Tävla om tre chassipaket från be quiet!

Permalänk
Melding Plague

Tävla om tre chassipaket från be quiet!

Tre välfyllda komponentpaket står på spel när be quiet! drar igång en tävling för SweClockers medlemmar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Grymt bra chassi! Om ni vill se er om och testa något annat och gillar Fractal, då kan denna vara ett alternativ.

Permalänk
Medlem

"Tävlingen löper till och med den XX februari.."

Visa signatur

"Mitt system är sämre än ditt"

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiski:

"Tävlingen löper till och med den XX februari.."

Även kallat den artonde

Permalänk

Dark Bark Pro 5

Riktig affärside

Visa signatur

ASUS TUF GAMING B550-PLUS | AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz 36MB | MSI GeForce RTX 3080 SUPRIM | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 | Seasonic FOCUS GX 750W

Permalänk
Medlem

*Trådlåst* Ovanstående vann! XD

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

bidrag

bilden har jag tagit själv btw.

Permalänk
Medlem

Känns som att det inte är lönt att försöka sig på något bidrag med den här konkurrensen.

En fråga om reglerna: Det står att man ska ”knäppa en bild”. Betyder det att photoshopande likt det vi sett hittills i tråden inte är tillåtet?

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av Trunk:

Känns som att det inte är lönt att försöka sig på något bidrag med den här konkurrensen.

En fråga om reglerna: Det står att man ska ”knäppa en bild”. Betyder det att photoshopande likt det vi sett hittills i tråden inte är tillåtet?

Photoshop-projekt är okej, om bilderna är egentagna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wittwang:

Photoshop-projekt är okej, om bilderna är egentagna

Så man kan inte använda "stock photos" som man prenumererar på, och som är royalty free?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Då Jag har Copyright på "BeQu" och de fortfarande vill ha en bättre så ja...

Edit:
Jag skickade inte in dem. Iden är därför fortfarande min. Men detta kan diskuteras i all evighet.
Men nu står det på denna tråd. BLÄ.
//

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Jag på jobbet!

Permalänk
Medlem

Kreativ tävling, redan där kan man räknas bort..
Säkert lite kul för de som håller på med sånt och att se resultaten som är imponerande i lite olika grad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Då Jag har Copyright på "BeQu" och de fortfarande vill ha en bättre så ja...

Edit:
Jag skickade inte in dem. Iden är därför fortfarande min. Men detta kan diskuteras i all evighet.
Men nu står det på denna tråd. BLÄ.
//

Nu hänger jag inte med. Vad är ”BeQu” och vad spelar det för roll om du har copyright på det? Vilka är ”de?” Vad vill de ha bättre av? Vilka ”dem” skickade du inte in? Vilken ide är fortfarande din? Vad står det i denna tråd?

Så lite till får du sllt diskutera detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Nu hänger jag inte med. Vad är ”BeQu” och vad spelar det för roll om du har copyright på det? Vilka är ”de?” Vad vill de ha bättre av? Vilka ”dem” skickade du inte in? Vilken ide är fortfarande din? Vad står det i denna tråd?

Så lite till får du sllt diskutera detta.

Det är ett skämt och en förkortning på en av deras gamla tävlingar men jag skickade inte in tävlingsbidraget då det stod att de då hade copyright på alla bidrag i forumet automatiskt.
Jag var inte tillräckligt nöjd heller. Ansåg att det inte var värt att släppa den förkortade loggan som skulle bli lätt att se för en och envar utan att prata med dem innan så mina förslag la jag aldrig fram.
Men enligt svensk lag är den ju min då jag inte skickat den till dem. Jag skickade inte råmaterialet då det i tråden hade gjort den deras, tänkte hålla på den tills det vart något bättre. Har inte gått vidare. Var några år sedan jag gjorde de testerna med förkortningar på deras varumärke för att det skulle synas tydligare och synas på produkter meds litet utrymme, mer än en till två bokstäver i slutändan. Men nu är det skrivet. BQ skulle de kunna skriva i vissa sammanhang om det är B svart i samma typsnitt eller liknande. orange Q och men innan måste BeQu köras in med samma gärger så att man relaterar det till snabb vaianten av Be Quiet. sedan sänka till på korta loggor med de andre ihop eller i närheten. Samt att i reklamen med BeQu ska det sista delen ljudmässigt dö för att förstärka effekten av företagets policy.

Kanske en dum ide men nu har jag skrivit den här så då har jag gett bort den. Jaja.. Ta hand om er alla och lycka till i tävlingen.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Silent Snooze Pro

Du blir inte sen om du sover igenom HELA föreläsningen

Permalänk
Medlem

Mitsubishi med fet FMIC*

*front mounted internal computer

Kanske lite humor om man kan bilar/termer

Permalänk

pee quiet!

Permalänk
Medlem

Tysta bilar --> Tyska bilar

Permalänk
Medlem

Från datorlådor till baklådor: be quiet! kommer till undsättning mot flatulenta kakafonier. Givetvis är ett ABEK-filter inbyggt mot besvärande odörer. Levereras med en bred uppsättning adaptrar för att tillgodose varierande mynningar.

Permalänk
Medlem

Läste rubriken som ”tävla om tre chipspaket” och blev alldeles exalterad

Visa signatur

---

Permalänk
Skrivmaskin

Ett förtydligande av reglerna
Nu är reglerna aningen förtydligade och innehåller informationen från inlägget högre upp i tråden. Att "knäppa en bild av logotyp-användandet", som syftar till fysiskt användande och en bild av detta, var tävlingens initiala fokus. Montage i exempelvis Photoshop är dock helt okej, men sådana bilder kvalar bara in som tävlingsbidrag om bilderna som används är egentagna.

(Pingar några montage-konstnärer från tråden @JoOngle @kvirkel @joem95 @Halldin @gman)

Permalänk
Medlem

Trump + Capitolium + Be quiet! something, something..

Permalänk

Dark Bark Pro 5

Skrivet av Potatis-Dator:

Uppdaterar med egentagen bild av egen hund. OBS, Otto was not harmed during the photoshoot. Blev rikligt belönad!

Visa signatur

ASUS TUF GAMING B550-PLUS | AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz 36MB | MSI GeForce RTX 3080 SUPRIM | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 | Seasonic FOCUS GX 750W

Permalänk

Mmmm, är det inte härligt att höra alla grannar göra golden shower rakt ner i dass, låter över hela lägenheten.

Gott när man äter eller ska samtala med nån.

Pissa 1cm bredvid vattnet inte rakt ner, visa respekt.

Visa signatur

Ketchup är en smoothie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SockerfriKetchup:

Mmmm, är det inte härligt att höra alla grannar göra golden shower rakt ner i dass, låter över hela lägenheten.

Gott när man äter eller ska samtala med nån.

Pissa 1cm bredvid vattnet inte rakt ner, visa respekt.

Man kan ju också välja att inte bete sig som en grottmänniska. Sitt ner och pissa.