Permalänk
Entusiast
Skrivet av Meantek:

10/10. Kanske för att jag stod för sju av frågorna till quizet, men lite duktig får man väl ändå känna sig.

Skrivet av Jacob:

Som av en händelse fick jag också 10/10. Stolt!

Lol vilket fusk.
Jag satte 9/10, missade på Fatality frågan. Jag har fortfarande kvar ett gammalt Commando som ligger med spraylack på baksidan. Undrar hur länge man behåller sånt gammalt skräp innan det måste slängas. Gissar nästa flytt.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Calathea:

Lol vilket fusk.
Jag satte 9/10, missade på Fatality frågan. Jag har fortfarande kvar ett gammalt Commando som ligger med spraylack på baksidan. Undrar hur länge man behåller sånt gammalt skräp innan det måste slängas. Gissar nästa flytt.

Dumt att slänga ett Commando. Finns alltid någon retrobenchare som är sugen, sälj eller åtminstone skänk till bättre behövande, gjorde en liknande manöver med ett Rampage Extreme jag hade liggande häromåret.

Nu när jag tänker efter vill jag nog ha en vägg med moderkort och grafikkort till en kommande grej. Så släng det för all del inte, ge det till mig.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Heeeelt för svårt o konstiga frågor. Blev gissningar rakt igenom.

Fick 3/10....

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Tack för ytterligare ett underhållande och fyndigt quiz!

Men fanken vad jag underpresterade.
Jag som skaffade min första dator 1992, en AMD386 på ett ASUS MB och ett Tseng Labs kort med 14" monitor för 22000:-

Permalänk
Medlem

Var lite väl mycket AMD specifikt för mina kunskaper.

RIP Abit!

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem

1/10. Det här var pinsamt svårt.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

@p1p3 @LeonHart

Jag får pudla lite och erkänna att min sarkasm inte landade särskilt väl, sen har resten av kritiken där blivit bemött tror jag.

Personligen så är jag rent allmänt rätt trött på "kritiker" som mest bara häver ur sig personliga åsikter utan närmare eftertanke på hur saker och ting ska landa eller då konstruktivt ge något. Det har säkert mycket att göra med att jag i mellan åt gör testpilotsuppdrag åt Sweclockers och har fått uppleva denna sortens "lat" kritik som jag kallar det själv.

Jag gav ju ett förslag på hur man själv personligen skulle kunna bidra till att förbättra kvalitén sen upplevdes det kanske inte som genuint från mitt håll men det var en genuin idé från mitt håll.

Jag har full förståelse då jag också sett att testpiloter ofta får ta emot oförtjänt kritik och någonstans förstår jag att man tröttnar. Jag kvarstår dock vid att jag tycker detta var inom ramarna för konstruktiv kritik och således lite fel inlägg att reagera mot.

Nu har du ju själv insett att det inte landade helt rätt vilket jag finner väldigt stort, det känns inte som något som tillhör vanligheterna på nätet så du har min fulla respekt för det. Det känns som en väldigt lämplig egenskap hos en moderator så jag får ta tillbaka vad jag skrev tidigare.

Idén som sådan är inte dum om man har folk som vill hjälpa till och jag tolkade den som genuin från din sida från början. Men man måste fortfarande kunna få tycka saker kring sidans innehåll utan att börja producera själv.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Jag har inte märkt av att det är vanligt med taggarna utåt här på SweClockers, har du fler exempel på detta?

Har inga fler exempel på detta. Detta är ackumulerat över mina 19 år som medlem och jag har inte fört någon logg över detta. Om en vecka hade jag inte kunnat plocka fram detta heller om det inte var för att jag faktiskt svarade den här gången.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Att man som moderator representerar hela sweclockers är inte sant.
Representerar moderatorerna i en r/gaming hela Reddit? Eller alla gamers?

Moderatorerna här på sweclockers modererar ideellt och gör en enorm insats för communityt som de är en del av. Anledningen att de är här är ju för att de är en del av den communityn och måste få ha samma svängrum att uttrycka sig som andra.

Att lägga den typen av ansvar som du föreslår på ideella moderatorer hade nog ganska snabbt lett till att vi inte hade haft några moderatorer alls.

För oss som är anställa är det förstås en helt annan sak.

Jag har inte skrivit att han representerar hela Sweclockers, men så fort det står moderator så höjs ribban för hur man ska utrycka sig.

Nu kan man ju se olika på saken men en moderator utsedd av Sweclockers bör ju vara Sweclockers förlängda arm och med det kommer ett ansvar.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk

Yes! 5/10. Varav tre råchansningar. Andreas Hedlund, var du än är, jag ska söka bättra mig.

Visa signatur

#nul

Permalänk
Medlem

vafan de här var ju bara frågor om ganska så nya grejer i värld

varfan är alla frågor om Micronics, Alpha, Via, Cyrix, Mitsumi osv ??

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.