3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Skrivet av baggistrumps:

mer än jag som verkar tro att korten börjar komma in mer sporadiskt och oftare i stället för hela batchar som i "början"
speciellt asus korten.

(beställde asus strix 3080 non - oc 15.05 och fortfarande inte fått! bara för infon skull)

Håller med! Beställde också ett strix 3080 non-oc med bekräftelse på 15:05 från webhallen då. Undrar när det korten kan komma:/

Visa signatur

ASUS ROG THOR 850W Platinum
Intel Core i7-9700K Socket 1151 Coffee Lake
ASUS ROG Strix Z390-F GAMING
32gb(4x8gb) RAM ddr4 3600mhz
ASUS strix GTX1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miscreant:

Jag sitter i exakt samma båt, känns ju fullständigt bedrövligt. Finns det några lämpliga klagomål man kan göra någonstans för att bli av med sin ilska?

Jag har börjat fundera på om @Inet någonsin kommer leva upp till att de tagit emot denna beställning och faktiskt leverera.
Börjar bli en ganska sorglig historia med dålig pr som följd.

Permalänk

fast3xx yes kl 10 söndag på Elgianten i trollhättan

Permalänk
Medlem

Nu verkar Amazon börja leverera Asus TUF 3080 för 8291kr. Grattis till alla er! Min beställd 1 Jan och status ändrades nu.

Visa signatur

[Antec P180B][Gigabyte GA-P35-DS3][Corsair VX550W][Intel 2500k][8GB OCz Vengeance][620GB Seagate Raid][1*DVD-RW][Gigabyte Geforce GTX 770]

Permalänk
Medlem
Skrivet av H@mp@n:

Nu verkar Amazon börja leverera Asus TUF 3080 för 8291kr. Grattis till alla er! Min beställd 1 Jan och status ändrades nu.

Ha min står i status :”beställning har mottagits ”. Vetefan om det innebär att de börjar skicka kort eller ej. Beställt 1 Jan.
Ps.
Jag har även betalt extra för snabbare hantering och leverans för den delen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Någon som vet hur långt Elgiganten kommit i sina Asus 3080-köer?

Jag har en beställning liggandes (TUF OC) sedan 26/9 och den står fortfarande som reserverad.

Det som stör mig mest är att de har skickat ut till folk som beställt efter det datumet, bekräftat via deras support. "Något måste ha gått snett, för så ska det ju inte vara". Killen lovade att kontakta lagret för att kolla vad som hänt och sedan återkomma till mig via mail. Det var lätt över en månad sedan och jag har inte hört något.

Aja, jag låter det gå någon vecka till sedan har dom mig som irriterad kund på tråden igen.

Hur är det med andra här, när är senaste datumet som Elgiganten skickat ut ett 3080 TUF OC till någon här i tråden?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Viking
Skrivet av aMp:

Jag har en beställning liggandes (TUF OC) sedan 26/9 och den står fortfarande som reserverad.

Det som stör mig mest är att de har skickat ut till folk som beställt efter det datumet, bekräftat via deras support. "Något måste ha gått snett, för så ska det ju inte vara". Killen lovade att kontakta lagret för att kolla vad som hänt och sedan återkomma till mig via mail. Det var lätt över en månad sedan och jag har inte hört något.

Aja, jag låter det gå någon vecka till sedan har dom mig som irriterad kund på tråden igen.

Hur är det med andra här, när är senaste datumet som Elgiganten skickat ut ett 3080 TUF OC till någon här i tråden?

Aha, då väntar vi på en beställning från samma dag.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Jag har lagt beställning på MSI VENTUS OC den 21.09 har inte hört någonting. Var i kontakt med de och fick samma svar om lager. De bara ljuger dessvärre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Jag har 09/23, fortfarande bara reserverad som status på TUF OC. Senaste jag sett flera få kort är 09/19. Möjligtvis 20e också dock tveksam om jag minns rätt, kan ha varit från någon annan butik. Hade ju varit trevligt med i alla fall lite info kring hur det går för dem, har ju varit knäpptyst från EG sedan de slutade skickade de där autogenererade SMSen med leveransdatum som flyttades fram en vecka i taget kort efter release.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem

Nu har komplett skickat min 3080 TUF OC beställt tidigt på morgonen 20/9

Några läxor jag har lärt mig av den här 3080-fiaskot

1. Köp ALDRIG GPU vid lansering
2. Köp inte från Komplett eller Scamgiganten som har 0 transparens
3. Köp inte datorprylar som inte finns i lager, måste du göra det ta webhallen eller proshop Inet haa också kösystem som de delar med kund tror jag
4. Lita aldrig på recensioner där omdömet baseras på pris, dessa är fejkpriser ditsatt av producenter som vill blåsa dig som kund.

Kommer att sakna den här tråden, tror att jag ändå då och då kommer att läsa den.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: AMD Radeon™ RX 9070 XT Taichi 16GB OC Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Meshify 2 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

2. Köp inte från Komplett eller Scamgiganten som har 0 transparens
3. Köp inte datorprylar som inte finns i lager, måste du göra det ta webhallen eller proshop Inet haa också kösystem som de delar med kund tror jag
4. Lita aldrig på recensioner där omdömet baseras på pris, dessa är fejkpriser ditsatt av producenter som vill blåsa dig som kund.

Kommer att sakna den här tråden, tror att jag ändå då och då kommer att läsa den.

Det där med att köpa saker som inte finns i lager verkar appliceras på väldigt många nivåer inom datorbranschen. Inte minst när det gäller grafikkort, men även när det gäller spel (som inte är färdiga och recenserade av pålitliga källor).

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av B. Ulván:

Läste 3080 först och tänkte, i lager och billigt. Sen läste jag igen och blev besviken.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av H@mp@n:

jag la min beställning 30:e men har inte fått något än

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av B. Ulván:
Skrivet av r_b89:

Läste 3080 först och tänkte, i lager och billigt. Sen läste jag igen och blev besviken.

Haha det hade varit nåt det...

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av H@mp@n:

Står den som skickad? Pengar dragna? Annars kan det tyvärr vara ytterligare en av Amazons märkligheter som spökar.

Permalänk
Medlem

är det bara asus rog white och gigabyte vision som är vita?

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

Det finns även ZOTAC GeForce RTX 3070 TWIN EDGE OC White
https://www.komplett.se/product/1175619/datorutrustning/dator...

Permalänk
Skrivet av Göteborgaren:

Nej Zotac har ett vitt också

Permalänk
Webhallen
Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av parenek4:

Jag har lagt beställning på MSI VENTUS OC den 21.09 har inte hört någonting. Var i kontakt med de och fick samma svar om lager. De bara ljuger dessvärre.

Har oxå en beställning på msi ventus oc på elgiganten fast med beställningsdatum 19.09.
Beställde så fort som det var möjligt på deras sida, vilket var kl16:30. Iallafall för mig.
Det sista jag hörde var att kortet skulle komma i 1a oktober 2020. Börjar bli skeptisk

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Det vi inte gör idag slipper vi göra om imorgon!
MSröj4K
Phanteks Enthoo Evolv X | ASRock Taichi B550 | AMD Ryzen 9 5950x | Samsung 980 PRO 1TB | G.Skill Trident 3600MHz CL14 Royal | NZXT Kraken Z73 360mm | EVGA GeForce RTX 3070 8GB XC3 ULTRA | MSI GeForce RTX 3080 10GB SUPRIM X | Asus ROG Thor 1200w | Noctua NF-A14 x3 |

Permalänk
Skrivet av H@mp@n:

Då verkar dom vara framme vid 1 januari. Grattis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Men om du inte hade köpt vid lansering hade du inte haft ett kort nu, du hade fått vänta till mars/april som det ser ut nu, dessutom till ett överpris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToirRisker:

Men om du inte hade köpt vid lansering hade du inte haft ett kort nu, du hade fått vänta till mars/april som det ser ut nu, dessutom till ett överpris.

Nja, tänk på en situation där du har allt men saknar GPU. Nu fick jag köpa ett 3070 under tiden, så det där rabatten har jag inte haft mycket nytta av egentligen.

Hade jag haft en befintlig dator slutet av 2020, och haft visdomen jag har nu efter att väntat i 4 månader så hade jag skippat uppgraderingsplaner för 2021 och kört vidare på min befintliga.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: AMD Radeon™ RX 9070 XT Taichi 16GB OC Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Meshify 2 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Nja, tänk på en situation där du har allt men saknar GPU. Nu fick jag köpa ett 3070 under tiden, så det där rabatten har jag inte haft mycket nytta av egentligen.

Hade jag haft en befintlig dator slutet av 2020, och haft visdomen jag har nu efter att väntat i 4 månader så hade jag skippat uppgraderingsplaner för 2021 och kört vidare på min befintliga.

Om du inte köpte 3070 för ockerpris så kommer du ju lätt kunna flippa den för samma pris när du väl får ditt 3080. Jag pröjsade 6790 kr för mitt 3070 GameRock OC, nu kostar den 8690 kr. Så kommer garanterat få tillbaka pengarna när/om mitt 3080 dyker upp.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk

Har ni någon info om vad som händer med PALIT 3080-korten?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av OptiMizer:

Har ni någon info om vad som händer med PALIT 3080-korten?

Absolut ingenting, RTX 3080 är det vi får sämst tilldelat just nu tyvärr på alla brands.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koolaiden1233:

Då verkar dom vara framme vid 1 januari. Grattis.

Verkar som att Amazon har ännu sämre koll än de flesta andra ÅF eftersom folk som beställde i Sept inte fått sina. Är inte förvånad alls tbh då Amazon.se är lite av ett skämt vs. sina forna jag i seriositet generellt. Glad att folk får sina kort såklart, men det måste sticka i ögonen på de som beställt många månader innan.
Väntar med spänning på min Amazon-order som lades 2/1 som sagt. Lite som att invänta lottoraden.

Edit: Ni som fått era kort från Amazon och ni som inte fått det, har ni betalat direkt eller via faktura? Har själv faktura valt där atm. Tänker om det är så att folk som inte fått i sept kanske kört faktura? Vore bra att veta om man ska ändra för att minimera risken

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Absolut ingenting, RTX 3080 är det vi får sämst tilldelat just nu tyvärr på alla brands.

/Patrik

Tack!