PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av nik_lin:

Då är kanske risken att det finns exemplar i deras weblager som ska skickas ut till folk som är före dig i kön tror jag? Misstänker att den då kan vara grön till dess att alla inreggade exemplar skickats ut.

Å andra sidan kanske du är med på listan över beställningar som inkluderas denna vända? Du lär märka om den uppdateras till status skickad.

Det har nämnts i WHs forum och just den gröna bocken är ett säkert tecken att ens egen vara är redo att skickas eller lämnas ut. Om man har flera varor måste alla få en grön bock innan det händer något dock.

Permalänk

Vet inte vad som hände, men min distill på net on net plingade till

Permalänk
Skrivet av Role_Model:

Beställde du varianten med skivläsare? I så fall kanske jag får mitt ex hyfsat snart då, jag beställde 4 dagar efter dig.

Ja! Versionen med skivspelare! Du borde ju garanterat få din nästa omgång då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biggiiiss:

Vet inte vad som hände, men min distill på net on net plingade till

Hmm kanske nån drop är på gång.
Vi måste kolla imorgon, netonnet brukar droppa torsdagens.

Permalänk

Någon som vet hur det går för oss på Dustin? Beställde en DE 18/11? Inte hör mycket från de utöver det värdelösa mailet vi fick...

Permalänk
Skrivet av Musse0414:

Någon som vet hur det går för oss på Dustin? Beställde en DE 18/11? Inte hör mycket från de utöver det värdelösa mailet vi fick...

Jag har en order på DE, från den 9/11. Har inte hört ett ord från Dustin..

Permalänk
Skrivet av Musse0414:

Någon som vet hur det går för oss på Dustin? Beställde en DE 18/11? Inte hör mycket från de utöver det värdelösa mailet vi fick...

Om jag inte minns fel så har folk som beställt 20 september fått. SE tror jag.

Permalänk
Skrivet av HH1:

Det har nämnts i WHs forum och just den gröna bocken är ett säkert tecken att ens egen vara är redo att skickas eller lämnas ut. Om man har flera varor måste alla få en grön bock innan det händer något dock.

Min blev precis också grön, har beställningsdatum 21/5 2020.

Permalänk
Medlem

Fick ett mail av netonnet att de skippar sin "bevakningsfunktion" på mailen, de tror att det är dem som fått mail först som köper slut på konsollerna på några sekunder 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av risv:

Fick ett mail av netonnet att de skippar sin "bevakningsfunktion" på mailen, de tror att det är dem som fått mail först som köper slut på konsollerna på några sekunder 😂

Hahaha, vi är mer innovativa än så! xD

Permalänk
Medlem

Standard Edition ifrån Webhallen, beställd 2020-04-29.

”Beräknat leveransdatum är Fredag 2021-02-19.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjollboll:

Min blev precis också grön, har beställningsdatum 21/5 2020.

SE, I presume? I såna fall verkar dom ha täckt ca. en månads bokningar med den här leveransen 😲

Visa signatur

i5-13600KF, ASUS TUF 3080Ti, 32GB (2x16), B760-I Gaming, NR200P
Samsung G9, 32:9 @5120x1440 / LG CX 65” @4K

Permalänk
Skrivet av phm:

SE, I presume? I såna fall verkar dom ha täckt ca. en månads bokningar med den här leveransen 😲

Precis SE.

Permalänk
Medlem

Någon som sitter på info ang Inet och DE?
Som jag förstått det har merparten av återförsäljarna börjat täcka sina Sep/Oct förbokningar av DE versionen.
Men Inet som så sent som förra veckan gav sig själva en klapp på axeln för bra jobb... ja där har det inte hänt mycket på länge. Och noll info finns det att ge. När Ginza åker om er?! Då är det läge att sluta high-fiva er själva 😆
Det lutar åt att min polare som förbokningen var tänkt till får fortsätta kasta tärning i Eg lottningarna 😀

Visa signatur

Firre

Permalänk
Skrivet av Pias2121:

Hmm kanske nån drop är på gång.
Vi måste kolla imorgon, netonnet brukar droppa torsdagens.

Man kan ju alltod hoppas

Permalänk
Medlem
Skrivet av DenniZEUS:

Jag har en order på DE, från den 9/11. Har inte hört ett ord från Dustin..

Jag bokade också 9 november hos Dustinhome, fast SE-versionen. Har inte hänt ett dugg. Jag avbokade den i måndags eftersom jag lyckades köpa en på NoN förra veckan. Så nu är det i alla fall en mindre i den kön.

stavfel
Permalänk
Medlem
Skrivet av Boww:

Bor i Dalarna, så det är postgång som gäller. Jag förväntar mig att den blir gul igen, det är nog bara Webhallen som vill leka med ens känslor 😁

Skrivet av nik_lin:

Då är kanske risken att det finns exemplar i deras weblager som ska skickas ut till folk som är före dig i kön tror jag? Misstänker att den då kan vara grön till dess att alla inreggade exemplar skickats ut.

