Analytiker: "Svalt mottagande stoppar Iphone 12 Mini-produktion"

Permalänk
Medlem

Kompakta telefoner - produkten alla skriker efter men ingen köper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Kompakta telefoner - produkten alla skriker efter men ingen köper.

Kan ju absolut ligga något i det som nämnts i tråden; vi som föredrar små smidiga telefoner, och inte har så stor användning för stor skärm (vi använder datorer, ipad, och massor av andra skärmar/enheter). kanske inte inte heller prioriterar att köpa ny telefon lika ofta eftersom vi använder så många fler enheter.

Kan bara tala för mig själv, men även om jag köpte fyra nya datorer förra året (en stationär, och tre bärbara) till mig själv för en total kostnad av ca 55 000, så är jag fortfarande supernöjd med min tre år gamla iPhone 8.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

är det inte svalt mottagande av apples "nya" telefoner överlag? känns som de flesta fortfarande har kvar sina iPhone X eller iPhone 7/8.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Kompakta telefoner - produkten alla skriker efter men ingen köper.

Ja, Apple gjorde ju ett helhjärtat försök att göra en toppmodell i litet format. Men det är tydligen inte vad marknaden vill ha. Men ser samma sak med allt, jag hade köpt om det och det och det funnits till halva priset.

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

är det inte svalt mottagande av apples "nya" telefoner överlag? känns som de flesta fortfarande har kvar sina iPhone X eller iPhone 7/8.

Nej iPhone 12 verkar vara en säljsuccé enligt många olika källor:
https://www.tomsguide.com/news/apples-record-iphone-12-sales-...
Att många har kvar sina gamla mobiler är inget konstigt. Och att "vanligt folk" som har köpt riktigt dyra mobiler behåller dem länge är inget konstigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Två modeller?

Räcker inte för att täcka deras marknad. Kika bara på denna tråden så blir det klart hur olika folk föredrar.

Är inte mycket med två (2) modeller. Kika bara på Samsung. Har crazy många!

De har de äldre generationerna också, just nu tillverkar de även iPhone 11, XR och SE. Ingen skulle förlora på att 12 Pro ersatte 12 exempelvis. Ersätt SE och skrota 12 och 12 Mini och det det är fortfarande fem modeller.

Samsung har fler modeller än ÅF vet vad de ska göra med grejerna.

Permalänk
Medlem

Jag har en 12 mini och är toknöjd!

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Kan ju absolut ligga något i det som nämnts i tråden; vi som föredrar små smidiga telefoner, och inte har så stor användning för stor skärm (vi använder datorer, ipad, och massor av andra skärmar/enheter). kanske inte inte heller prioriterar att köpa ny telefon lika ofta eftersom vi använder så många fler enheter.

Kan bara tala för mig själv, men även om jag köpte fyra nya datorer förra året (en stationär, och tre bärbara) till mig själv för en total kostnad av ca 55 000, så är jag fortfarande supernöjd med min tre år gamla iPhone 8.

Ja det ligger någonting i detta. Jag tror att vi teknikentusiaster överlag hellre lägger pengarna och tiden på andra enheter än kanske just mobiltelefonen, jag har lagt ca 40tkr under 2020 på teknikprylar, men inget av det på mobiler. Men för en vanlig Svensson utan något större teknikintresse har andra vanor och kanske bara har en mobil + en laptop (och ev padda), och då blir telefonen plötsligt mycket viktigare eftersom man närmast konstant har den i handen; vare sig man är hemma, på jobbet, eller på språng. Och när man väl står i apple-store med de olika telefonerna i händerna och jämför är det nog svårt att intala sig själv att en Iphone mini passar en bättre än en vanlig iphone; vem tackar nej till mer/större när det bara skiljer 10% i pris, även om man antagligen inte behöver och kanske inte ens gynnas av det? Det ligger i vår natur att välja det större/det som ger mer.

