Asus Armoury Crate / Aura Creator installation misslyckas gång på gång 6800 xt rog strix lc

Permalänk

Asus Armoury Crate / Aura Creator installation misslyckas gång på gång 6800 xt rog strix lc

Hej,

Har ett Asus 6800 xt rog strix LC.
Fläktar och allmän kontroll skall kontrolleras i deras egen mjukvara.
Problemet är att jag inte kan installera mjukvaran, den fastnar på samma ställe oavsett hur jag går till väga och sen misslyckas installationen.

Är det någon som stött på detta och sitter på en eventuell lösning?

Använder deras uninstall tool för att rensa mellan misslyckade installationer.
Kört utan och med brandvägg.
Letat upp tidigare utgåvor för att se så det inte är den senaste som strular.
Testat dem tips som finns online men inget har fungerat..

Installationsverktyget ger inga alternativ än vad man vill installera mer än så går ej, får ingen error code utan bara info om att det misslyckats..

Varit i kontakt med Asus support som inte varit till någon hjälp men till slut skickat det till HQ(vet ej hur lång tid det kommer ta).

Permalänk

Jag har samma problem! Har du hittat nån lösning?

Permalänk
Skrivet av Unimoggen86:

Jag har samma problem! Har du hittat nån lösning?

Fick installera om Windows...

Permalänk

Tack för svar. Jag installerade precis om och det fungerar änsålänge..

Permalänk
Medlem

Armoury crate blir ju värre för varje uppdatering. Har samma modell och hade ett helvete med att få armoury crate att ens känna igen grafikkortet.
Hur fungerar det med RGB'n på grafikkortet för dig? Armoury crate vägrar hålla inställningar på den för mig och vill titt som tätt ställa tillbaka kortet till pulserande rött ljus. =/

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x 3.4 GHz(5 GHz boost) med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z neo, 2x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Samsung 850 EVO 250GB, 1x Samsung 970 EVO 1TB, 2x 1TB HDD, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair AX860i | ASUS PG279Q & ASUS XG27AQM|

Permalänk
Medlem

Riktig dynga det där.. Vad som fungerade för mig vad att slå av precis alla skydd vid installationen. Brandvägg, virus, rubbet.

Permalänk

Jag har fått RGB'n att fungera hyffsat. Har aldrig stött på någon tillverkare som har vad jag skulle anse en bra lösning med som är användarvänligt och pålitligt.
Hade MSI moderkort tidigare och dess rgb-mjukvara var skräp.
Har gigabyte nu och det är skräp men fungerar "ok".

Håller tummarna att det fortsätter fungera, får dock upp "Service Error" när jag startar programmet varje gång, vet inte vad det påverkar men ljuset fungerar.

Fick aldrig fläkt-mjukvaran att fungera så fick koppla AIO-fläktarna till moderkortet så jag kunde ställa in min egen kurva på dem..
Asus support var inget att hurra för så orkar inte ens försöka kontakta dem igen.

Permalänk

Riktig dynga.. Jag vågar inte ens öppna programmen nu när det väl fungerar. Känns som att asus borde komma på ett helt nytt koncept att styra rgb på. Ett separat system som inte behöver 14 bakrundsprogram som tynger ner cpun 10% och tjafsar med bios..

Permalänk
Medlem

Jag avinstallerade skiten och sket i RGB. Genast sken solen lite mer, kaffet smakade bättre och folk hälsar oftare

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Jag avinstallerade skiten och sket i RGB. Genast sken solen lite mer, kaffet smakade bättre och folk hälsar oftare

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless