SweKlockers - Vad har ni för klocka på er arm?

Permalänk
Medlem

Fick hem en klocka igår och av en händelse ser jag denna tråd...!
Inget märkvärdigt, en Seiko SSB277P1 runt 2.700:-

Produktbild
Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Varvar just nu mellan dessa 3, beroende på klädvalet för dagen:

https://i.imgur.com/fjuc53R.jpg

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Hämtade ut denna hos AD i november 2020. Rolex 126610LN. Något större än den gamla då denna mäter 41mm men samtidigt något smalare lugs så upplevs inte mycket större.

Visa signatur

| Asus Strix Z270H| i7 6700k | 16GB Ballistix 2400Mhz DDR4 | 2 TB Seagate | Samsung Evo 850 250GB | MSI GTX 1080 Seahawk X | EVGA Supernova G3 750W

Permalänk
Medlem

Sitter på denna för stunden, men bär den nästan aldrig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Har en DS Caimano på 38mm, mycket trevlig, men önskar jag hade en automat och inte quartz... Vet inte hur mycket som skiljer mot DS Action dock

Men det är väl den, sen en automat Tissot och en automat Seiko som kvalar in som svar på din fråga. Tror jag har lagt upp dem här i tråden nånstans

Nice. Har kikat på Certina innan och de modeller jag tyckte var snygga var för stora helt enkelt i diameter, men gillar Caimano urtavlorna, sportiga men ändå stilrena.
Misstänker att Caimano är lite mer casual versus DS Action som är mer sport/dykarklocka, även om folk inte använder dykarklockor för just dykning i stor mån.

Okay, låter som ganska lagom att ha 2-3 st klockor(om man är intresserad av klockor dvs)

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mzibit:

Hämtade ut denna hos AD i november 2020. Rolex 126610LN. Något större än den gamla då denna mäter 41mm men samtidigt något smalare lugs så upplevs inte mycket större. https://i.postimg.cc/zB6BsSKM/075-EB2-C3-28-FD-4-ED3-A2-AF-8-AB6933-A6011.jpg

Mäktigt! Inte en klocka man har på sig en kväll ut på stan!

Edit: För att bidra till tråden, brukar varva en del klockor, men på sista tiden har den här fått mycket armtid!
gwg-100-1aer

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Mäktigt! Inte en klocka man har på sig en kväll ut på stan!

Edit: För att bidra till tråden, brukar varva en del klockor, men på sista tiden har den här fått mycket armtid!
gwg-100-1aer
https://i.imgur.com/jfIXE95.jpg

Det där är en modell jag eventuellt vill ersätta min klassiska G-Shock med! Vart köpte du den och hur mycket fick du ge för den o man får fråga?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Det där är en modell jag eventuellt vill ersätta min klassiska G-Shock med! Vart köpte du den och hur mycket fick du ge för den o man får fråga?

Rekommenderar den starkt! Multibandfunktionen är väll sådär nödvändig, men riktigt gott att den är soldriven Köpte den från klockia i somras https://www.klockia.se/casio-g-shock-gwg-100-1aer De hade då för tillfället att man fick 15% rabatt på ett köp när man registrerade sig för deras nyhetsbrev, dock vet jag inte om de fortfarande erbjuder det.

En sak att tänka på också, casio verkar ha helt absurda leveranstider just nu, beställde en gw-9400 från stjärnurmakarna i september också(beställningsvara) som hade leveranstid på 7 dagar. Dock så dröjde leveransen från casio så fick vänta i lite över en månad.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Mäktigt! Inte en klocka man har på sig en kväll ut på stan!

Edit: För att bidra till tråden, brukar varva en del klockor, men på sista tiden har den här fått mycket armtid!
gwg-100-1aer
https://i.imgur.com/jfIXE95.jpg

Tycker ändå att Suben är rätt anonym, använder den som min vardagsklocka. Min Daydate 1803 är jag mer försiktig med när och vart jag har på mig den. Lite mer iögonfallande.

Visa signatur

| Asus Strix Z270H| i7 6700k | 16GB Ballistix 2400Mhz DDR4 | 2 TB Seagate | Samsung Evo 850 250GB | MSI GTX 1080 Seahawk X | EVGA Supernova G3 750W

Permalänk
Medlem

Har aldrig burit klocka, kommer förmodligen aldrig bära en.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Ragnvlad:

Har aldrig burit klocka, kommer förmodligen aldrig bära en.

Då har du nog kommit till fel tråd? 🤔

Nåja, jag kör en huawei gt2. Hade inte så höga krav förutom att jag ville att displayen skulle vara rund och att den ska ha bra batteritid, vilket den har. 1 vecka med pulssensorn igång 24/7

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Jag använder en Casio G-Shock GW-M5610-1 som jag har burit i ganska exakt 4 år.
Synkar varje natt med radiotornen så den slår aldrig fel och går på solenergi.

Den har fått tagit lite stryk över åren i både husrenovering och bilmeckande, men än går den!

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem

Har inte använt klocka på många förrän sedan i julas då jag skaffade mig en xiaomi mi band 5. Knappast något skrytobjekt, men den mäter min puls och fungerar numera att logga sömn på ett vettigt sätt. Många gånger går det fortfarande snabbare att titta på mobilen om man undrar vad klockan är, då det ofta är några lager kläder på underarmen i denna kyla.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Avstängd

För egen del så skulle jag inte vilja ha något mer som kräver laddning ofta, ett extra stressmoment.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

En vit g-shock och en svart aqua terra, orkar inte heller med fler saker som ska laddas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Har inte använt klocka på många förrän sedan i julas då jag skaffade mig en xiaomi mi band 5. Knappast något skrytobjekt, men den mäter min puls och fungerar numera att logga sömn på ett vettigt sätt. Många gånger går det fortfarande snabbare att titta på mobilen om man undrar vad klockan är, då det ofta är några lager kläder på underarmen i denna kyla.