Apples drömkund är ju den som byter sin telefon varje år, och inte någon som mig, som är inne på mitt snart 5e år på min Iphone SE 2016, och Apple har redan fått byta ut min telefon mot en ny en gång för att de inte lyckades genomföra batteribytet jag begärde. Och nu är 12 mini här och jag vet att jag kommer att älska den när den ersätter min SE, så småningom... för jag känner ingen brådska, för återigen så är mobilen långt ifrån det mest centrala i min tekniksamling och i mitt liv, och jag har ingen avsikt att ändra på det heller. Men batteriet på min ersatta SE-telefon är snart förbrukat igen och då är man så illa tvungen att genomföra bytet

Permalänk
Skrivet av Tältarn:

Men för en vanlig Svensson utan något större teknikintresse har andra vanor och kanske bara har en mobil + en laptop (och ev padda), och då blir telefonen plötsligt mycket viktigare eftersom man närmast konstant har den i handen; vare sig man är hemma, på jobbet, eller på språng.

Och vad har du istället, en iPad? Visst är iPad bra, men den är väldigt klumpig att ha i fickan hela tiden. Speciellt om man inte ersätter ens mobil med iPaden utan bär med sig båda två.

Vi går emot en utvecklingen där folk hela tiden behöver ha teknik för att kunna göra allt mer saker. Och ens mobil har idag blivit på smärtgränsen vad folk vill bära med sig, så det kvittar hur mycket andra saker man har som ipad, laptops, servrar etc så ersätter det inte ens telefon. Det som skulle kunna ersätta mobilen är smarta glasögon och smartklocka.

Jag håller dock med att budgeten för hur man vill spendera pengar såklart påverkas av hur mycket teknikprylar man har, jag själv har x antal laptops, surfplattor, stationära och servrar. Inget av dessa är high end, skulle jag köpa det skulle det handla om miljonbelopp. Där en person som enbart köper en highend mobiltelefon kommer undan billigare.

Permalänk
Medlem

Folk verkar missa faktum att om man ska tillverka en viss produkt som riktar sig mot specifik demografi så för produktens andra egenskaper också matcha det som den målgruppen föredrar.

Mindre telefoner brukar föredras av antingen praktiska eller ergonomiska skäl och denna sorts målgrupp matchar typiskt sätt inte med följande punkter:
* Köper ny telefon så fort en nyare modell släpps, minst 1 ggr per år
* Bryr sig inte om kostnad och slänger gärna extra tusenlappar för lite extra minne eller extra kamerafunktion
* Väljer deras inköp efter vilken brand/märke produkten har över dess praktiska funktioner
* Vill lägga ner över 7000 SEK på en telefon

De som efterfrågar mindre telefoner matchar inte apples företagsvision till och börja med, så det blir svårt för mig att se hur denna produktlinje skulle fortsätta även ifall folk lägger sina pengar för att köpa sådan denna år så skulle de avbryta pga låg försäljningsmängd under nästa år då folk redan är redan nöjda med deras 12 minis-

Permalänk
Skrivet av Petterk:

Man köper inte ett flaggskepp eller senaste Apple-modellen för att ha telefonen i fyra år. De flesta uppgraderar efter ett par år eller köper en äldre generation.

Apple iPhone 12 Mini med abonnemang hos Telia kostar 599 kr/mån med 12 GB. Själv köpte jag en Moto G7 för snart två år sedan för 2000 kr och spenderar 95 kr/mån på samtal/data. Kostnad för en iPhone 12 Mini är då 14376 kr över två år, min kostnad är 4280 kr. Drar man ut det över fyra år blir min kostnad 6560 kr och med iPhone 12 Mini 23232 kr, eller om man byter till 95 kr/mån för data/samtal efter två år 16656 kr. Alternativt så lägger man ut det kontant och köper telefonen för 8775 kr, då blir det 11055 kr över två år eller 13335 kr över fyra om man betalar 95 kr/mån för data/samtal, men behöver lägga betydligt mer pengar från början.

XZ1 Compact kostade ca 5500 kr när den var ny 2017. Blir ökad kostnad hur du än ser på det 5500 kr fördelat på 42 månader är ~131 kr/mån, medan en iPhone 12 Mini för 8775 kr är ~182 kr/mån fördelat på 48 månader.

En budgetmobil för drygt 1000 kr kan du utan problem använda i tre år om du köper den vid rätt tillfälle, om du är än mer priskänslig. Idag har en sådan mobil fingeravtrycksläsare och halvt användbar kamera, går du upp till 1300-1500 kr får du även NFC. Vill du ha mer prestanda och 5G? Betala 3000-4000 kr och du är där. Vill du ha Apples billigaste måste du fortfarande betala några lappar extra och behöver tänka på annat än att spara pengar.

Du har glömt tre viktiga faktorer som Apple har fördel gentemot din Motorola.