Å andra sidan kanske du är med på listan över beställningar som inkluderas denna vända? Du lär märka om den uppdateras till status skickad.

Skrivet av HH1:

Det har nämnts i WHs forum och just den gröna bocken är ett säkert tecken att ens egen vara är redo att skickas eller lämnas ut. Om man har flera varor måste alla få en grön bock innan det händer något dock.

Om tilldelning ej sker denna runda så är det pga det har kommit en leverans, flyttar har gjorts enligt kölistan och under en viss tid när utleverans sker till butiker så tror systemet att alla dessa som är påväg till butik är "lediga" på centrallagret ett tag och därmed ger grön bock. När utleveransen har syncat igenom så blir bocken gul igen på dessa orders.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Inaktiv

Får hoppas man får chansen snart!

Permalänk
Medlem

Om man har beställt för att hämta ut i butik på Webhallen. Hur lång tid har man då på sig att hämta ut den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

Om tilldelning ej sker denna runda så är det pga det har kommit en leverans, flyttar har gjorts enligt kölistan och under en viss tid när utleverans sker till butiker så tror systemet att alla dessa som är påväg till butik är "lediga" på centrallagret ett tag och därmed ger grön bock. När utleveransen har syncat igenom så blir bocken gul igen på dessa orders.

Nej så är det inte. Grön bock betyder i egen order att den beställda varan är klar att levereras till en själv. Allt enligt Webhallen själva.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av HH1:

Nej så är det inte. Grön bock betyder i egen order att den beställda varan är klar att levereras till en själv. Allt enligt Webhallen själva.

Försökte flyga under radarn

Är det postorder och en produkt det finns extremt mycket bok at så är det jag skrev innan det som gäller. Fick upptäcka det den hårda vägen med grafikkortslanseringarna i höstas. Det skapas ett "vakuum" och det blir temporärt glädjesiffror för postorder tills allt är synkat igen.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Försökte flyga under radarn

Är det postorder och en produkt det finns extremt mycket bok at så är det jag skrev innan det som gäller. Fick upptäcka det den hårda vägen med grafikkortslanseringarna i höstas. Det skapas ett "vakuum" och det blir temporärt glädjesiffror för postorder tills allt är synkat igen.

/Patrik

Ok, då har vi en från Webhallen här! 😊 Kan du säga var i köerna ni har hamnat nu, dvs bokningsdatum för sist levererade DE resp SE?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av HH1:

Ok, då har vi en från Webhallen här! 😊 Kan du säga var i köerna ni har hamnat nu, dvs bokningsdatum för sist levererade DE resp SE?

Inte riktigt tyvärr, försöker peka i rätt riktning så ingen får upp förhoppningar när systemet buggar. Har tyvärr ingen "clearence" att prata kö och leveranser på PS5 och det är inte jag som råddar kategorin till att börja med. Lite därför jag försökte flyga under radarn i tråden då jag kände på mig att detta skulle bli följdfrågor

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Äntligen fick tag på Pulse 3D headset
Rekommenderar varmt till alla som äger PS5!
Unboxing här: https://youtu.be/zWfeNApyVis

Permalänk
Medlem

Nu hoppas vi på bättre lycka imorgon allihopa! Må gadgetgudarna le mot oss! God kväll!

Permalänk
Inaktiv

Heja heja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Musse0414:

Någon som vet hur det går för oss på Dustin? Beställde en DE 18/11? Inte hör mycket från de utöver det värdelösa mailet vi fick...

Beställde en SE från Dustinhome den 13/10 och inte ett ljud från dem alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bestone_swe:

Äntligen fick tag på Pulse 3D headset
Rekommenderar varmt till alla som äger PS5!
Unboxing här: https://youtu.be/zWfeNApyVis

Vet inte om det är din unboxing men alla hörlurar kan ta del av 3d audio, det är inte specifikt till just pulse 3D.
Jag har dem och jag tycker nog de är helt okej, varken mer eller mindre, jag fick tag i den på amazon för 800kr. För 1190kr hade jag nog köpt något annat!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av HH1:

Nej så är det inte. Grön bock betyder i egen order att den beställda varan är klar att levereras till en själv. Allt enligt Webhallen själva.

Inte i mitt fall. Bokade 23/5 och har haft en grön "bock" för ca 3-4 veckor sedan, den försvann efter en dag eller två. Har även haft en notis undertill där det står att jag troligtvis får den levererad 1 Mars, men den den försvann ganska snabbt.
Nu är bocken dock tillbaka, kan bara hoppas denna gång.

Permalänk
Medlem

Något som händer idag?
Har aldrig varit med om något liknande förr, att man ska behöva bevaka flera återförsäljare för en konsol som lanserades förra åter lol.