Samma här och det gör mig lite ledsen, för jag har en del klockor jag tycker så himla mycket om. Har testat att kombinera (antingen på samma arm eller en på varje) men det blir fan konstigt.

Permalänk
Medlem

Det är en vanesak, jag kollar i princip aldrig klockan på mobilen men då har jag också använt armbandsur dagligen i 25 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

För egen del så skulle jag inte vilja ha något mer som kräver laddning ofta, ett extra stressmoment.

Laddas? Vad är det? Själv bär jag mest mina automat-klockor för jag tycker det är drygt att byta batteri efter nåt år haha!

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Laddas? Vad är det? Själv bär jag mest mina automat-klockor för jag tycker det är drygt att byta batteri efter nåt år haha!

Haha tror han syftar på ännu en teknikpryl som måste laddas, typ smart-watch.
Det var en av anledningarna till att jag inte vill ha smart-watch. Inte behöva vara så jäkla uppkopplad hela tiden.
Sen tycker jag det är snyggare rent accessoars mässigt med ett urverk på handleden för de är typ den mest "vanliga" casual smycke en man kan bära.

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem

Garmin Forerunner 235, funkar bra när man försöker hålla igång träningen.

Visa signatur

Är en helt vanlig ekonom...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don Stroker:

Haha tror han syftar på ännu en teknikpryl som måste laddas, typ smart-watch.
Det var en av anledningarna till att jag inte vill ha smart-watch. Inte behöva vara så jäkla uppkopplad hela tiden.
Sen tycker jag det är snyggare rent accessoars mässigt med ett urverk på handleden för de är typ den mest "vanliga" casual smycke en man kan bära.

Klart det är en smart watch han åsyftar. Den enda typen av klocka som behöver laddas ju Eller ja, solcellsdrivna kanske man också kan smyga in i den kategorin. Mitt inlägg var menat att vara ironiskt, men det kanske blev lost in translation över internet...

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Just nu har jag en Sturmanskie Gagarin Vintage rung handleden, en hylling till klockan Juri Gagarin hade på sig under männsklighetens först resa i rymden. Urverket är av samma typ som satt i klockan som Gagarin bar men boetten är gjord i titan och större för att passa vår tids smak. Det finns två kategorier av klockor som den passar i för mig: klockor i rymden och pilotklockor då det var en klocka som bars av MIG15 piloter.

min klocka är dock inte 0001

stavfel
Permalänk
Skrivet av B. Ulván:

Just nu har jag en Sturmanskie Gagarin Vintage rung handleden, en hylling till klockan Juri Gagarin hade på sig under männsklighetens först resa i rymden. Urverket är av samma typ som satt i klockan som Gagarin bar men boetten är gjord i titan och större för att passa vår tids smak. Det finns två kategorier av klockor som den passar i för mig: klockor i rymden och pilotklockor då det var en klocka som bars av MIG15 piloter.
https://sturmanskie.ru/upload/iblock/88a/88ac6d462e31bde0374b918d78dbc78a.png https://sturmanskie.ru/upload/iblock/1d3/1d3c8e21f4a7c9248357a3daa4e2fe8b.png
min klocka är dock inte 0001

Intressant vart köpte du din ? Verkar inte vara speciellt dyra

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX Merc, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Intressant vart köpte du din ? Verkar inte vara speciellt dyra

Ebay jag gav 328 Pund för den, väl värt det om man jämför med andra rymdklockor

Permalänk
Medlem

Sinn 104. Smått sliten men tyker inte det stör något

Permalänk
Medlem

Jag fixade till min morfars gamla armbandsur, Mortima Super Datomatic. Ska vara från 70-talet, han har inget minne av var den kommer från. Det var lite spännande då jag inte har grejat så mycket med klockor förr.

Bytte glas då det gamla var sprucket. Tyvärr hittade jag inget med förstoringsglas men det duger ändå tycker jag. Köpte ett pressverktyg på amazon och med detta gick det väldigt smidigt.
Jag tog bort krona och visare, plockade ur urverket för att ta bort lite damm och sådär. Fick ihop allt igen och så satte jag på ett grönt natoarmband.

Tycker den är lite fulsnygg, rejäl med sina 45mm diameter. Håller tiden hyggligt bra också. Kommer nog bära den till vardags då och då

Edit, ska försöka hitta ett brett och tjockt gummiarmband så småningom, som matchar formen på boetten. Vet inte hur original ser ut men det är en stor platt yta där armbandet kommer ut. Det hade sett bättre ut om armbandet fyller ut denna yta, hade gjort att klockan upplevs som nättare tror jag.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Nya tillskottet för mig, en Garmin Fenix 6x Pro främst för träningen och för jobbet.
Btw, tips på sköna band uppskattas verkligen.

Missade en bild.
Permalänk
Medlem

En Samsung Gear S3

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk

Har på mig en Seiko Presage Starlight.
Den blå urtavlan fick mig att köpa den.

Permalänk
Medlem

Halvgammal bild, men nu på vårkanten har den här blivit mer eller mindre min daily:

gw-m5610-1ber, passar klockrent(huehue) på min damhandled, och är fruktansvärt bekväm!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11