnespriser just nu är de kanske inte så mycket till diskussion.

Nu ska det beställas! Får se när 5300x kommer i lager

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Tack alla för er input! Mycket uppskattat och trevligt bemötande! Jag beställde följande (som tidigare listat) lär antaligen få allt utan chassi inom närmsta tid men det är ingen panik.
Lade även till en Kingston 2000 1TB Nvme disk så

Bygge från Komponentkoll

CPU: AMD Ryzen 5 5600X (3 290 kr hos Inet)
Chassi: Fractal Design Meshify C (885 kr hos Amazon)
Moderkort: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (1 590 kr hos Webhallen)
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) Ryzen (1 689 kr hos NetOnNet)
SSD: WD Black SN750 NVMe 1TB M.2 (WDS100T3X0C) (1 249 kr hos Komplett)
Nätaggregat: Seasonic Focus GX (1 199 kr hos Inet)
CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black (1 149 kr hos Dustin)
Fläkt: Inet Tyst Chassi 140mm x2 (198 kr hos Inet, 99 kr/st)
Totalt: 11 249 kr + A2000 TB disk 12100kr ca

Då får vi se om CPU'n landar snart. tog från INET då de verkar få in lite denna månad, nåja.

Tack alla! Ni är bäst!

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Tjabba!
Vill tacka alla för er input!

Har nu byggt min dator, ingen större strul i lådan Meshify C med en 5600x + 3080
32gb 3600mhz minnen rullar bra, lite långsam latency men men... var inte lätt att hitta low-profile RAM till ett OK pris. Jag inser nu om jag gått med större fancy RGB minnen att jag inte kunnat stänga luckan till Meshify C..
Kan ju heller inte låta en M2 plats vara onyttjad så köpte en Kingston A2000 1GB som sitter i PCI 3.0 plats 2. Har inte än mätt överföring/read/write jämte mot min WD Black SN750 men tror det är minimalt.
Nätaggen är tyst och stabilt, jag förstår folk väljer Seasonic och det är inget jag har lust att snåla med så - NÖJD!
Noctua NH-D15 svart är underbar, även en apa som jag kan installera den.
Moderkort - Fine, inget att klaga på BIOS är ok. Kanske ger mig in på lite överklockning då 5600x med Prime95 ger temp på 63c i stock

Köpte två RGB fläktar till fronten och de var nytt för mig att dessa har en kabel för ström och en för ljuset. Så fick mecka lite med kabeldragningar men tycker inte, eller orkar inte lägga så himla mycket tid på de. Set ska ju se bra ut för MIG och såklart bra med luftgenomströming

Ända huvudbry var att installera Windows, först listade den inte vilken NVMe disk den vill installera på så det blev gissningslek (vill såklart ha PCI 4.0) men sen ville den inte hitta partitioner, lite Google:ande så fungera det bra att slå på BIOS "UEFI-only" i BIOS. Blev lite svettigt där ett tag...

Så skönt med ny dator! ladda hem Windows USB Win10 cerater som har nästan alla updates så behövde bara starta om 1-2 gånger. Klart Sen gjorde jag som jay2cent-youtubern rekommendera. Alltid installera Windows utan nätverks kabel så den faktiskt skapar en riktigt lokal användare som inte är knyten till något MS konto. Ganska skönt. Vet inte hur stor betydelse det har men känns bra

Har börjat tanka hem alla spel-klienter, origin, steam, battle, uplay, epic..osv eftersom jag tar med min 1TB SSD disk från min gamle dator som redan har alla spel så slapp jag ladda ner nästan alla spel igen

Lite bloggade Sköt om er.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Avstängd

Tja! jag har också köpt asus b550-f och 5600x. behövde du göra den bios flashen på moderkortet för att 5600x skulle fungera eller det funka direkt ur lådan?