corsair hs70 hörlurar bara stängs av?

Permalänk
Medlem

corsair hs70 hörlurar bara stängs av?

så jag har haft hs70 hörlurar ett tag nu, och enda sen starten säger de "auto shutdown initiated" vilket den ska göra när man inte använder hörlurarna så de inte slösar batteri, fast de kan göra det mitt i en cs match tex. vet ni vad problemet är? och så stängs de typ inte av när jag stänger ner datorn, så när jag kommer tillbaka har de lågt batteri.

Visa signatur

Rtx 2070, Ryzen 5 3600x, 3200mhz 16gb ram, Msi b550 tomahawk, Razer blackwidow elite, logitech gpro, corsair hs70, asus mg248 144hz

Permalänk
Inaktiv

Vad är "ett tag" - ett år? sju år? Batterierna kan vara utslitna, helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon150406:

Vad är "ett tag" - ett år? sju år? Batterierna kan vara utslitna, helt enkelt.

Lite över ett år mu, men som jag sa, det har vart så enda sen starten så jag tror inte det är batteriet!

Visa signatur

Rtx 2070, Ryzen 5 3600x, 3200mhz 16gb ram, Msi b550 tomahawk, Razer blackwidow elite, logitech gpro, corsair hs70, asus mg248 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hapu:

så jag har haft hs70 hörlurar ett tag nu, och enda sen starten säger de "auto shutdown initiated" vilket den ska göra när man inte använder hörlurarna så de inte slösar batteri, fast de kan göra det mitt i en cs match tex. vet ni vad problemet är? och så stängs de typ inte av när jag stänger ner datorn, så när jag kommer tillbaka har de lågt batteri.

Tjenare,

Installera iCUE om du inte redan gjort det, gå sedan till settings och antingen stäng av det helt eller ändra tid.

Se bild:

Ha en fin kväll!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luduan:

Tjenare,

Installera iCUE om du inte redan gjort det, gå sedan till settings och antingen stäng av det helt eller ändra tid.

Se bild:
https://i.imgur.com/gzknfph.png

Ha en fin kväll!

tack så mycket, den funktionen verkar vara buggad eller något för jag antar att den är till för att den ska stängas av när det inte spelas ljud i lurarna, men den stängs av ändå, tack igen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hapu:

tack så mycket, den funktionen verkar vara buggad eller något för jag antar att den är till för att den ska stängas av när det inte spelas ljud i lurarna, men den stängs av ändå, tack igen

Du kan alltid testa uppdatera firmware genom iCUE, måste dock koppla in headsetet med USB