Asrock bakar in roterande kugghjul i moderkortet Z590 Taichi

Permalänk
Medlem

Exakt en sådan funktion jag söker efter när jag inhandlar mammabräda!

Permalänk
Medlem

Kul idé. Skulle tycka det vore trevligare om det rörde sig med konstant hastighet istället för att rycka, och att dess kompanjonkugghjul också rörde på sig. Finns definitivt ställen och teman där det passar in fint.

Fast jag skulle nog vilja ha det på framsidan av chassit då...

Permalänk
Medlem

För mig som klocknörd tycker jag det var lite häftigt ändå, kunde gjorts bättre dock.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Inaktiv

En PC-intresserad urmakare från Schweiz. Tänk vilket bygge det skulle kunna bli...

Permalänk
Medlem

"Med en SSD slipper du en massa mekaniska rörliga delar i din dator!"

Asrock: ...

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av CymbalCrasher:

Klart, men vill veta om datorn sover eller är avstängd.

Ja, om det är ett krav samt enda sättet att se det på så blir det förstås svårare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Vänta tills alla som tycker att RGB är onödigt får höra det här

Blev faktiskt inte så triggad på den här. Antagligen en engångs grej som är lite rolig och udda.

Fråga mig igen om ett år när det inte går att få tag på en enda vettig datordel utan kugghjul...

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Avstängd

Om man skulle få veva igång sin dator så skulle det bli köp direkt.

Visa signatur

8700K/1080Ti/XG32VQR

Permalänk
Medlem

Jag hade istället velat haft en temperaturs LED som visar både moderkortet och CPUn.

Som jag har på mitt nuvarande moderkort.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Det kan bli coolt i en steampunk build!

Permalänk
Medlem

Alltid tyckt om designen med kugghjul på dessa moderkort MEN färgval och RGB är något de fortsätter missa med. Om de skulle köra med färg och kugghjul i bronsfärgat teama och ytligt "slitage" så skulle det kunna göras riktigt snyggt steampunk-bygge.

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Medlem

Om det roterat långstamt i konstant hastighet, kanske (men förmodligen nej...).

Det här "hackandet". Bara irriterande att titta på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

*host*Fractal Design*host*

Hur ett företag som har så avskalad design tillåter att det finns en blå led som lyser så starkt att de bokstavligt talat bländar en om inte rummet är ljus är för mig mycket konstigt.

Jag har klippt itu en gammal strumpbyxa för att dämpa ljuset.

Nä Fractal, här får ni tänka om (ifall ni inte redan gjort det, mitt senaste chassi är ett Define S).

Rullar alltid stolen med en tröja på i vägen Har burken på golvet under bordet

Skrivet av Nasso:

Om det roterat långstamt i konstant hastighet, kanske (men förmodligen nej...).

Det här "hackandet". Bara irriterande att titta på.

Lite som ett urverk, tycker det ser bättre ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Ja det kanske kan vara intressant för någon som bygger en PC med cyber/steampunk tema. Själv tycker jag det ser ut som något som bara lägger till extra oljud, men jag börjar bli gammal.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Hedersmedlem

Alltså, jag fattar inte all negativitet kring detta.

Vad är detta för forum egentligen? Sweclockers?! Hallå?

Ett kugghjul är ju liksom första steget till drömmen om en klocka i en dator, vilket i sin tur är en grej man kan överklocka!

Personligen har jag överklockat alla mina klokor så att de går snabbast av alla i min bekantskapskrets, får stanna min klocka i flera minuter varje dag för att alla andra ska kunna hänga med.

Permalänk

Intressant! Själv vill jag ha ett så rent kretskort som möjligt då jag verken nyttjar funktionerna med rgb etc. Eller för den delen, ser dem.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Ja det kanske kan vara intressant för någon som bygger en PC med cyber/steampunk tema. Själv tycker jag det ser ut som något som bara lägger till extra oljud, men jag börjar bli gammal.

Ja, antagligen börjar både du och jag bli gamla, men det är ändå ganska idiotiskt ...

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Det är faktiskt en fas mindre, men varje fas blir 50% kralligare.

Den största delen av prisskillnaden lär även kunna tillskrivas Intel, som förmodligen väntar sig att Rocket Lake blir det bästa sedan skivat bröd och därför tar bra betalt. Den enkeltrådade prestandan ser förvisso jäkligt lovande ut, men att de tar mer betalt för chipsets och därtill försöker sälja på folk peltierkylare för tusentals kronor är kanske en aning oroväckande.

Å andra sidan är skivat bröd inte speciellt bra, möglar och torkar snabbare.

Skrivet av heffaklumpmamma:

Älskar diffusa tickande ljud från min elektronik!

Vänta tills någon mäklare / advokat kommer in på banken med sin bärbara dator... tick tack ... tick tack ...

Skrivet av HandsomeT:

Om man skulle få veva igång sin dator så skulle det bli köp direkt.

Finns ju en fördel där när strömmen går...
- Pappa, kan du träna lite medans jag spelar klart?

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem

Känns som att det kan bli sköna missljud når det krånglar. 🤣