Spelförslag till min sambo

Permalänk
Medlem

Spelförslag till min sambo

Hejsan!

Min sambo är ute efter spel liknande
Dark Pictures,
Until Down
och som man kan spela 2 på? Pc ir Ps4 spelar inte roll men helst PS4. (Spela på över Internet inte dela skärm hemma)

Jag kan inte ett skvatt om denna spel kategori, men tänker att det säkerligen finns någon här som gör det

Visa signatur

🎮 → Strix B650-A , Ryzen 7 7800x3d , G.Skill Trident Z5 NEO DDR5 6400mhz 48GB, Rx 7900 XTX Hellhound White,
🖥️ → Monitor: Samsung Odyssey G7" 2560x1440 240hz G-Syn
⌨️ → No Brand
🖱️ → Razer Naga Pro
🎧 → Sennheiser PC37X

Permalänk
Moderator
Testpilot

Brothers: A Tale of Two Sons och A Way Out kanske? Vet inte om Life is Strange är co-op annars är väl det också ett exempel.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Just Dark Pictures och Until Dawn har inga riktigt likvärdiga spel. Båda dessa serier utvecklas av samma gäng och ingen annan har gett sig på det på riktigt samma sätt.

Life is Strange är ett story-spel men är mer likt spel från Telltale (t.ex. Walking Dead, Wolf Among Us m.fl.) och har ingen co-op.

Dessvärre finns det väldigt få spel som är "nästan precis som Until Dawn", men det närmsta jag kan komma på är nog "A Way Out". Svenskutvecklat spel gjort för att spela co-op online. Två för varandra okända personer möts i fängelset och man måste jobba tillsammans för att rymma.

Edit: Oops, missade helt att tidigare skribent redan hade nämnt A Way Out. Bra förslag och jag röstar för det!

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Telltales spel är det som först dyker upp i huvudet, alternativt life is strange som nämnt ovan. Spelen stödjer inte samspel över nätet, men kan starkt rekommendera mjukvaran parsec isådannafall. Med parsec så streamar en spelet, och den andra kan ta över och styra om den vill.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Det här kan man inte spela två på men om det är mer skräckspel med "story" som söks så skulle jag rekommendera Resident Evil 7, ganska läskigt men inte rå "horror", helt okej story och riktigt roligt att spela igenom.