Intel avslöjar Core i9-10900KS – potentiell sista anhalt för "Comet Lake-S"

Permalänk
Melding Plague

Intel avslöjar Core i9-10900KS – potentiell sista anhalt för "Comet Lake-S"

Specialversion i Core 10000-serien följer upp Core i9-9900KS som förmodad toppversion med högre klockfrekvenser.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Mycket flaming över Comet Lake-respams, men inte annat än att man fäller en tår nu när det väl börjar närma sig slutet. 2014 hade jag inte ens träffat min fru, ännu mindre fått barn etc. Comet Lake, du är en legend. Grisens sminks smink är nu sminkat. We love you! <3

Överväger att köpa sista gen, bara för nostalgin.

Permalänk
Medlem

Inb4 i9-10990KS Super FINAL EDITION

Visa signatur

i7 8700K | Noctua NH-D15 | ASUS Z370-F | EVGA SuperNova G2 750W | Corsair Vengeance 4x8GB @ 3400MHz CL16 | KFA2 RTX2080 Super | Samsung 970 EVO Plus 2TB | LG OLED C2 42" | ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesoj:

Mycket flaming över Comet Lake-respams, men inte annat än att man fäller en tår nu när det väl börjar närma sig slutet. 2014 hade jag inte ens träffat min fru, ännu mindre fått barn etc. Comet Lake, du är en legend. Grisens sminks smink är nu sminkat. We love you! <3

Överväger att köpa sista gen, bara för nostalgin.

Skylake menar du?
Jag kommer komma ihåg Skylake som en jävligt bra arkitektur som levde länge. Nog för att det mycket har och göra med bristfällig konkurrens men ändå.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Men alltså va? 11-serien är ju redo, varför ska Skylake skapa förvirring och lanseras igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Men alltså va? 11-serien är ju redo, varför ska Skylake skapa förvirring och lanseras igen?

Pengar.

Permalänk
Medlem

Börjar kännas lite Prescott över situationen.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Hur reagerar dom nyare intelprocessorena på lägre volt?

Permalänk
Medlem

jag som precis tänkte slå till på en 10900k.. då väntar man lite till på ks

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Manboy:

jag som precis tänkte slå till på en 10900k.. då väntar man lite till på ks

Jag som tänkte köra med en 10850K så jag vänta nog på denna med och uppgraderar sen till 11900K

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Jag som tänkte köra med en 10850K så jag vänta nog på denna med och uppgraderar sen till 11900K

Blir intressant att se hur mycket man kan överklocka Ks:en! Vilket moderkort har du tänkt dig?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Manboy:

Blir intressant att se hur mycket man kan överklocka Ks:en! Vilket moderkort har du tänkt dig?

@Manboy
Jag har köpt ROG STRIX Z490-G GAMING

Permalänk
Medlem

@anon298854
Tjusigt! Lite ovanligt med MAtx!
Jag har köpt denna!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Manboy:

@Ister
Tjusigt! Lite ovanligt med MAtx!
Jag har köpt denna!

@Manboy

Det ser trevligt ut.
Ja jag tänkte jag skulle fylla upp mitt chassi med det MAtx kortet, jag har även köpt andra minnen som ska i 4x16GB 3600MHz istället för 2 då det ser lite tomt ut.

Mvh