Permalänk
Medlem

CPU + GPU + RAM: Customloop

Permalänk
Medlem

Custom loop. För att det är kul att pilla och att det är ljudlöst. 800rpm fixed med 5950x och 3090 strix. Hade GPU’n på luft medans jag väntade på blocket och det var ingen höjdare direkt om man är van med vatten.

Permalänk
Medlem

9år gammal Corsair 120mm AIO för CPU. Funkar kanon än! Det är den tjocka, använder 1 fläkt. Alldrig gått över 60c på en 3930K @ 4.3GHZ. Vid spel max 50 grader.

Lade till normaltemp.
Permalänk
Medlem

Luft/luft

(Från moddat mini-kylskåp... ❄️💨 🥶 )

Permalänk
Medlem

Extern customlåda alá 3x trippel. Blåste av av kylarna precis och effektiviserar luftgenomströmningen för första gången. Körde passivt ett tag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Aldrig riktigt fattat varför man ska slänga tusenlappar på vattenkylning när en random luftkylare i mellansegmentet kyler bra och knappt hörs alls, för några hundralappar. Jag menar.. De flesta av oss här på swec köper väl ändå nya prylar tillräckligt ofta för att aldrig behöva (även om många av oss gör lite ändå) överklocka och de flesta av oss är för sopiga på det för att göra det "ordentligt"

Kan ju ha fel såklart men känns vettigare att lägga de pengarna på nått annat kul eller nyttigt.

Well du har helt rätt men vissa av oss gillar att bygga datorer även om vi inte nödvändigtvis tycker om att använda dem särskilt mycket

Hade jag haft en dator som endast täckte mina behov hade jag stannat med min macbook men det är ju så roooooligt att bygga och hålla på med kylning så nu sitter jag här med vattenkylning som kostar lika mycket som resten av datorn, haha