Embracer Group köper Gearbox Software för tre miljarder kronor

Permalänk
Medlem
Skrivet av KplSteiner:

Det här är ju en gammal nyhet? Eller har artikeln uppdaterats idag?

Jaha ok, gick in o kollade kursen och var förvånad över att den sjunker, men då var det här då inga nyheter alls då rå, det förklarar ju ganska mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

De bumpar gamla artiklar. Den här är från 3:e februari. Jag har klagat på det tidigare men det fortsätter, i princip varje dag. Jag förstår resonemanget att det ökar engagement i en artikel om den kommer upp igen. I verkligheten blir det snarare att man inte scrollar ner till nya artiklar för man bara ser gamla artiklar på förstasidan.

Vad är anledningen tro? Betalar i detta fallet embracer för exponering? Nån form av ekonomiskt incitament måste det vara tänker jag 🤔

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

De bumpar gamla artiklar. Den här är från 3:e februari. Jag har klagat på det tidigare men det fortsätter, i princip varje dag. Jag förstår resonemanget att det ökar engagement i en artikel om den kommer upp igen. I verkligheten blir det snarare att man inte scrollar ner till nya artiklar för man bara ser gamla artiklar på förstasidan.

Märkligt, för när jag ser en gammal artikel så antar jag att jag läst alla, och slutar scrolla neråt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

Vad är anledningen tro? Betalar i detta fallet embracer för exponering? Nån form av ekonomiskt incitament måste det vara tänker jag 🤔

I vissa fall är det nog så, men ibland tror jag vissa artiklar blir lästa av färre än vanligt och då exponeras de extra. Eller i andra fall som med tester så exponeras de vid toppen längre eftersom det är mycket jobb som ligger bakom. I det här fallet är jag dock lika oförstående som resten av tråden. Ämnet är ju inte så speciellt heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av KplSteiner:

Märkligt, för när jag ser en gammal artikel så antar jag att jag läst alla, och slutar scrolla neråt.

Precis så gjorde jag också förr, nu har jag dock märkt flera gånger när olästa grejerna ligger på plats 5/6 ungefär i flödet. Så jag har lärt om att scrolla längre och titta noga...

Sjukt irriterande

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

Vad är anledningen tro? Betalar i detta fallet embracer för exponering? Nån form av ekonomiskt incitament måste det vara tänker jag 🤔

Nej det tror jag inte, men eftersom Sweclockers inte ville vara med och svara på frågor om betalda artiklar i P1:s inslag om tech-media förstår jag om nån har såna frågor.

Permalänk
Medlem

Men viktigast av allt: Dom äger 4A Games - Superstudion bakom Metro serien

Visa signatur

I7 12700k - 32gb DDR4 3200mhz - RTX 3080 - Windows 11

Permalänk
Hjälpsam

Har personligen inte haft några problem med BL3, vara sig story eller prestanda.
Vad gäller story, tror jag att många har lite för höga förväntningar.
Vad gäller prestanda fick man skruva ned vissa saker, nämns ett par gånger i BL3-tråden.
Mycket av hatet gäller att BL3 inte släpptes till Steam, lika tidigt som till Epic, ganska barnsligt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KplSteiner:

Märkligt, för när jag ser en gammal artikel så antar jag att jag läst alla, och slutar scrolla neråt.

Precis det jag sa ju? Eller missförstår jag dig

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

Precis det jag sa ju? Eller missförstår jag dig

Nej jag håller med dig, det är ett märkligt förfarande av Sweclockers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Homeworld 3 verkar ju galet lovande iaf.

Vi har en trailer att gå på och du tycker det verkar galet lovande redan nu?

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Läst väldigt mycket om utvecklingen så bara en trailer är ju inte riktigt sant.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB