Corsair K60 Pro eller samma modell i Low Profile?

Permalänk
Avstängd

Corsair K60 Pro eller samma modell i Low Profile?

Har fått hem bägge och tänkte att jag behåller det som är skönast men jag kan inte få något av dessa att kännas bättre än det andra.

De är ju identiska förutom "Low Profile". Sjukt att fråga om "råd" när man kan testa bägge men vad är det som kan vara för- respektive nackdelar med de bägge? Kommer både spela och eventuellt skriva en del på det framöver.

Enda som ögat kan urskilja (förutom höjd etc) är att "Low Profile" har ljusare/skarpare "tryck" så man enklare ser vilka tangenterna är.

Bägge är RGB och vet inte ifall det påverkar med stycket ovan.

Ge mig någon slags feedback Ska lämna/skicka tillbaka det ena! Fördelen att behålla Low Profile är att jag slipper returfrakt på 85 kronor. Det är dessutom "ljusare" text. Det känns lite skönare med det "vanliga" även om jag inte gillar att det är högre!

Inget av de är testade inkopplade.

Permalänk
Medlem

Nu kommer det en otroligt personlig kommentar men jag skulle ha tagit low profile för det är mycket bekvämare i längden.
Jag upprepar att nu är detta min personliga åsikt.. Jag kör personligen logitech g915 och är riktigt nöjd.

Visa signatur

PC: I7 9700K @ 5 Ghz - Asus strix z390-f gaming - 32GB 3600mhz Gskill - KF2A RTX3080 - Samsung pro 1TB SSDx2
GEAR: Logitech G915 TCK - Logitech G Pro superlight - Logitech G PRO X - Samsung 240hz 32"

Permalänk
Medlem

Det här med tangentbord är ju oerhört personligt, vissa skulle inte sätta fingrarna på svarta, svampiga brytare medan andra klagar över att blåa låter som ett världskrig. Jag skulle föreslå att du utnyttjar ditt öppna köp och prövar båda, behåll sedan det du trivs bäst med. Det verkar till min vetskap inte vara något som faktiskt gör det ena bättre än det andra, om du då inte sitter och tittar på tangentbordet när du skriver och har nytta av ett tydligare tryck.

Edit: För övrigt skulle jag nog säga att brytare spelar större roll än profil men det är bara min åsikt.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Det här med tangentbord är ju oerhört personligt, vissa skulle inte sätta fingrarna på svarta, svampiga brytare medan andra klagar över att blåa låter som ett världskrig. Jag skulle föreslå att du utnyttjar ditt öppna köp och prövar båda, behåll sedan det du trivs bäst med. Det verkar till min vetskap inte vara något som faktiskt gör det ena bättre än det andra, om du då inte sitter och tittar på tangentbordet när du skriver och har nytta av ett tydligare tryck.

Edit: För övrigt skulle jag nog säga att brytare spelar större roll än profil men det är bara min åsikt.

Det där är så sant så. Det varierar så stort från person till person.

Viktigast för TS är att verkligen testa tangentbordet. Jag var så förvånad att jag faktiskt föredrar svampiga tangentbord än de där man kan bottna med. Känns skönare för mig med lite "cushion".

Corsair-modellen jag har däremot är riktigt bra dock! Vet att det är inte alla som gillar Corsair men jag älskar det! Kan bara säga fina saker om MX-strafe Mk2 silent modellen.

Silent switch är det bästa jag nånsin testat på! Sen har jag testat low profile på andra tgb men inte fastnat för det. Standard är bäst enligt mig iaf.