3070 beställningar, vem hann?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Youjimbo:

Ah, tråkigt.
Den situation vi har nu skapar en svart andrahandsmarknad som skadar vår hobby. Svårt att veta hur man ska agera. Jag är rädd att detta blir lite av praxis i framtiden där scalpers kommer in i hobbyn och förstör tillgänglighet och prisbild för i princip alla kommande lanseringar av topprodukter i framtiden.

Baserat på trådarna så ställer ju även många gamers till det med tiotals olika reservationer och flertalet återköp/nyttjande av ångerrätt.

Det beteendet innebär inte bara onödigt stor brist, logistisk mertid och ökade priser men även sämre och sämre konsumentvillkor.

Permalänk
Medlem

Hämtade ut mitt Gigabyte 3070 Gaming OC igår efter snabb leverans från @Inet! I helgen blir det montering och så åker mitt 1070 upp på marknaden.

Med detta lämnar jag tråden (aktivt i alla fall, kanske lurkar) och hoppas att ni andra också snart får tag på de kort ni vill ha. Tack för en bra tråd och gott sällskap i väntandet!

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av sterling:

Baserat på trådarna så ställer ju även många gamers till det med tiotals olika reservationer och flertalet återköp/nyttjande av ångerrätt.

Det beteendet innebär inte bara onödigt stor brist, logistisk mertid och ökade priser men även sämre och sämre konsumentvillkor.

Givetvis är det så men det är ju orsakat av de allt mer extrema släppen på slutet med låtsasvolymer och låtsaspriser. Samt tack till alla miners...

Permalänk
Medlem

Får mitt 3070 Rog Strix OC imorgon, beställt 27/1-21 från non.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sterling:

Baserat på trådarna så ställer ju även många gamers till det med tiotals olika reservationer och flertalet återköp/nyttjande av ångerrätt.

Det beteendet innebär inte bara onödigt stor brist, logistisk mertid och ökade priser men även sämre och sämre konsumentvillkor.

Det beror ju enbart på scalpers och miners.
Gamers utgör ytterst troligt enbart ett fragment av försäljningen. En bekant miner baxade 4 kort dag 1.

Jag beställde ett 3070 från en E-butik för att komplett skjutit på datumet en gång i veckan framåt och bakåt, nu senast till april.. Jag har väntat sen september och ska bli farsa i maj så det är dags att byta ut mitt skräpkort ASAP.

Det är Enbart miners och scalpers fel för att konsumenterna inte har korten. Det enda gamers gör är att störa leveransdatum med returer och avbokningar.

Tillverkarena borde göra kort anpassade för miners...

Edit.
Aningen off thread... Men jag för mitt 3070 nästa vecka..

Visa signatur

Fractal Design define C/S, 3700x, Asus 570x-p, EVGA 980ti, Corsair vengeance 32 GB 3200 MHz.

Permalänk
Medlem

Miners kommer fortfarande att köpa spelkort om det funnits speciella miners-kort. Är ju helt annat andrahandsvärde på dessa kort som gör det värt för dom även om dom är dyrare.
Dessutom är det ju brist på GPU och vissa mer än andra, inte kort i sig då det finns div. GT710, 1030, GTX 1050Ti, 1650, 1660, RTX 3070, 3090, AMD 6900XT samt 6800. Så inte säkert det finns kort för gamers då GPU:n kanske sitter i miners-kortet i fråga istället.

Permalänk
Medlem

Får mina msi rtx 3070 gaming X trio i morgon enligt instabox 😀
Det ena kommer att returneras eller åka ut på marknaden. Bokade på olika ställen så helt plötsligt rasslade det till i mejlkorgenz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surdal:

Det beror ju enbart på scalpers och miners.
Gamers utgör ytterst troligt enbart ett fragment av försäljningen. En bekant miner baxade 4 kort dag 1.

Jag beställde ett 3070 från en E-butik för att komplett skjutit på datumet en gång i veckan framåt och bakåt, nu senast till april.. Jag har väntat sen september och ska bli farsa i maj så det är dags att byta ut mitt skräpkort ASAP.

Det är Enbart miners och scalpers fel för att konsumenterna inte har korten. Det enda gamers gör är att störa leveransdatum med returer och avbokningar.

Tillverkarena borde göra kort anpassade för miners...

Edit.
Aningen off thread... Men jag för mitt 3070 nästa vecka..

Jag beställde mitt 3070 i slutet på januari och hade det i handen eftermiddagen efter på en lördag.

Permalänk
Medlem

Har inte hänt ett dyft på det kort jag beställde i mellandagarna, så i fredags slösurfade jag runt på NoN och de hade EAGLE oc klickbart till varukorgen.
Tyvärr inte det kort jag hade valt i förstahand samt det stigande priset men med rådande omständigheter la jag beställningen och kvittensen säger leverans 12/2.
Ska bli intressant och se om det stämmer.

Visa signatur

Intel i7 10700KF | RTX 3070 OC | ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | Corsair Vengeance LPX 4x8 3200 mhz | Phanteks Eclipse P600S | ADATA XPG SX8200 Pro 2tb | Corsair RM850 | Acer Predator X34P

Permalänk
Medlem

Gigabyte Vision OC 3070 är ett sjukt snyggt kort som verkligen imponerat mig. Nu kommer jag visserligen från ett Vega 64 med Blower men wow. Spelar ingen roll hur mycket jag pushar den, tyst och kall. Hörs inte över övriga systemet.

Sa jag snygg också? Om man skall ha ett vitt tema så passar Vision perfect.