1. Betydligt bättre andrahandsvärde
2. Betydligt bättre komponenter och kvalitet
3. Betydligt bättre livslängd gällande mjukvaran. Oftast fem ibland sex år.

Vet inte om gäller så bra på Apples Iphone SE modeller när det kommer till ettan men de andra så får man igen en hel del av pengarna när man säljer den vidare. En Moto G7 kommer ha betydligt sämre andrahandsvärde efter tre år. Visst nu kanske din Moto G7 kostar 2500kr ny eller där runtomkring men tar man i åtanke de punkterna ovan så är Apples telefoner inte dåliga som du försöker få det till.

Permalänk
Medlem

Klart marknaden är kall när de nästan tar normal-priser (som även de är överprisade) för mini-varianten...

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | MSI MAG X570 Tomahawk Wifi | AMD Ryzen 9 5900x | Nvidia RTX 2060 | Noctua NH-D15 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3200MHz CL14

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en men priset är ännu fel kanske pga att prestandan är overkill, jag skulle nöjt mig med simplare specs och den formfaktorn till ett pris runt 6000 sek.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Du har glömt tre viktiga faktorer som Apple har fördel gentemot din Motorola.

1. Betydligt bättre andrahandsvärde
2. Betydligt bättre komponenter och kvalitet
3. Betydligt bättre livslängd gällande mjukvaran. Oftast fem ibland sex år.

Vet inte om gäller så bra på Apples Iphone SE modeller när det kommer till ettan men de andra så får man igen en hel del av pengarna. En Moto G7 kommer ha betydligt andrahandsvärde efter tre år.

Inbytningsvärdet för iPhone SE 2a generationen hos Apple är 1290 kr vid 64 GB-modellen om den är i bra skick. Första generationen får du 265 kr för, och den är snart fem år. När man köper iPhone 12 ska sägas.

Går inte att säga något om supporttiden i förväg, har kommenterat det tidigare i tråden se #18914378.

Hade jag köpt en iPhone 7 för 5500 kr istället hade jag väl kunnat sälja den idag för 1000 kr och typ noll efter tre-fyra år.

1000-2000 kr i försäljningsvärde är för min del ointressant efter tre års användning, kostar att lägga tid på att sälja något. Det kommer ändå kosta mer för något jag inte önskar att köpa personligen, har inget emot att andra väljer Apple och får betala mer och kan mycket väl välja något som kostar mer framöver själv. Man kan tänka på annat än att spara pengar, men då töms kontot på pengar också. Det finns inget scenario där man faktiskt tjänar något på att kunna sälja en gammal enhet för någon tusenlapp eller två hur som helst. iPhone blir hur du än gör flera tusenlappar extra jämfört med något modernt som fyller behovet. iPhone 12 Mini är mer än fyrdubbla priset och är väl värt i bästa fall 2500-3000 kr efter två år eller någon tusenlapp i inbytesvärde.

Permalänk
Medlem

Var väldigt sugen på en 12 mini men batteriet avskräckte så det blev storleken större, i efterhand känns det som bra beslut då skärmen är lika stor som gamla 7+ fast nallen är mindre och kan vara i drift en hel dag utan problem.

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av oceanic:

Var väldigt sugen på en 12 mini men batteriet avskräckte

Tycker att batteriet på iPhone 12 mini är helt ok (min telefon):

Batteritiden är bättre än iPhone SE 2020, vilket borde räcka för de flesta. Min sambos iPhone 8 (med ett par år på nacken) orkar knappt med en arbetsdag.

Edit:
Nu när Apple Pay håller på att slå igenom på allvar, så känns det skönt att ha en liten plånboksvänlig telefon

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Och vad har du istället, en iPad? Visst är iPad bra, men den är väldigt klumpig att ha i fickan hela tiden. Speciellt om man inte ersätter ens mobil med iPaden utan bär med sig båda två.

Vi går emot en utvecklingen där folk hela tiden behöver ha teknik för att kunna göra allt mer saker. Och ens mobil har idag blivit på smärtgränsen vad folk vill bära med sig, så det kvittar hur mycket andra saker man har som ipad, laptops, servrar etc så ersätter det inte ens telefon. Det som skulle kunna ersätta mobilen är smarta glasögon och smartklocka.

Jag håller dock med att budgeten för hur man vill spendera pengar såklart påverkas av hur mycket teknikprylar man har, jag själv har x antal laptops, surfplattor, stationära och servrar. Inget av dessa är high end, skulle jag köpa det skulle det handla om miljonbelopp. Där en person som enbart köper en highend mobiltelefon kommer undan billigare.

Jag har ingen padda, har provat en kortare period men aldrig hittat användningsområdet för mig själv. Som du är inne på, paddan är nästan lika klumpig som en laptop och med lika begränsad funktionalitet som en smartphone, så då kör jag hellre smartphone eller laptop beroende på situation.

Så min setup är smartphone/laptop/desktop/server. Och på gott och ont så blir vi mer beroende av teknik för att göra saker när vi är ifrån hemmet, men det hindrar oss inte från att försöka begränsa vår användning av smartphones till mer än nödvändigt. Genom att ha en mindre och äldre smartphone känner jag mig mindre benägen att plocka upp den för att slösa tid och vara osocial, vilket jag tror man löper större risk att göra om man bär runt på den senaste 7-tums-telefonen på marknaden. Man får ju ha i åtanke att det finns många aktörer där ute som har incitament för att vi ska bli ännu mer beroende i vardagen av våra smartphones och använda dem ännu mer i vår vardag, och utan att tänka till är det lätt att det faktiskt blir så också, och kanske inte till vår egen fördel.

Permalänk
Medlem

Riktigt trist. Det är långt ifrån mitt uppgraderings-år just nu så jag kunde inte med gott samvete beställa en. Men jag såg ju fram emot att formatet skulle stanna tills gången det är dags.

Har den "lilla" iphone 11 Pro och den är stor och otymplig. Jag har inte heller små händer eller så utan bara vill att telefonen ska vara ett smidigt enhandsredskap, och det är definitivt en sekundär enhet i min pryluppställning där det finns större skärmar att tillgå där det behövs.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Inaktiv

Inte förvånad. Tycker iPhone 12 mini är för dyr. Inte stor prisskillnad mellan den och iPhone 12 heller. Tycker faktiskt 12 har bättre storlek, inte för liten men inte för stor heller. Dock är både iPhone XR/11 och Max-modellerna på tok för breda och tunga för min smak. iPhone SE må ha bezels men hellre det för en mer human prislapp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon315148:

Inte förvånad. Tycker iPhone 12 mini är för dyr. Inte stor prisskillnad mellan den och iPhone 12 heller. Tycker faktiskt 12 har bättre storlek, inte för liten men inte för stor heller. Dock är både iPhone XR/11 och Max-modellerna på tok för breda och tunga för min smak. iPhone SE må ha bezels men hellre det för en mer human prislapp.

Är inte iphone 12 i princip lika stor som XR och 11 (icke-pro)? Samma skärmstorlek i alla fall.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Är inte iphone 12 i princip lika stor som XR och 11 (icke-pro)? Samma skärmstorlek i alla fall.

iPhone 12 är lättare/tunnare tack vare OLED-skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Är inte iphone 12 i princip lika stor som XR och 11 (icke-pro)? Samma skärmstorlek i alla fall.

” Den nya iPhone 12 ser lite mer ut som iPhone 4, förutom när det gäller färgerna: svart, vit, röd, grön och blå. Flärpen är smalare än tidigare och mobilen är totalt 11% tunntare, 15% smalare och 16% lättare än iPhone 11, utan att ha minskat ned på skärmstorleken.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Kompakta telefoner - produkten alla skriker efter men ingen köper.

Tror att de som skriker om kompakta telefoner även skriker efter kompakta priser.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

De har de äldre generationerna också, just nu tillverkar de även iPhone 11, XR och SE. Ingen skulle förlora på att 12 Pro ersatte 12 exempelvis. Ersätt SE och skrota 12 och 12 Mini och det det är fortfarande fem modeller.

Samsung har fler modeller än ÅF vet vad de ska göra med grejerna.

Samsung, om någon borde rensa i modellfloran. Helt tokig, och helt oöverblickbar! Crazy!

Apple verkar ha bättre kontroll, och vet hur man optimerar försäljning och vinstmarginaler.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Och vad har du istället, en iPad? Visst är iPad bra, men den är väldigt klumpig att ha i fickan hela tiden. Speciellt om man inte ersätter ens mobil med iPaden utan bär med sig båda två.

