Tisdagshäng - Kenneth spelar Heroes of Might and Magic III

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Tisdagshäng - Kenneth spelar Heroes of Might and Magic III

För veckans chillstream tänkte Kenneth ta ner tempot och lira gamla klassikern Heroes of might and magic 3. Förhoppningen är att vinna minst en match, sen vilken faction det blir får vi se då.

Tid: 16:00
Stream: SweCs extrakanal

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kenneth:

För veckans chillstream tänkte Kenneth ta ner tempot och lira gamla klassikern Heroes of might and magic 3. Förhoppningen är att vinna minst en match, sen vilken faction det blir får vi se då.

https://youtu.be/xnwu7m1UQ50

Tid: 16:00
Stream: SweCs extrakanal

Något jag upptäckte man kunde göra med det gamla spelet var att du starta ett Singleplayer-uppdrag där du sparade redan på dag 1 och så öppnade du sparfilen i Map Editor och ändrade din hjälte och vips så hade du 1000 Archangels utan att klassas som "fuskare" när du klarat uppdraget!

Något som kan spara tid är att Du kör automatiska snabbstrider förutom när du skall angripa andra slott eller hjältar. Ens startstyrkor tenderar att kunna klara av de mesta småstyrkor i början på kartan när du samlar gruvor och resurser till ditt slott.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Verkligen ett av mina favoritspel genom tiderna. Spenderat många timmar, både i sp och mp via ipx eller hotseat.

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem
Permalänk
Lego Master
Skrivet av Biermann:

Verkligen ett av mina favoritspel genom tiderna. Spenderat många timmar, både i sp och mp via ipx eller hotseat.

Ja, hotseat is (was?) the shit!
Men jag har verkligen väldigt vaga minnen av Heroes 3, jag minns bara att ljuddesignen var väldigt speciell.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Sjukt bra spel som man plöjt ner många timmar i under barndomen med polarna.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 CPU: Ryzen 9 3900X med Noctua NH-D15 GPU: Asus TUF 3080 10GB OC RAM: 64GB G.Skill Trident Z Neo @ 3600Mhz CL 16-19-19-39 Moderkort:ASUS ROG Crosshair VIII DARK Hero SSD m.2: 2 x 2TB Seagate FireCuda 520 SSD 2.5: 2 x 480GB Kingston A400

Permalänk
Medlem

Planen var att lira med brorsan ikväll. Påbörjade en match förra veckan. I övrigt perfekt spel som förälder. Kul även mot ai och går snabbt att spara och stänga av om barnen skulle råka vakna.

Permalänk
Testpilot

Detta är ju barndom förkroppsligad.

Får ju en nästan sugen att installera spelet själv igen, men tror jag låter nostalgin vara just det.. Nostalgi.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk

Riktigt skoj spel, har spelat det mer eller mindre kontinuerligt sen det släpptes. Big box står i hyllan
Ett riktigt bra tillägg var Horn of the Abyss som kom 2015. Fan-made men i samma anda som originalspelet med små förbättringar, kommer kontinuerliga uppdateringar fortfarande.

Visa signatur

[Raijintek Asterion | Aorus Z390 Master | Intel 9900K@4.6 GHz / PH-TC14PE | 64GB Corsair DDR4 | GTX 960 | M.2 960 EVO + 20TB mekanisk lagring | Corsair AX750 | Eizo ColorEdge CG243W / Eizo ColorEdge CG211 - kalibrerade med Spyder5]

Permalänk

Finns en aktiv multiplayer community men för det behövs att man installerar den community gjorda expansionen Horn of the abyss (HOTA).

Inkluderar bl.a lobby, att båda kan spela sina turer samtidigt fram tills man möts, och balance changes som 50% nerf på necromancy.

Permalänk
Medlem

Rekommenderar även HOMM2, finns på GoG.

Permalänk
Medlem

För att citera Ross i vänner - L.O.V.E, love!

Många timmar har spenderats i det spelet

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Avstängd

Heroes of Might and Magic IV > All.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av r3mpuh:

Heroes of Might and Magic IV > All.

Kättare.

Börja med SoD-kampanjern.

Permalänk

HoMM med HoT mod = glädje!

Visa signatur

Ketchup är en smoothie.

Permalänk
Medlem

Heroes of Might and Magic 3 är ett av mina absoluta favoritspel under mer än 30 års datorspelande. Många hundra timmar (förmodligen tusentals) nerplöjda i detta fantastiska spel! Tack vare den trevliga spritegrafiken så tycker jag att det håller utmärkt även att titta på idag till skillnad mot t.ex. Heroes 5 som har en rätt primitiv 3d motor.

Jag skulle aldrig köra auto-battles dock. Det taktiska pusslet är det absolut bästa med spelet, för även om AIn är rätt dåligt objektivt sätt så blir ju det faktum att den har mycket mer resurser på den högsta svårighetsgraden en bra utmaning i sig själv. Bara den inte ska försöka anfalla en stad med vallgrav...

Permalänk
Medlem

Om man är snål och kanske redan har spelet fysiskt sen tidigare är det ofta rea på det. Så sent som fram till 18 januari kunde man köpa det för cirka 28kr.

Permalänk
Medlem

Definitivt ett av favoritspelen genom åren.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

Heroes of Might and Magic 3 är ett av mina absoluta favoritspel under mer än 30 års datorspelande. Många hundra timmar (förmodligen tusentals) nerplöjda i detta fantastiska spel! Tack vare den trevliga spritegrafiken så tycker jag att det håller utmärkt även att titta på idag till skillnad mot t.ex. Heroes 5 som har en rätt primitiv 3d motor.

Might & Magic Heroes VI är det bästa "moderna" Heroes spelet enligt mig. Heroes VII som kom efter ser ut som skräp i jämförelse, VI har hyfsat hög produktionskvalité för ett spel från 2011-2012.

Permalänk
Geeks Gaming

Man köper alltid GoG versionen då du får allt. Plus kan använda HD mod och horn of the abyss Modden.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Verkligen ett spel som ligger mig varmt om hjärtat. Har spenderat otroligt många glädjefyllda timmar under alla mina år sedan jag testade det hos en kompis 2006. Perfekt när man vill fördriva tiden eller när man inte har något att spela så kan jag alltid lita på att det här spelet ger mig glädje.
Har man HOTA moddet så är det ett plus

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Jag kommer köra vanliga HD-versionen från Steam och inga moddar eller något liknande. kommer bara köra ett lugnt scenario och inga tryhard-grejer.

Får hoppas att allt går smärtfritt också. Datorn jag slängde in där mår inte helt hundra och har inte orkat felsöka, men gick ju bra förra gången så hoppas det fortsätter nu också.

Permalänk
Medlem

Det här kommer man ju ihåg, ett sjukt beroendeframkallande spel. "Bara ett drag till", och sedan är klockan 3 på natten

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkynetBuilder:

Finns en aktiv multiplayer community men för det behövs att man installerar den community gjorda expansionen Horn of the abyss (HOTA).

Inkluderar bl.a lobby, att båda kan spela sina turer samtidigt fram tills man möts, och balance changes som 50% nerf på necromancy.

Coolt, detta visste jag inte. Det måste kollas in!

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av CFSsss:

Det här kommer man ju ihåg, ett sjukt beroendeframkallande spel. "Bara ett drag till", och sedan är klockan 3 på natten

Eller den gången jag gav mig på att göra en egen karta modell större. Satt i veckor utan att bli klar, ångrar mig gruvligt att jag inte sparade skiten.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Bästa spelet någonsin.
Synd att de inte fortsätta med expansions till iPad (ios)

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem

Kan ingen lägga upp en omröstning vilket av spelen i serien som är bäst så jag vet vilket jag ska ge mig på?
Jag satt och kikade på 6an igår eftersom det var det sista men oklart om det är det bästa?

Permalänk
Medlem

@Glenn-Evert Dags för multiplayer igen?

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem

Helt fantastiskt spel.

Kommer ihåg när jag och mina tre finniga tonårskompisar suttit och spelat hotseat i en hel dag och pappa drar ur fel propp i proppskåpet. Självklart slocknade mitt rum och spelet var över. Vi hade ju slagit av autosave eftersom det gick mycket snabbare mellan rundorna då...

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk

Patcha det för att kunna köra maps i XXL, så har du det du gör i ett par dygn

Visa signatur

Fractal Meshify-C DTG, ASUS PRIME X370-PRO, Ryzen 5 1600(4.0GHz) + be quiet! Dark Rock Pro 3, Ballistix Sport LT 16 GB DDR4 3000 MHz, Palit RTX 2060 Super Jetstream 8GB, Crucial MX500 2TB 2,5'' SSD