Intel lanserar Core 11000-serien för bärbara speldatorer

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av employed:

Just nu, ja. Eftersom både nya xboxen och PS5 har åtta kärnor i sin CPU så kommer spelvärlden se fler nya spel som är bättre på att utnyttja fler kärnor.

Håller nog med men att jämföra med konsoler säger inte mycket, xbox one och ps4 hade väl också 8 kärniga jaguar processorer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Sh/\rK=-:

Ja det är subjektivt, man får väl hålla sig till att jämföra inom samma genre. Håller med om att Ori är ett väldigt vackert spel. "Buggfesten" CP 2077 som du kallar den, jag är på sista uppdraget och har inte stött på en enda game breaking bug eller knappt några buggar alls förutom små grafiska glitchar och en bil där fysiken får spel nån gång. Den allvarligare buggen jag hade var att jag inte kunde prata med en kille, en snabb reload fixade detta. Det är relevant eftersom du kallade det "värdelöst optimerade rappel-spel " Jag skulle aldrig kalla mig spel programmerare men har iaf codat ett spel med fysik från grunden i närtid så helt ute och cyklar är jag inte. Och då räknar jag givetvis inte alla spela man gjorde/skrev av på C64 och Amigan. Vad jag vill komma till? Ja du kallade ett riktigt grymt spel "värdelöst optimerade rappel-spel " så om man slänger ur sig skitkakor får man ibland äta upp tidigare nämnda skitkakor?

Sony och Microsoft håller inte med om att det var ett grymt spel. Inte heller stooor del av de som spelar på PC. Grymt spel är väl ett som alla eller nästan alla är lyriska över inte om 10% tycker det är grymt?
Rappel spel var väl hårt, men värdelöst optimerat är väl mer fakta än spekulation?

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem
Citat:

För att kompensera lägger Intel sin tilltro till arkitekturen Willow Cove och klockfrekvenserna på uppemot 5,0 GHz, något som bör resultera i ett signifikant lyft i enkeltrådad prestanda och spel.

Jag har kvar min processor från förra gången intel försökte komma ifatt med hjälp av klockfrekvens.
Någon som vill köpa en 3,6Ghz P4? Perfekt nu i vinterkylan

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

"datormodeller under 18 millimeter"

Datormodeller (med CPU) under 18 mm.
Kontorslandskapens "CPU-hållare" kan då göras smalare än de ~20 cm som är standard.