Permalänk
Skrivet av psilobe:

Gigabyte Vision OC 3070 är ett sjukt snyggt kort som verkligen imponerat mig. Nu kommer jag visserligen från ett Vega 64 med Blower men wow. Spelar ingen roll hur mycket jag pushar den, tyst och kall. Hörs inte över övriga systemet.

Sa jag snygg också? Om man skall ha ett vitt tema så passar Vision perfect.

Yes Vision-kortet är enligt mig det klart snyggaste kortet. Känns som att det spelar i en helt egen division.

Det kanske ska tilläggas att jag inte har ett Vision.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk

Måste också tacka @inet för lösningen med Gigabyte RTX 3070 Gaming OC istället för det beställda Gigabyte Eagle.
Mkt uppskattat. Rullar på finfint

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus Prime Z690-A, Gigabyte RTX 3070 Gaming OC, Corsair 32GB DDR5 5600Mhz, Noctua NH-D15 Chromax, Samsung 980 Pro M.2 NVMe 256 GB-OS, be quiet! Dark Base 900, Corsair RM 850X V2, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

inet ringde i fredags o erbjöd mig ett asus rog 3070 OC kort white ed. jag tackade nej då jag vill ha ett svart non OC, var 9 i kö. de visste inte när de skulle få in, stor 31/3 på deras sida. men fick mitt kort idag, skickades i fredags kväll

Visa signatur

"better a dead hero, then a living failure"

Permalänk

Finns MSI GeForce RTX 3070 GAMING X TRIO i lager på Netonnet!

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Visa signatur

Citera mig för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smileduck:

Finns MSI GeForce RTX 3070 GAMING X TRIO i lager på Netonnet!

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Nää 😮
😅
Fasen, det va ju inom min budget typ
Det skulle inte halsa om jag köpte ett 3070 va? har en i7a 8700@ 4,5 vid spel, kör på en 1440p skärm, 165hz 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Nää 😮
😅
Fasen, det va ju inom min budget typ
Det skulle inte halsa om jag köpte ett 3070 va? har en i7a 8700@ 4,5 vid spel, kör på en 1440p skärm, 165hz 👀

Borde inte vara några problem. Jag har en 8700k tillsammans med en 3070 och en 1440p 144hz skärm.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650 l AMD Ryzen™ 5 7600 l Thermalright Peerless Assassin 120 SE l Gainward GeForce RTX 3080 Phoenix 10GB l Kingston Fury Beast RGB 32GB l Corsair RM1000x Shift 1000W l Lian Li LANCOOL 216 RGB

Permalänk
Medlem

Fick precis mail från NoN att mitt kort skickats.

Visa signatur

Intel i7 10700KF | RTX 3070 OC | ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | Corsair Vengeance LPX 4x8 3200 mhz | Phanteks Eclipse P600S | ADATA XPG SX8200 Pro 2tb | Corsair RM850 | Acer Predator X34P

Permalänk
Webhallen

En del 3070 öppnade hos oss nu! get them while they are hot!

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Permalänk
Medlem

Nope
Inte i min prisklass iaf, högst 7500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

En del 3070 öppnade hos oss nu! get them while they are hot!

/Patrik

Va på jobbet, hann inte...

dom här versionerna med bara 2 fläktar, låter dom mer än dom med 3?

Edit: Denna skulle jag vilja ha, till PUBG och kommande bf6, i 1440p:

https://www.inet.se/produkt/5411708/pny-geforce-rtx-3070-8gb-...

Permalänk
Skrivet av Swennis:

Nope
Inte i min prisklass iaf, högst 7500

Fanns 10st, köpte ett själv och det har redan skickats.

Hoppas du har en beställning på ett 3070 sen innan alla prishöjningar.

Permalänk
Medlem

Inte lagt nån beställning alls än
Kommer det bli prishöjningar menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Inte lagt nån beställning alls än
Kommer det bli prishöjningar menar du?

Kom väl för ca 3 veckor sedan, 7590:- som länkades ovanför får nog ses som billigt idag, speciellt för ett 3070 tre fläktars kort.

Permalänk
Medlem

Har fått mot ena kort från NoN skickades med instabox. Kortet från Inet skickas också med instabox då jag funnit dem bra o snabba. Men nu har dom lyckats slarva bort kortet från Inet, visst det skulle returneras ändå men hade jag returnerat det så kanske någon annan fått glädje av det. Börjar misstänka att det kanske finns klåfingrighet inom paketsektirn. Dom ser att det är från elektronik säljare och kanske är på läst. Jag vet inte bara spekulation. Men måste säga att instabox har och håller kontakt med mig om situationen som uppstått så det skall dom ha all cred för.

Permalänk
Medlem

Betalade 8790kr för ett 3070 och fick en hallon-lakrits pingvinstång. Inte ok! @inet
Snabb leverans dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparkie:

Betalade 8790kr för ett 3070 och fick en hallon-lakrits pingvinstång. Inte ok! @inet
Snabb leverans dock.

Ouf, den sved! Ska man ge så mycket hade jag hellre klippt mån budgetmodell på 3080 om det överhuvudtaget går att få tag på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparkie:

Betalade 8790kr för ett 3070 och fick en hallon-lakrits pingvinstång. Inte ok! @inet
Snabb leverans dock.

Inte ok? Du blev väl inte tvingad? 😅
Jag betalade 7400 o det kändes som jag gjorde en riktigt kass affär. Dock var jag ledig o ville spela cyberpunk så jag accepterade mitt öde

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.