Oneplus 9 Pro tar till Hasselblad-märkt optik

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Sh/\rK=-:

Min nästa telefon! Tillbaka till Oneplus efter den horriblelt ömtåliga samsung s10+. Droppen var några dagar sedan när jag tappade en liten lätt glaslykta 2cm ner på s10 och det blev ett krossmärke på skärmkanet (hatar dessutom dessa rundade kanter) så det såg ut som man skjutit med luftgfevär på glaset! Gorilla glas 6 my ass! Snarare total shit glass 6.

You and me both, edge kanten på min s20+ sprack efter ett 3 dm fall på ett linoleum golv. Lite besviken på det. Har samsung care+ men nu åker den på service och sen retur för gott. Siktar på att hitta en 8T till ok pris och köra skiten ur den några ur.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Skrivet av pi:

You and me both, edge kanten på min s20+ sprack efter ett 3 dm fall på ett linoleum golv. Lite besviken på det. Har samsung care+ men nu åker den på service och sen retur för gott. Siktar på att hitta en 8T till ok pris och köra skiten ur den några ur.

Sjukt att så dyra telefoner ens kan vara så ömtåliga. Första gången tappa den lätt 3 dm byxficka i stenplatta, krossmärke o sprickor över baksidan. Andra gången fickhöjd ner i asfalt, hela baksidan + kanten splittrades. Tog de på försäkringen. Nu tredje gången med den lätta lilla ljuslyktan så kände jag helt ärligt bara för å dra den med all kraft in i öppna spisen så jag inte behövde se den "snyggt designade" skithögen mer. Min Oneplus överlevde 10 värre olyckor under sin livstid utan minsta lilla spricka.

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

You and me both, edge kanten på min s20+ sprack efter ett 3 dm fall på ett linoleum golv. Lite besviken på det. Har samsung care+ men nu åker den på service och sen retur för gott. Siktar på att hitta en 8T till ok pris och köra skiten ur den några ur.

Kan vara värt att skaffa fodral för de som ofta tappar telefonen, oavsett märke (är absolut inget Samsungfans).

Just sayin'.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Skrivet av Fire_Ice:

"Wide", det vill säga en brännvidd på 25-27 mm är inte normalt om du frågar fotografer. Normalt anses vara 40-60 mm och om jag inte misstar mig så ger en brännvidd på ~50mm en bild som liknar det vi ser med våra ögon, dock med snävare vy.

Men då har ju inte heller Pro-modellerna "normal" kamera, vilket var vad jag funderade över.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Skrivet av martinot:

Kan vara värt att skaffa fodral för de som ofta tappar telefonen, oavsett märke (är absolut inget Samsungfans).

Just sayin'.

Alla utom första gången jag tappa s10an hade jag samsungs fetaste skal, Just sayin

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Sh/\rK=-:

Alla utom första gången jag tappa s10an hade jag samsungs fetaste skal, Just sayin

Är det skalen som är dåliga, telefonerna som är dåliga, eller bara ren otur med att tappa många gånger och hårt?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Skrivet av -=Sh/\rK=-:

Min nästa telefon! Tillbaka till Oneplus efter den horriblelt ömtåliga samsung s10+. Droppen var några dagar sedan när jag tappade en liten lätt glaslykta 2cm ner på s10 och det blev ett krossmärke på skärmkanet (hatar dessutom dessa rundade kanter) så det såg ut som man skjutit med luftgfevär på glaset! Gorilla glas 6 my ass! Snarare total shit glass 6.

Jag har samma upplevelser här. Jag har framförallt ägt Oneplus telefoner men lite annat innan dess och aldrig behövt reparera eller ens märkbart repat några utav mina tidigare telefoner på alla år.

Men så köpte jag en S10+ i våras och den har redan samlat på sig fler skavanker än alla andra telefoner tillsammans. Helt värdelöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Idag är det Panasonic som brandar produkter (vissa av deras objektiv med "Leica"), och Leica som köper kameror av Panasonic som de själva brandar (inte Pentax som någon annan skrev), och däremellan en del teknikutbyten också.

Det är väl ett rätt brett samarbete mer än att man bara brandar varandras produkter, Panasonic har ju valt Leicas L-mount för sina FF-kameror och där man format en alliance kring det tillsammans med Sigma.

https://en.leica-camera.com/Company/Press-Centre/Press-Releas...

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Det är väl ett rätt brett samarbete mer än att man bara brandar varandras produkter, Panasonic har ju valt Leicas L-mount för sina FF-kameror och där man format en alliance kring det tillsammans med Sigma.

https://en.leica-camera.com/Company/Press-Centre/Press-Releas...

Absolut. Det det jag avsåg. Långt ifrån enbart "branding" (även om det också).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av martinot:

Är det skalen som är dåliga, telefonerna som är dåliga, eller bara ren otur med att tappa många gånger och hårt?

Själv så har jag bara tur på min sida, har tappar min mobil kanske mellan 1-5 gånger i mitt liv och den har alltid laddat på rätt sida, och har aldrig i mitt liv förstört glaset.

Det ända jag har lyckas förstöra på en mobil är själva mic.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Själv så har jag bara tur på min sida, har tappar min mobil kanske mellan 1-5 gånger i mitt liv och den har alltid laddat på rätt sida, och har aldrig i mitt liv förstört glaset.

Det ända jag har lyckas förstöra på en mobil är själva mic.

Samma sak här (än så länge).

Har haft massor av mobiltelefoner i över 30 år, och aldrig spräckt glaset på en enda. Har tappat i asfalt, stengolv, vanliga golv. Visst har några fått lite jack och blivit kantstötta, och lite repor i skärm. Men aldrig helt trasiga eller några större fel.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Kan vara värt att skaffa fodral för de som ofta tappar telefonen, oavsett märke (är absolut inget Samsungfans).

Just sayin'.

Yes, har dock samsung upgrade med samsung care+ (dvs 500kr självrisk). Ville köra en telefon naken för en gångs skulle när det ändå är leasing som ska returneras. Ska laga s20+ och returnera den till samsung. Har skaffat en Oneplus 8T MED skal... då denna är kontantköpt och ska hålla nåt år är det tänkt. Väldigt mycket bättre batteritid på OP 8T än s20+ .... annars är det typ samma skit. Telefoner har blivit tråkiga, ingen innovation längre som i slutändan ger så mycket.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6