IMOU lite Bullet Kamera

Permalänk

IMOU lite Bullet Kamera

Hej.
Har skaffat en IMOU lite bullet övervakningskamera.
Undrar lite över vad det kostar med molnlagringen?

Försökt googla men hittar inget pris.

Visa signatur

|: AeroCool VS92 Chassi |: Gigabyte Z97P D3 Mobo |: I5 4690K proc | Noctua NH-U12P SE2 Kylare |: 2x4Gb Savage 2400mhz CL11 XMP Ram |: Radeon R9 290X 4Gb D.CU II Grafik |: 1Tb Toshiba HDD |: BeQuiet Kraft 700w Nätagg |: Win10

BTW: https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk

Har hittat lite priser nu..
Fanns olika planer, 3, 7, 30 dagar.
Naturligtvis olika priser, det jag undrar nu
är om dessa tider är för hur många dagar
filerna finns i molnet och sen raderas, eller
om det är för något annat...

Visa signatur

|: AeroCool VS92 Chassi |: Gigabyte Z97P D3 Mobo |: I5 4690K proc | Noctua NH-U12P SE2 Kylare |: 2x4Gb Savage 2400mhz CL11 XMP Ram |: Radeon R9 290X 4Gb D.CU II Grafik |: 1Tb Toshiba HDD |: BeQuiet Kraft 700w Nätagg |: Win10

BTW: https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andersson.M:

Har hittat lite priser nu..
Fanns olika planer, 3, 7, 30 dagar.
Naturligtvis olika priser, det jag undrar nu
är om dessa tider är för hur många dagar
filerna finns i molnet och sen raderas, eller
om det är för något annat...

Funderat på de här kamerorna till stugan på landet där de håller på och gräva ner för fiber, så jag är nyfiken på vad du tycker om kvaliteten och priserna för moln etc ?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andersson.M:

Har hittat lite priser nu..
Fanns olika planer, 3, 7, 30 dagar.
Naturligtvis olika priser, det jag undrar nu
är om dessa tider är för hur många dagar
filerna finns i molnet och sen raderas, eller
om det är för något annat...

är för antal dagar innan dom raderas, finns ju med minneskort, eller så kan du köra kameran mot en nvr eller nas, dator osv

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Funderat på de här kamerorna till stugan på landet där de håller på och gräva ner för fiber, så jag är nyfiken på vad du tycker om kvaliteten och priserna för moln etc ?

bilden är väldigt bra på dessa, det är dahua som gör dom, jag har flera modeller av dom kopplade mot en nvr, det finns med och utan minneskort, och med och utan poe, så kolla noga vad du köper för kamera då det skiljer mellan modellerna även om dom vid första anblick ser ut att vara samma. jag inte sett någon som slår dom kvalitet/krona

Något annat att tänka på, många av modellerna har inget ui, allt ställs i appen i stället.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Funkar dessa bra med Google home?
Tänker att jag vill att lampor på tomten tänds om kameran registrerar rörelser (styr dem i Google home).
Skulle också vilja få upp kamerabilden via chromecasten i TVn eller på Nest hub. Någon som testat den setupen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiczor:

Funkar dessa bra med Google home?
Tänker att jag vill att lampor på tomten tänds om kameran registrerar rörelser (styr dem i Google home).
Skulle också vilja få upp kamerabilden via chromecasten i TVn eller på Nest hub. Någon som testat den setupen?

vet inte, jag kör mina med nvr och rörelse trigger till alexa.
Men jag skulle nog räkna med att dom gör det.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk

Någon som vet om kan styra sensorn till rörelsedetektionen?

Lite enerverande att får avisering varje gång en snöflinga trillar förbi.

Visa signatur

|: AeroCool VS92 Chassi |: Gigabyte Z97P D3 Mobo |: I5 4690K proc | Noctua NH-U12P SE2 Kylare |: 2x4Gb Savage 2400mhz CL11 XMP Ram |: Radeon R9 290X 4Gb D.CU II Grafik |: 1Tb Toshiba HDD |: BeQuiet Kraft 700w Nätagg |: Win10

BTW: https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andersson.M:

Någon som vet om kan styra sensorn till rörelsedetektionen?

Lite enerverande att får avisering varje gång en snöflinga trillar förbi.

dom använder människor igenkänning, dvs du får inga falsklarm på grund av snö.
men sedan beror det ju dock på montering, inställd känslighet osv tex har du stora lampor som slår på av då larmade en av mina för person, men efter byte till att låta nvr ai sköta detekteringen i stället så är det 0 falsklarm.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk

Hej igen alla...
Har nu haft den ett tag och är nöjd till såpass
att man nog vill ha ett par till.

Lite av å till har den problem med online/offline.
Kan det va så att man borde skydda nätverksingången
mot fukt kanske, den är helt öppen nu?

Annars e vi kanonöjda.

Visa signatur

|: AeroCool VS92 Chassi |: Gigabyte Z97P D3 Mobo |: I5 4690K proc | Noctua NH-U12P SE2 Kylare |: 2x4Gb Savage 2400mhz CL11 XMP Ram |: Radeon R9 290X 4Gb D.CU II Grafik |: 1Tb Toshiba HDD |: BeQuiet Kraft 700w Nätagg |: Win10

BTW: https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andersson.M:

Hej igen alla...
Har nu haft den ett tag och är nöjd till såpass
att man nog vill ha ett par till.

Lite av å till har den problem med online/offline.
Kan det va så att man borde skydda nätverksingången
mot fukt kanske, den är helt öppen nu?

Annars e vi kanonöjda.

det låter inte som det ska, mina är alltid online. kör du med kabel och tappar ändå anslutningen?
det följer med hylsor som man ska sätta över rj45 anslutningen, jag använder dock inte dessa då jag har kopplingen under tak/i tak

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk

Njaa.. Hmm hylsor?
Nee anv trådlöst...

Visa signatur

|: AeroCool VS92 Chassi |: Gigabyte Z97P D3 Mobo |: I5 4690K proc | Noctua NH-U12P SE2 Kylare |: 2x4Gb Savage 2400mhz CL11 XMP Ram |: Radeon R9 290X 4Gb D.CU II Grafik |: 1Tb Toshiba HDD |: BeQuiet Kraft 700w Nätagg |: Win10

BTW: https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andersson.M:

Njaa.. Hmm hylsor?
Nee anv trådlöst...

ok, kameror brukar vara svårt att få stabilt trådlöst.
Hylsorna ser ut som ett litet "plaströr"

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

bilden är väldigt bra på dessa, det är dahua som gör dom, jag har flera modeller av dom kopplade mot en nvr, det finns med och utan minneskort, och med och utan poe, så kolla noga vad du köper för kamera då det skiljer mellan modellerna även om dom vid första anblick ser ut att vara samma. jag inte sett någon som slår dom kvalitet/krona

Något annat att tänka på, många av modellerna har inget ui, allt ställs i appen i stället.

https://i.imgur.com/2PDhPDY.jpg
https://i.imgur.com/Zqr6bqT.jpg

Tack för att du visade

Jag hittade ett annat företag jag köpt av, väntar bara på att det ska komma hem nu hit till stugan där jag befinner mig pga cåvid och mycket sjuk familjemedlem
Köpte en Reolink PT camera med solpanel, visst kostade den som tusan, men slipper istället dra kablar överallt plus att tydligen ska solpanelen funka fint att ladda upp batteriet när det finns sol ute
En bekant tipsade om dom, och han påstår att hans batteri laddats en del helt molniga dagar också, om även så lite så att det bara underhållsladdas

Får se hur nöjd jag blir^^

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Tack för att du visade

Jag hittade ett annat företag jag köpt av, väntar bara på att det ska komma hem nu hit till stugan där jag befinner mig pga cåvid och mycket sjuk familjemedlem
Köpte en Reolink PT camera med solpanel, visst kostade den som tusan, men slipper istället dra kablar överallt plus att tydligen ska solpanelen funka fint att ladda upp batteriet när det finns sol ute
En bekant tipsade om dom, och han påstår att hans batteri laddats en del helt molniga dagar också, om även så lite så att det bara underhållsladdas

Får se hur nöjd jag blir^^

har svårt för reolink själv, dom är poppis för dom är billiga men kvalitén brukar vara skiftande.
batterikameror brukar missa en hel del då dom går in i viloläge för att spara batteri.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

har svårt för reolink själv, dom är poppis för dom är billiga men kvalitén brukar vara skiftande.
batterikameror brukar missa en hel del då dom går in i viloläge för att spara batteri.

Det jag köpte med är deras solpanel till det, och då verkar problemet med batteriet och viloläge vara i princip helt borta
Har provat det nu i flera dagar, och om det är molnigt så verkar det trots allt ändå göra så att batteriet iaf inte dräneras

Men, jag köpte det här pga att dels var det bra pris, plus att jag vill testa och se hur det fungerar för min del

Edit:
Bildkvaliten var riktigt fina på de där måste jag säga som du köpte

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Det jag köpte med är deras solpanel till det, och då verkar problemet med batteriet och viloläge vara i princip helt borta
Har provat det nu i flera dagar, och om det är molnigt så verkar det trots allt ändå göra så att batteriet iaf inte dräneras

Men, jag köpte det här pga att dels var det bra pris, plus att jag vill testa och se hur det fungerar för min del

Edit:
Bildkvaliten var riktigt fina på de där måste jag säga som du köpte

typ 200-300kr dom är billiga om man köper direkt från dahua på aliexpress.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk

Någon som vet hur länge detektorklippen sparas?

Vet att man kan spela in lokalt men klippen som skapas
lagras ju ett tag. Men hur länge?

Visa signatur

|: AeroCool VS92 Chassi |: Gigabyte Z97P D3 Mobo |: I5 4690K proc | Noctua NH-U12P SE2 Kylare |: 2x4Gb Savage 2400mhz CL11 XMP Ram |: Radeon R9 290X 4Gb D.CU II Grafik |: 1Tb Toshiba HDD |: BeQuiet Kraft 700w Nätagg |: Win10

BTW: https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andersson.M:

Någon som vet hur länge detektorklippen sparas?

Vet att man kan spela in lokalt men klippen som skapas
lagras ju ett tag. Men hur länge?

hur menar du?, det sparas inte alls mer än en bild som visar att något hänt om du inte har qloud,minneskort eller nas/nvr mot den?
Är det qloud lösningen du menar beror det på vilket abonnemang du väljer men vanligen 7 dagar eller 30 dagar, personligen kör jag minnes kort och nvr då jag inte vill att kamerorna ska skicka info/video till en kina server.

eller rättare det gör inte det på mina kameror om jag inte har någon av ovan lagrings alternativ, men det är möjligt det finns modeller av denna som har någon form av inbyggt minne men jag har inte sett det på mina bullet.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Vad är det ni vill övervaka?

Hur känslig är rörelsedetekteringen i dessa? Spelas rörelse in om en nattfjäril flyger framför kameran? Eller solen går bakom molnen och hela exponeringen ändras. Vill man ha nåt litbart kanske man behöver kombinera det med IR sensorer också som triggar.. men då blir man inte heller av humlor eller om en katt kommer in?

Hittills har jag bara stött på halvtaffliga lösningar som stör mer än gör nytta. Enda vettiga är att koppla in någon sorts objekt igenkänning. En dator som kör tensorflow eller liknande, som känner av en människa är på bild.

Permalänk

Sitter ett 16gb sdkort i. Har haft den ett tag
nu. Dock verkar det som att klippen bara
sparas typ en vecka.

Har den för att tjejens bil varit utsatt, ja min med
iofs. Kan ju spela in från klippet som lagras lokalt.

Visa signatur

|: AeroCool VS92 Chassi |: Gigabyte Z97P D3 Mobo |: I5 4690K proc | Noctua NH-U12P SE2 Kylare |: 2x4Gb Savage 2400mhz CL11 XMP Ram |: Radeon R9 290X 4Gb D.CU II Grafik |: 1Tb Toshiba HDD |: BeQuiet Kraft 700w Nätagg |: Win10

BTW: https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andersson.M:

Sitter ett 16gb sdkort i. Har haft den ett tag
nu. Dock verkar det som att klippen bara
sparas typ en vecka.

Har den för att tjejens bil varit utsatt, ja min med
iofs. Kan ju spela in från klippet som lagras lokalt.

Jaha men det beror ju på att du har ett för litet kort i, sätt i ett större så tar det längre tid innan det skriv över.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk

Nee.. Det är inte ens en tredjedel på kortet.
Så 2 delar ledigt. Borde inte va några problem.

Visa signatur

|: AeroCool VS92 Chassi |: Gigabyte Z97P D3 Mobo |: I5 4690K proc | Noctua NH-U12P SE2 Kylare |: 2x4Gb Savage 2400mhz CL11 XMP Ram |: Radeon R9 290X 4Gb D.CU II Grafik |: 1Tb Toshiba HDD |: BeQuiet Kraft 700w Nätagg |: Win10

BTW: https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andersson.M:

Nee.. Det är inte ens en tredjedel på kortet.
Så 2 delar ledigt. Borde inte va några problem.

Ok, jag var tvungen att gå in och kolla i appen själv, det tycks vara en vecka som gäller om man kör med kameran direkt mot telefonen.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk

Ja fast nu sitter det ett 16gb sdkort i kameran.
Borde gå att spara längre.

Visa signatur

|: AeroCool VS92 Chassi |: Gigabyte Z97P D3 Mobo |: I5 4690K proc | Noctua NH-U12P SE2 Kylare |: 2x4Gb Savage 2400mhz CL11 XMP Ram |: Radeon R9 290X 4Gb D.CU II Grafik |: 1Tb Toshiba HDD |: BeQuiet Kraft 700w Nätagg |: Win10

BTW: https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andersson.M:

Ja fast nu sitter det ett 16gb sdkort i kameran.
Borde gå att spara längre.

jag har 64gb i mina, men det säger 1 vecka där med, jag spara dock till nvr i stället och har minneskort som backupp.
(jag är rätt säker på att det på tidigare mjukvaror/firmware inte var en begränsning på 1 vecka)

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk

Problem

Hej!
Lånar denna tråd . Har haft denna kamera ett tag och har nu stått på ett ovanligt (?) problem . Får ej längre några notiser från programmet . Måste själv gå in och uppdatera för att se vad som hänt . Dessutom har dessa händelser bytt språk från svenska till engelska . Hette rörelsedetektering numera video motion. Väldigt märkligt ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jorgen1980:

Hej!
Lånar denna tråd . Har haft denna kamera ett tag och har nu stått på ett ovanligt (?) problem . Får ej längre några notiser från programmet . Måste själv gå in och uppdatera för att se vad som hänt . Dessutom har dessa händelser bytt språk från svenska till engelska . Hette rörelsedetektering numera video motion. Väldigt märkligt ..

låter som appen i telefonen uppdaterat sig och inte har rättigheter att pusha notifieringar längre.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Skrivet av aragon:

låter som appen i telefonen uppdaterat sig och inte har rättigheter att pusha notifieringar längre.

Tack för svaret. Så skulle det kunna vara. Dock har jag installerat en Imou Looc som installerades efter att detta problem uppstod . Den har svenska uppdateringar och kommer som notiser.
Märkligt värre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jorgen1980:

Tack för svaret. Så skulle det kunna vara. Dock har jag installerat en Imou Looc som installerades efter att detta problem uppstod . Den har svenska uppdateringar och kommer som notiser.
Märkligt värre

hmm vad händer om du lägger in kameran på nytt?
jag använder tyvärr inte imou appen själv, så jag kan varken säga bu eller bä om detta är ett vanligt problem. (har dock aldrig hört det tidigare)

har du testat om du får push notiser från den om du inte är hemma vs är hemma och är på samma wifi?
du har inte lagt in den på gästnät? (brukar vara väldigt begränsat och man brukar får använda vlan i stället)

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.