IKEA:s gaming-möbler till Sverige hösten 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av B.Linder:

Vitt är definitivt inte 2021, vitt är på väg ut till förmån för mer färg naturmaterial och mönster.
"Ljust och fräscht"(vitt) peakade väl för 10 år sedan.

Verkligen, men det sitter uppenbarligen extremt långt inne. Det är lite roligt med de två nya villaområdena i närheten, 9 av 10 hus är vita (inte grundfärg utan aktivt valt). Snacka om total avsaknad av fantasi, extremt sterilt och skittråkigt.

"Vitt och fräscht" är verkligen så fruktansvärt uttjatat för så väldigt länge sedan.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Saknar stativgänga och ett förstoringsglas, eller åtminstone ett av det för att lampan ska vara riktigt bra

Köpte en sån här https://www.jula.se/catalog/el-och-belysning/armaturer/inomhu... på Jula då vi har liknande varianter på jobbet och är riktigt nöjd.

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

Toppen med CPU-hållare, rengör sällan i hörnet bakom CPUn eftersom den är så stor och tung med gummifötter som inte kan glida nånstans direkt.

Visa signatur

| 5950x | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600mhz cl 16 | x570 Aorus Master | 3080 Aorus Master | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 M.2 2280 | Fractal Design Define 7 XL | Corsair H115i Pro XT | Corsair HX1000i 1000W |

Permalänk

Ser ut som att de skulle behöva lite anti-aliasing?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sp1vtr:

Vitt känns nyare och fräshare än svart! punkt

Vitt är för uttjatat och sjukt oorginellt i dagens samhälle. Går man in i ett vitt hem har man varit i alla.

Svart känns mysigare och föredrar ett helsvart rum när jag glor på min CX eller sitter vid datorn. Verkligen inte samma sak i ett ljust rum. Förstör upplevelsen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Najk:

Antar att det blir samma trend här som med allt annat som är roligt år 2021, d.v.s. att SweClockers kommer att skriva om följande nyhet i sommar: "Brist på material och hög efterfrågan gör att tillgången på Ikeas gamingmöbler är oklar. Leveranstider beräknas komma ikapp Q4 2023".

Förhoppningsvis är det inte så stora brister på kartong och laminat typ.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av ChipZ:

Köpte en sån här https://www.jula.se/catalog/el-och-belysning/armaturer/inomhu... på Jula då vi har liknande varianter på jobbet och är riktigt nöjd.

Jag har en förstoringslampa med lysrör redan och än så länge hänger den med, de är jättebra att ha tex när man löder eller håller på med andra pilljobb och jag har inte skaffat nått mikroskop ännu.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon233652:

Vitt är för uttjatat och sjukt oorginellt i dagens samhälle. Går man in i ett vitt hem har man varit i alla.

Svart känns mysigare och föredrar ett helsvart rum när jag glor på min CX eller sitter vid datorn. Verkligen inte samma sak i ett ljust rum. Förstör upplevelsen

Kör allt svart dator, skärm, tangb, mus m.m men såklart vitt bord så man kan hålla rent och fräsh!

Visa signatur

AMD Ryzen 9 CPU 3950X + Asus Ryujin 360 AIO, ROG Crosshair VIII Formula X570 PSU Corsair AX1200i, Kingston Fury Beast 32GB DDR4 /3600 MHz - Phantek NV7, Merc6950XT 16GB - LG OLED55C36LC 55" 4K C3 OLED 120Hz 4K + LG TV 55" 55NANO866NA IPS 120Hz 4K (Game ATMOS 5.1.2 (Dynaudio /Monitor Audio speakers + only MWIII :-)

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av sp1vtr:

Kör allt svart dator, skärm, tangb, mus m.m men såklart vitt bord så man kan hålla rent och fräsh!

Jag städar lika lite oavsett färgen på ytan skiten ligger på men gillar att det är svart i datorn, rgb blink och glassidor är barnsligt, svart plåt ska det vara.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag städar lika lite oavsett färgen på ytan skiten ligger på men gillar att det är svart i datorn, rgb blink och glassidor är barnsligt, svart plåt ska det vara.

Själv gillar jag dator konstverk! inga plåtsidor här inte

Visa signatur

AMD Ryzen 9 CPU 3950X + Asus Ryujin 360 AIO, ROG Crosshair VIII Formula X570 PSU Corsair AX1200i, Kingston Fury Beast 32GB DDR4 /3600 MHz - Phantek NV7, Merc6950XT 16GB - LG OLED55C36LC 55" 4K C3 OLED 120Hz 4K + LG TV 55" 55NANO866NA IPS 120Hz 4K (Game ATMOS 5.1.2 (Dynaudio /Monitor Audio speakers + only MWIII :-)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sp1vtr:

Kör allt svart dator, skärm, tangb, mus m.m men såklart vitt bord så man kan hålla rent och fräsh!

I see! Kör med ett svart bord då jag har heltäckande svart musmatta 😏

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Under 90-talet kallade vi hela datorn för CPU, att kalla en dator för CPU i 2020 känns som en boomer-grej att göra

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA