NZXT säljstartar chassit H1 än en gång

Permalänk
Melding Plague

NZXT säljstartar chassit H1 än en gång

En ny revision av chassits riser-kabel ska längre inte löpa någon risk att fatta eld.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Här kan man skicka in en förfrågan om att få ett kit utskickat: https://info.nzxt.com/h1-recall/

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk

Bra job Sweclockers! Tack for at posta detta up.

Til info så finns der redan en del rework kits hos Inet, Webhallen, etc, och annars kan man lägga en ticket in til vora customer service, som sen skicker et rework kit til deg direkt från tyskland!

Så har ni et H1 Chassin, så är det bara at kontakte aterforsäjleren hvor du har köpt dit chassin, eller skicka mail direkt til os!

Alla chassins som är reworked kommer der finns et Pink stickers med en bild af en skruva, så nå vett at detta chassin är blevat reworked! Annars kan man hitta 2 plast skruvar på PCIe Riseren!

Ps. et rework tar typ 5-10min och är lett at göra hemma

Permalänk
Skrivet av Simon da Silva:

Bra job Sweclockers! Tack for at posta detta up.

Til info så finns der redan en del rework kits hos Inet, Webhallen, etc, och annars kan man lägga en ticket in til vora customer service, som sen skicker et rework kit til deg direkt från tyskland!

Så har ni et H1 Chassin, så är det bara at kontakte aterforsäjleren hvor du har köpt dit chassin, eller skicka mail direkt til os!

Alla chassins som är reworked kommer der finns et Pink stickers med en bild af en skruva, så nå vett at detta chassin är blevat reworked! Annars kan man hitta 2 plast skruvar på PCIe Riseren!

Ps. et rework tar typ 5-10min och är lett at göra hemma

Betyder det att riser kabeln är gen 4 nu när "refreshade" H1 säljs?

Permalänk
Skrivet av Simon da Silva:

Bra job Sweclockers! Tack for at posta detta up.

Til info så finns der redan en del rework kits hos Inet, Webhallen, etc, och annars kan man lägga en ticket in til vora customer service, som sen skicker et rework kit til deg direkt från tyskland!

Så har ni et H1 Chassin, så är det bara at kontakte aterforsäjleren hvor du har köpt dit chassin, eller skicka mail direkt til os!

Alla chassins som är reworked kommer der finns et Pink stickers med en bild af en skruva, så nå vett at detta chassin är blevat reworked! Annars kan man hitta 2 plast skruvar på PCIe Riseren!

Ps. et rework tar typ 5-10min och är lett at göra hemma

Har väntat på detta kit i 3 veckor nu och till slut gjort ändringar själv med plastbrickor och zip-ties.
Klagar inte så mycket mer än att NZXT inte kom med någon info alls, och jag har inte sett röken av kittet än fast jag var nog bland de första i EU att kontakta NXZT.

För övrigt, ett superbra chassie som är både moddbart och trevligt att bygga i. Det går göra mycket mer än vad det sägs på forumen samt att få till bra temps mah. extra fläktar genom att modda liv-plåten i mitten. Sen kan man få bort sladdarna och få en clean look och bättre flöde. Det främre glaset får även ett syfte om man lyser upp innanmätet

Permalänk
Medlem

Såg ut som en Xbox Series X...

Permalänk
Snusfri

Blir aldrig något mer från skitföretaget NZXT, hoppas de går i kk.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Blir aldrig något mer från skitföretaget NZXT, hoppas de går i kk.

Baserat på denna artikeln och den relaterade ursprungsartikeln så förstår jag inte vad de har gjort för att få den stämpeln? Misstag händer, man kan minimera det så långt det går men världen är inte perfekt. Så det intressantare är att se hur ett företag hanterar situationer där saker gått snett, och jag ser inte vad mer du förväntar dig i denna situationen?

Tempus skrivfel
Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Skrivet av THB:

Blir aldrig något mer från skitföretaget NZXT, hoppas de går i kk.

Ärlig så har jag inget dåligt att säga om NZXT..

Deras service är superbra, fick en ny chassisida pga mitt plexiglas var lite repigt, de skickade ut stod för frakten.

Visa signatur

Ketchup är en smoothie.

Permalänk
Medlem

Uppdaterad låda med texten "fireproof-edition" är väl inte för mycket begärt? ☺️

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Drunk3n_M4ster:

Har väntat på detta kit i 3 veckor nu och till slut gjort ändringar själv med plastbrickor och zip-ties.
Klagar inte så mycket mer än att NZXT inte kom med någon info alls, och jag har inte sett röken av kittet än fast jag var nog bland de första i EU att kontakta NXZT.

För övrigt, ett superbra chassie som är både moddbart och trevligt att bygga i. Det går göra mycket mer än vad det sägs på forumen samt att få till bra temps mah. extra fläktar genom att modda liv-plåten i mitten. Sen kan man få bort sladdarna och få en clean look och bättre flöde. Det främre glaset får även ett syfte om man lyser upp innanmätet

https://www.bildtagg.se/file/thumb/iz4tvh9rgbsv4en3eouue9u

Mate skicka meg en PM med adresse och email, så får jäg vora svenska disti til at skicka 1 kit til deg...

Mvh Simon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simon da Silva:

Mate skicka meg en PM med adresse och email, så får jäg vora svenska disti til at skicka 1 kit til deg...

Mvh Simon

Hej, skulle du kunna skicka en till mig? har samma problem.. Dock skicka jag en anmälan 1 vecka sedan, inte 3 men fortfarande inget svar från nzxt..

Tråkigt om datorn min, eller huset, brinner ner... (och ja, min GPU är fastskruvad med metallskruvar fortfarande..)

Mvh,
Mark

Permalänk
Medlem

Jag tog kontakt med NZXT sista november förra året och fick då väldigt snabb respons. Skickade adress samt kopia på inköpskvitto. Blev lovad att ett repair kit skulle skickas så fort de kunde.
Fortfarande inte fått något och inte heller fått svar på mina senaste meddelande via deras egen supportportal.

Permalänk
Medlem

Köpte ett NZXT H1 från Inet i slutet av oktober och fick precis ett mejl från dem med information och ett meddelande om att de skickar rework-kitet hem till mig om en vecka. Nu använde jag buntband istället för skruvar till riser-kabeln men ändå, BRA jobbat @Inet

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Skrivet av Zaazu:

Jag tog kontakt med NZXT sista november förra året och fick då väldigt snabb respons. Skickade adress samt kopia på inköpskvitto. Blev lovad att ett repair kit skulle skickas så fort de kunde.
Fortfarande inte fått något och inte heller fått svar på mina senaste meddelande via deras egen supportportal.

Kan du gi meg dit CS ID, så kan jäg pusha internt på den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simon da Silva:

Kan du gi meg dit CS ID, så kan jäg pusha internt på den

Precis som reflux så köpte jag mitt chassi från Inet och fick igår mejl om att de kommer skicka ett repair-kit till mig

Kan fortfarande tycka att den totala tystnaden från NZXTs egen supportportal är märklig...

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis tar återförsäljare snart bort denna brandfara från försäljning snart...
https://www.youtube.com/watch?v=fjUscSRLwks

Permalänk
Medlem

Smulad PCB för riser kabeln, jösses

Visa signatur