3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Jag såg innan att några fick sina beställningar för 3080 TUF blev framflyttade från komplett.
Mina beställningar för 3080 TUF inte OC och en med OC har datum 2e och 3e februari fortfarande.
Icke OC varianten beställde jag kl 1506 på releasedag för den som vill veta det.

Själv fick jag hem ett 3080 TUF frän Inet men en vän väntar på min beställning från komplett.
Datumen kommer nog som vanligt bli framflyttade minst en månad.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, RTX 5080

Permalänk
Medlem

Äntligen har min sista del kommit. Bokade GPUn först och fick den sist. Nu ska vi börja bygga ihop datorn.
Kommer vara kvar i tråden ett tag till, blev lite beroende av tråden
Och lycka till till er som fortfarande väntar.

Visa signatur

Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165 Hz||ASUS ROG STRIX B550-F GAMING||Phanteks Revolt Pro 1000W||AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz 36MB||ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC||Phanteks Eclipse P500A D-RGB Black ||G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo ||M.2: Corsair Force MP400 2TB ||Mus: Logitech G402||Tangentbord: Razer Huntsman Elite

Permalänk
Hedersmedlem

*Sidospår raderat*

Häxjakt, scalpingdiskussioner o.l. undanbedes.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

hoppas man hinner få sitt kort innan sommar semestern.. flyttar fram datum hela tiden.. mitt evga 3080 från inet verkar vara lååångt borta

Permalänk
Medlem

Japp, nu står det "behandlas" för mitt 3080 TUF OC, beställt tidigt på morgonen 20/9, komplett. Inget datum när den ska skickas dock.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: AMD Radeon™ RX 9070 XT Taichi 16GB OC Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Meshify 2 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem

Kliver in i tråden.

Jag siktade egentligen på ett 3080 Ti, men när jag läste att det skulle kosta mer som 3090 snarare än som 3080 gjorde jag en beställning på ett Gigabyte 3080 ganska snabbt från Inet, den 26 december. Står just nu att det kommer in den 15 april så det känns lite mörkt ännu.

Permalänk

Komplett has moved the delivery date from the 2nd of February to the 3rd of March for ASUS TUF non-OC.

Permalänk
Skrivet av ProbablyMaxy:

Komplett has moved the delivery date from the 2nd of February to the 3rd of March for ASUS TUF non-OC.

May i ask when you put in your order? Mine got moved from the 2nd of February to the 3rd of April (same model as yours). I ordered it on the 18th of September.

Permalänk
Medlem

My watch has ended:
Asus STRIX 3080 OC
Beställd: 17/9 15.12
Butik: Webhallen
Ankom: 29/1 för uthämtning

Saknar dock 10k på mitt konto fortfarande som webhallen ville reservera. (2 reservationer, en den 17/9, en dag innan då kortet äntligen skickades till mig)

Permalänk
Medlem

Äntligen sitter TUF:en i datorn. Otroligt hur tyst kortet är och max temp 61 grader under stress test.

Beställde TUF non-OC från Inet den 24 september, inte fått det än, beställde istället samma kort från Amazon den 26 december och det kom alltså nu, ibland har man väl lite tur men det förtjänar man när man väntat i över 4 månader.

Visa signatur

Fractal Design Torrent Compact RGB | ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB TUF GAMING | ASUS ROG Strix B560-F GAMING | Intel Core i5-11600K | Noctua NH-D15S Chromax | Corsair RM850X 850W v2 | CableMod PRO ModMesh | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB | Intel 660P Series 1TB M.2 NVMe | Samsung Odyssey G7 32" | Keychron Q5 custom mechanical keyboard | Logitech G502 Lightspeed | Logitech MX Master 3 | Logitech G733 |

Permalänk
Medlem

Komplett flyttade mitt 3080 Eagle OC, beställt 17/9 18.54, från 3 feb till 3 april, så verkar vara ruggigt tomt på Gigabyte Eagle. Ska fan ha mitt kort för 7800kr dock med tanke på hur urusel lansering det varit av Nvidia, vägrar köpa dyrare kort nu, så får gott vänta.

Permalänk

Hej alla sweclockers har lämnat tillbaka mitt msi geforce rtx 3080 suprim x till elgianten i trollhättan återköp

om någon är sugen på att köpa.

Permalänk
Skrivet av karlsson32:

Hej alla sweclockers har lämnat tillbaka mitt msi geforce rtx 3080 suprim x till elgianten i trollhättan återköp

Ah, jobbigt bara att det skulle vara på en söndag när deras support är stängd. Blir inget ringa och köpa för mig, tyvärr!

Permalänk
Medlem

Också fått flyttat mitt rtx 3090 tuf till 3 mars på komplett...ruggit less nu..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxxah:

Komplett flyttade mitt 3080 Eagle OC, beställt 17/9 18.54, från 3 feb till 3 april, så verkar vara ruggigt tomt på Gigabyte Eagle. Ska fan ha mitt kort för 7800kr dock med tanke på hur urusel lansering det varit av Nvidia, vägrar köpa dyrare kort nu, så får gott vänta.

Dom har iallafall skickat ett kort som gått till Norge ser det ut som. Det står att mitt beställdes 17/09/2020 15:52 men det beställdes egentligen 15:01. Framflyttat till 3/3 för mig nu.
Jag tycker det är butikerna som varit usla vid den här lanseringen. Lägger ut saker till försäljning som inte finns. Komplett och Elgiganten har helt klart varit sämst.
Tur att man är en ond (smart) människa i Sweclockers ögon och beställde olika kort från olika butiker. Hade man nöjt sig med att beställa ett kort en minut efter lanseringen hade man fortfarande suttit utan grafikkort.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av klerhi:

Också fått flyttat mitt rtx 3090 tuf till 3 mars på komplett...ruggit less nu..

Vad kostade det när du beställde?
Det finns i lager hos proshop för 22.500kr.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Vad kostade det när du beställde?
Det finns i lager hos proshop för 22.500kr.

Icke oc, 16 800kr så jag avvaktar nog

Permalänk
Medlem
Skrivet av karlsson32:

Tack för upplysningen. Lämnade du det idag alltså?

Permalänk
Medlem
Skrivet av klerhi:

Icke oc, 16 800kr så jag avvaktar nog

Ok. Ja, då är det helt klart värt att vänta!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

I förrgår hämtade jag ut mitt Strix 3080 OC!
Håll ut alla ni som väntar, till slut kommer det.

2020-09-28 beställde jag kortet.
123 dagars väntan för min del

https://imgur.com/gallery/JtXoiJe

Permalänk
Medlem

Ut med det gamla, in med det nya! Hämtad i fredags, beställt 15:13 09/17 på Webhallen

Permalänk

Kul att Strix-korten börjat landa, men jag blir också så jäkla avis på er med Strix-korten! 😄 Ångrar som fan att jag inte beställde direkt. Känns sjukt svårmotiverat att köpa ett Strix för dagens priser.

Permalänk
Medlem

Beställde ett Asus 3080 tuf non OC från Komplett 17/09/2020 15:27(beställde strax innan 15, men ordern togs inte emot fören 15:27). Detta har nu flyttats från 2 februari till 3 april, vilket innebär att Komplett inte lyckats skicka ut för första halvtimmen än. I höstas tänkte jag på skämt att jag i värsta fall får mitt kort nu i Januari, vilket idag är ett hopplöst önsketänk. 🙃

Hade varit bättre om Komplett använt sig av ett kösystem, så att man ser vilken plats man har, istället för en massa fakedatum som ger falskt hopp.

Permalänk

såg att inet börjat få in en del 3090 kort. på webbhallen verkar de stendött. det är där jag sitter o väntar... någon här som jobbar på webbhallen som har lite info ? ;D väntar på 3090 eagle oc . den har inte sett ljuset av dagen i sverige sen september tror ja i en extremt liten leverans.

Permalänk
Medlem

kan det vara så att butikerna inväntar den kommande prishöjningen som kommer efter det kinesiska nyåret...för att sedan göra korten beställningsbara igen?

Permalänk
Skrivet av cooldfs:

kan det vara så att butikerna inväntar den kommande prishöjningen som kommer efter det kinesiska nyåret...för att sedan göra korten beställningsbara igen?

Det skulle krävas att butikerna gått ihop medvetet och bildat kartell, NoN, Webhallen, Elgiganten, Inet osv. Känns väldigt långsökt, framförallt när situationen är likadan överallt i världen.

Dessutom, krävs inget kinesiskt nyår för att ”komma undan” med en prishöjning. Med tanke på hur grafikkortsmarknaden ser ut så skulle de fylla sina orderböcker oavsett om de höjde priset med 1-2 000:- redan nu. Invänta ett kinesiskt nyår behöver de absolut inte göra.

Permalänk
Medlem

Skulle väl vara grossisterna som dom handlar av isåntfall?

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Skrivet av Göteborgaren:

Skulle väl vara grossisterna som dom handlar av isåntfall?

Helt klart rimligare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Är inte 4070/4080-korten här snart? Typ till sommaren? Vad har varit grejen med dessa 3070/3080-kort? Jag köpte mitt 2080 ti när det släpptes, är det komponentbrist som ligger bak denna majestätiska delay?

Googla så ska du se att du kan hitta en del fina nyhetssajter där infon gällande detta finns... fiffigt va

Visa signatur

WS: R7 5800X, 128GB, Suprim 4080 Super, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk

mer än jag som verkar tro att korten börjar komma in mer sporadiskt och oftare i stället för hela batchar som i "början"
speciellt asus korten.

(beställde asus strix 3080 non - oc 15.05 och fortfarande inte fått! bara för infon skull)