Vi går emot en utvecklingen där folk hela tiden behöver ha teknik för att kunna göra allt mer saker. Och ens mobil har idag blivit på smärtgränsen vad folk vill bära med sig, så det kvittar hur mycket andra saker man har som ipad, laptops, servrar etc så ersätter det inte ens telefon. Det som skulle kunna ersätta mobilen är smarta glasögon och smartklocka.

Kan bara tala för mig själv, men klarar mig väldigt fint på mina smarta klockor. Kan ringa och ta emot samtal, och göra det mesta jag behöver på språng. Det mesta som håller mig kvar att jag alltid måste ha mobil med mig är bank-ID, Swish, och nyckel till vår Tesla (de har ingen app för AW än). Skall jag dock träna eller ta en joggingtur så lämnar jag gärna telefonen hemma.

Känner inte något stort behov av större skärm på telefonen. När skall jag använda det, och till vad?

När jag är på jobbet har jag bärbar dator, i bilen har jag 15" skärm, och hemma har jag fullt med datorer och surfplattor. Vid sängen har jag alltid en iPad och en e-boksläsare. När jag är ute och reser har jag oftast med mig en både en bärbar dator och en iPad (och alltid minst en av de prylarna).

Vet inte ens när jag skall använda en stor telefon som jag har med i fickan.

Men jag köper absolut att vi alla är olika, och har olika både vanor och behov. Så inget fel med det.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Inbytningsvärdet för iPhone SE 2a generationen hos Apple är 1290 kr vid 64 GB-modellen om den är i bra skick. Första generationen får du 265 kr för, och den är snart fem år. När man köper iPhone 12 ska sägas.de.

Inbytespriserna hos Apple, och de flesta andra tillverkare som erbjuder det, är sällan i närheten av marknadsvärdet.

Bättre att sälja privat, eller till andra uppköpare, och sedan köpa den nya telefonen utan inbyte hos Apple.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Tycker att batteriet på iPhone 12 mini är helt ok (min telefon):
https://i.ibb.co/FxvMZmg/6-C6741-C1-105-A-479-A-9-E3-E-A79-AB1-F5-B9-BE.png

Batteritiden är bättre än iPhone SE 2020, vilket borde räcka för de flesta. Min sambos iPhone 8 (med ett par år på nacken) orkar knappt med en arbetsdag.

Edit:
Nu när Apple Pay håller på att slå igenom på allvar, så känns det skönt att ha en liten plånboksvänlig telefon

Ser riktigt bra ut för en så liten telefon (där annars just batteritiden är ofta största akilleshälen)!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Samsung, om någon borde rensa i modellfloran. Helt tokig, och helt oöverblickbar! Crazy!

Apple verkar ha bättre kontroll, och vet hur man optimerar försäljning och vinstmarginaler.

Om de behöver stoppa produktionen har de nog inte kontroll, men vi får se hur det påverkar utbudet längre fram. Tänk på att Apple är en ÅF i första hand och de fysiska butikerna är inte gjorda för hur många modeller som helst av deras produkter.

Permalänk
Medlem

De skulle skippat vanliga 12:an. Eller SE2. Storleksskillnaden har inte tillräckligt många fans för att de ska kunna hålla två modeller vid liv. I synnerhet inte när företagen som köper den billigaste varianten kan välja SE2, som också räcker gott för de som vill ersätta sin 6/7/8:a.
Hade den kostat en tusing mindre hade den antagligen tagit för mycket av 12:ans försäljning.

Med det sagt tycker jag formfaktors är grym. Och jag vet inte när jag va borta från laddmöjlighet en hel dag sist så batteriet är inget problem (plus att jag gick från en 6s så allt va ju bättre...)

Permalänk
Medlem

Jag har problem att få plats med min S20 i mina jeansfickor, den har åkt ut ett par gånger redan, så jag förstår inte riktigt var folk som har större mobiler ens har dem. Har alla skaffat cargo pants de senaste åren eller har de dem (hemska tanke) i backfickorna?

Storleksmässigt hade jag velat ha en S10e, som frun har, men när S20 gick ner i samma pris på Black Friday, kändes det så dumt att inte köpa den nyare.

Jag förstår trenden med att vilja ha större skärm och bra batteri när fler och fler lyssnar på musik och streamar video på sina mobiltelefoner, men för min del måste det finnas en gräns för hanterbarhet och den är när jag inte kan bära med mig mobilen i vanliga byxfickor.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX